Noua variantă a REVISAL va intra în vigoare de la 1 august
Noua varianta a Registrului general de evidenţă a salariaţilor a fost publicată recent în Monitorul Oficial, urmând să intre în vigoare de la 1 august 2011. Actul normativ instituie amenzi de până la 10.000 de lei pentru angajatorii care nu respectă prevederile legale. Fiecare angajator are obligaţia de a înfiinţa şi transmite la inspectoratul teritorial de muncă un registru general de evidenţă a salariaţilor şi de a-l prezenta inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora. Angajatorii care au înfiinţat sucursale, agenţii, reprezentanţe sau alte asemenea unităţi fără personalitate juridică, cărora le-au delegat competenţa încadrării personalului prin încheierea de contracte individuale de muncă, pot delega acestora şi competenţa înfiinţării registrului. Completarea şi transmiterea registrului se fac de una sau mai multe persoane nominalizate de angajator prin decizie scrisă. Angajatorii pot contracta serviciul de completare şi transmitere a registrului prin încheierea, cu respectarea dispoziţiilor din Legea 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, de contracte de prestări servicii cu prestatori înregistraţi la inspectoratele teritoriale de muncă. Prestatorii nu pot subcontracta, la rândul lor, serviciile de completare şi transmitere a registrului încredinţate de angajator. La rândul său, angajatorul are obligaţia informării, în scris, a inspectoratului teritorial de muncă despre încheierea contractului de prestări servicii. Contractarea serviciului de completare şi transmitere a registrului nu exonerează angajatorul de obligaţiile stabilite de actul normativ amintit. Angajatorii/prestatorii care operează în registru au obligaţia să prelucreze datele cu caracter personal ale salariaţilor angajatorilor, cu respectarea prevederilor Legii 677/2001.
lCe cuprinde REVISAL?
Registrul se întocmeşte în formă electronică, se completează în ordinea angajării şi cuprinde următoarele: a) elementele de identificare a tuturor salariaţilor: numele, prenumele, codul numeric personal (CNP), cetăţenia şi ţara de provenienţă (UE, non-UE, Spaţiul Economic European – SEE); b) data angajării; c) perioada detaşării şi denumirea angajatorului la care se face detaşarea; d) funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării Ocupaţiilor din România (COR) sau altor acte normative; e) tipul contractului individual de muncă; f) durata normală a timpului de muncă şi repartizarea acestuia; g) salariul, sporurile şi cuantumul acestora; h) perioada şi cauzele de suspendare a contractului individual de muncă, cu excepţia cazurilor de suspendare în baza certificatelor medicale; i) data încetării contractului individual de muncă. Registrul se transmite la inspectoratul teritorial de muncă în format electronic, prin utilizarea uneia dintre următoarele modalităţi: a) prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspecţiei Muncii; b) prin e-mail, pe bază de semnătură electronică; c) prin depunerea sa la sediul inspectoratului teritorial de muncă, în format electronic, însoţit de o adresă de înaintare semnată de angajator. Evidenţa registrelor, a datelor cuprinse în acestea, transmise de angajatori/prestatori de servicii, se ţine într-o bază de date organizată la nivelul Inspecţiei Muncii. Angajatorii sau, după caz, prestatorii de servicii au obligaţia de a completa şi transmite registrul la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială îşi au angajatorii sediul sau domiciliul, după caz, cel târziu în ziua lucrătoare anterioară începerii activităţii de către primul salariat, cu obligaţia completării acestuia. Registrul se păstrează în formă electronică la sediul angajatorului şi, după caz, la sediul sucursalei, agenţiei, reprezentanţei sau a altor asemenea unităţi fără personalitate juridică, ce au delegată competenţa înfiinţării registrului. Angajatorul are obligaţia de a întocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariaţi, de a-l păstra la sediu, precum şi de a-l prezenta inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora.
lCe amenzi riscă angajatorii?
