Nou impozit special pentru imobile și mașini: Care este valoarea de achiziție de la care se aplică
Nou impozit special pentru imobile și mașini: Care este valoarea de achiziție de la care se aplică
Un nou impozit care se va aplica din data de 1 ianuarie 2024 pentru anumite bunuri mobile și imobile, este prevăzut printre noile măsuri fiscale prevăzute în Legea 296/2023.
Această lege introduce un impozit nou, care se va aplica persoanelor fizice care dețin în proprietate clădiri rezidențiale cu o valoare impozabilă ce depășește suma de 2.500.000 lei. În plus, începând din anul viitor, impozitul special se va aplica și persoanelor fizice sau juridice care dețin autoturisme înregistrate în România cu o valoare de achiziție individuală care depășește 375.000 lei.
Impozitul special pentru bunurile imobile și mobile de valoare mare se aplică următoarelor categorii de contribuabili conform prevederilor acestei legi:
– Persoanele fizice care, la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior, sunt proprietari sau co-proprietari ai clădirilor rezidențiale situate în România, în cazul în care valoarea impozabilă a clădirii depășește 2.500.000 lei.
– Persoanele fizice și juridice care dețin autoturisme înmatriculate sau înregistrate în România, iar valoarea de achiziție individuală depășește 375.000 lei. Impozitul este datorat pentru o perioadă de 5 ani începând cu anul fiscal în care are loc transferul de proprietate al autoturismului sau pentru fracțiunea de ani rămasă până la împlinirea celor 5 ani de la acea dată, în cazul autoturismelor pentru care transferul de proprietate s-a realizat anterior.
Nivelul impozitului
Impozitul special pentru bunurile imobile și mobile de valoare mare este calculat în funcție de încadrarea în una dintre situațiile menționate mai sus, după cum urmează:
– În cazul proprietăților care constau în clădiri rezidențiale, se aplică o cotă de 0,3% asupra diferenței dintre valoarea impozabilă a clădirii, comunicată de către autoritatea fiscală locală prin decizia de impunere, și plafonul de 2.500.000 lei.
– În cazul proprietăților reprezentând autoturisme, se aplică o cotă de 0,3% asupra diferenței dintre valoarea de achiziție și plafonul de 375.000 lei.
Plata impozitului și depunerea declarației fiscale
Contribuabilii au obligația de a calcula și declara impozitul special până la data de 30 aprilie sau 31 decembrie, în funcție de tipul bunului impozitat, fie că este vorba de imobile sau autoturisme.
Impozitul special pentru bunurile imobile și mobile de valoare mare se achită către bugetul de stat după cum urmează:
– Până la data de 30 aprilie a anului fiscal curent pentru care este datorat, de către contribuabilii care, la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior, sunt proprietari sau co-proprietari ai clădirilor rezidențiale situate în România, în situația în care valoarea impozabilă a clădirii depășește 2.500.000 lei.
– Până la data de 31 decembrie a anului fiscal curent, de către persoanele fizice și juridice care dețin autoturisme înmatriculate sau înregistrate în România, iar valoarea de achiziție individuală depășește 375.000 lei.
Sursa: dcbusiness.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
Dovleacul, mai mult decât o decorațiune de toamnă: De ce merită să ajungă în farfuria ta
Dovleacul, mai mult decât o decorațiune de toamnă: De ce merită să ajungă în farfuria ta Mai bine cunoscut din piețele de octombrie și din felinarele de Halloween, dovleacul ascunde un profil nutrițional pe care puține legume îl pot egala la calorii atât de puține. Ce aduce în organism, cum îl gătești și cine trebuie […]
La câte zile libere plătite ai dreptul pentru nuntă, botez sau ca să te muți: Sunt zile pentru evenimente speciale scăzute din concediul de odihnă?
La câte zile libere plătite ai dreptul pentru nuntă, botez sau ca să te muți: Sunt zile pentru evenimente speciale scăzute din concediul de odihnă? Evenimentele speciale din familie sau chiar o mutare pot însemna zile în care angajatul are nevoie să lipsească de la locul de muncă. Codul muncii prevede că, în cazul unor […]
La câte absențe se scade nota la purtare în anul școlar 2026-2027: În ce situații pot fi motivate absențele elevilor și câte ore pot fi motivate la cererea părintelui
La câte absențe se scade nota la purtare în anul școlar 2026-2027: În ce situații pot fi motivate absențele elevilor și câte ore pot fi motivate la cererea părintelui Absențele nemotivate acumulate de elevii din România în anul școlar 2026-2027 pot duce la diminuarea notei sau a calificativului la purtare. Statutul elevului stabilește pragul de […]
