Noi modalități de înregistrare a nașterii copilului. MAI: Înregistrarea bebelușilor se va face în 30 de zile de la naștere, față de 15 zile cât era până acum
Ordonanța de urgență care stabilește noi modalități de înregistrare a nașterii copilului, printre noutăți fiind termenul de 30 de zile în care trebuie finalizate demersurile, față de 15 cât este în prezent, a fost publicată în Monitorul Oficial, anunță, sâmbătă, 3 iulie, Ministerul Afacerilor Interne
Demersurile pentru înregistrarea nașterii copilului trebuie finalizate în termen de 30 de zile de la naștere, comparative cu 15 zile cât era până acum, conform Ordonanței de urgență nr.33/2016 publicată în Monitorul Oficial, se arată într-un comunicat al Ministerul Afacerilor Interne(MAI).
In situatia in care este depasit termenul de 30 de zile, procedura va continua pe cale administrativa, fara a fi aplicata procedura de inregistrare tardiva a nasterii pe cale judecatoreasca, anunta MAI.
„Astfel, inregistrarea nasterii se va face cu aprobarea primarului unitatii administrativ-teritoriale si cu avizul prealabil al serviciului public comunitar judetean de evidenta a persoanelor sau, dupa caz, al municipiului Bucuresti. In vederea inregistrarii nasterii se vor efectua, dupa caz, o serie de activitati de catre autoritatile statului (verificari in registrele de stare civila, in evidentele cazierului judiciar si in evidentele operative, luarea unor declaratii etc.).”, se noteaza in comunicat.
Tot ca noutate, nu va mai fi solicitata expertiza medico-legala, obligatorie pana acum in cazul inregistrarii tardive a nasterii. Potrivit Ordonantei, aceasta poate fi solicitata acum numai daca nu exista un certificat medical constatator al nasterii.
Prevederile noului act normative se aplica si in cazul copiilor mai mari si a adultilor a caror nastere nu a fost inregistrata in registrele de stare civila.
In cazul copiilor institutionalizati in actele de identitate eliberate se va inscrie domiciliu sau resedinta la adresa instituatiei sau a centrului unde sunt institutionalizati.
„De asemenea, persoanele care sunt internate intr-o unitate sanitara pot solicita eliberarea unui nou act de identitate serviciului public comunitar de evidenta a persoanele pe raza caruia se afla instiutia sanitara”, precizeaza reprezentantii ministerului.
Ordonanta de urgenta a fost aprobata in sedinta de Guvern din 28 iunie si face parte din seria de masuri propuse de Executiv si implementate de Ministerul Afacerilor Interne pentru debirocratizarea si simplificarea procedurilor administrative.
sursa: hotnews
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Salariaţii din administraţia publică cer creșterea numărului de angajați pentru reducerea sarcinilor: Sectorul bugetar nu ar fi supradimensionat
Salariaţii din administraţia publică cer creșterea numărului de angajați pentru reducerea sarcinilor: Sectorul bugetar nu ar fi supradimensionat Salariaţii din administraţia publică reclamă „campania agresivă şi lipsită de fundament care promovează ideea că sectorul bugetar din România este supradimensionat” şi cer „creşterea numărului de angajaţi, pentru reducerea sarcinilor” Citește și: Taxe, salarii și pensii din […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 4 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Ştirea zileiacum o zi
21 noiembrie: Zece ani de la tragedia aviatică de la Mălâncrav. Ziua când Alba Iulia a pierdut un tânăr pilot căpitan