Constituie contravenţii următoarele fapte săvârşite de angajatori, persoane fizice sau juridice: netransmiterea registrului cu elementele contractului individual de muncă prevăzute cel târziu în ziua lucrătoare anterioară începerii activităţii de către salariatul în cauză: amendă de 10.000 de lei pentru fiecare persoană angajată, fără ca amenzile totale cumulate să depăşească 50.000 de lei; refuzul de a pune la dispoziţia inspectorului de muncă registrul în format electronic, precum şi dosarul personal al salariaţilor: amendă de la 5.000 la 8000 de lei; completarea registrului de alte persoane decât cele prevăzute în HG sau completarea acestuia cu date eronate ori incomplete: amendă de la 3.500 la 5.000 de lei; nerespectarea prevederilor privind informarea inspectoratelor teritoriale de muncă în privinţa prestatorilor de servicii: amendă de la 2.000 la 5.000 de lei; refuzul angajatorului de a elibera copii după documentele solicitate de salariat : amendă de la 300 la 1.000 de lei. Registrele înfiinţate şi înregistrate în conformitate cu prevederile HG 161/2006 privind întocmirea şi completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor se păstrează şi se arhivează de angajatori, în condiţiile legii. (A.D.T.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Economie
Comunicat de presă pentru începerea proiectului – „Producerea de energie electrică din surse regenerabile pentru autoconsum la nivelul Municipiului Blaj prin intermediul unui parc fotovoltaic”
Comunicat de presă Comunicat de presă pentru începerea proiectului Denumirea proiectului: „Producerea de energie electrică din surse regenerabile pentru autoconsum la nivelul Municipiului Blaj prin intermediul unui parc fotovoltaic” Valoarea totală a proiectului: 6.429.513,58 lei cu TVA Valoarea finanțată prin Fondul pentru Modernizare: 5.850.741,92 lei cu TVA Valoarea contribuției proprii: 578.771,66 lei cu TVA Numele […]
Comunicat de presă – Stadiul lucrărilor pentru extinderea și reabilitarea Aducțiunilor SZA Apuseni
Comunicat de presă ContractuI de lucrări AB3 – CL3 – „Extindere si reabilitare aductiuni SZA Apuseni” face parte din proiectul regional „Reabilitarea si extinderea sistemelor de apa si apa uzată în judetul Alba, 2014-2020″, SMIS 319094, cofinantat prin Programul Operational Infrastructură Mare 2014-2020 si Programul Dezvoltare Durabilă 2021-2027. Contractul are o valoare de 73.794.644,04 leí […]
Contribuția ADR Centru la dezvoltarea județului Alba: Fonduri nerambursabile de aproape 3 miliarde de lei au susținut creșterea calității vieții cetățenilor
Contribuția ADR Centru la dezvoltarea județului Alba: Fonduri nerambursabile de aproape 3 miliarde de lei au susținut creșterea calității vieții cetățenilor – Interviu cu domnul Simion Crețu, Director general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Centru – – Stimate domnule director general, știm că în această perioadă implementați un foarte important Program pentru dezvoltare regională. Care […]
Comunicat de presă: Stadiul lucrărilor pentru reabilitarea aducțiunii Galda – Teiuș – Aiud – Ocna Mureș
Comunicat de presă ContractuI de lucrări AB3- CL1 -„Reabilitare aductiune SP Galda -Teius- Aiud -Ocna Mures” este parte din proiectul regional „Reabilitarea si extinderea sistemelor de apa si apä uzatä in judetul Alba, 2014-2020″, SMIS 319094, cofinantat prin Programul Operational Infrastructură Mare 2014-2020 si Programul Dezvoltare Durabilă 2021-2027. Contractul are o valoare de 71.871.788,26 lei […]
Cea mai veche fabrică din România a intrat, oficial, în FALIMENT: A fost fondată în iulie 1771 şi este una din cele mai vechi din Europa
Cea mai veche fabrică din România a intrat, oficial, în FALIMENT: A fost fondată în iulie 1771 şi este una din cele mai vechi din Europa UCM Reşiţa, cea mai veche fabrică din România, care fabrică hidroagregate şi echipamente hidromecanice, a intrat în faliment, a decis Tribunalul Bucureşti – Secţia a VII-a Civilă, se arată […]