Noi modalități de înregistrare a nașterii copilului. MAI: Înregistrarea bebelușilor se va face în 30 de zile de la naștere, față de 15 zile cât era până acum
Ordonanța de urgență care stabilește noi modalități de înregistrare a nașterii copilului, printre noutăți fiind termenul de 30 de zile în care trebuie finalizate demersurile, față de 15 cât este în prezent, a fost publicată în Monitorul Oficial, anunță, sâmbătă, 3 iulie, Ministerul Afacerilor Interne
Demersurile pentru înregistrarea nașterii copilului trebuie finalizate în termen de 30 de zile de la naștere, comparative cu 15 zile cât era până acum, conform Ordonanței de urgență nr.33/2016 publicată în Monitorul Oficial, se arată într-un comunicat al Ministerul Afacerilor Interne(MAI).
In situatia in care este depasit termenul de 30 de zile, procedura va continua pe cale administrativa, fara a fi aplicata procedura de inregistrare tardiva a nasterii pe cale judecatoreasca, anunta MAI.
„Astfel, inregistrarea nasterii se va face cu aprobarea primarului unitatii administrativ-teritoriale si cu avizul prealabil al serviciului public comunitar judetean de evidenta a persoanelor sau, dupa caz, al municipiului Bucuresti. In vederea inregistrarii nasterii se vor efectua, dupa caz, o serie de activitati de catre autoritatile statului (verificari in registrele de stare civila, in evidentele cazierului judiciar si in evidentele operative, luarea unor declaratii etc.).”, se noteaza in comunicat.
Tot ca noutate, nu va mai fi solicitata expertiza medico-legala, obligatorie pana acum in cazul inregistrarii tardive a nasterii. Potrivit Ordonantei, aceasta poate fi solicitata acum numai daca nu exista un certificat medical constatator al nasterii.
Prevederile noului act normative se aplica si in cazul copiilor mai mari si a adultilor a caror nastere nu a fost inregistrata in registrele de stare civila.
In cazul copiilor institutionalizati in actele de identitate eliberate se va inscrie domiciliu sau resedinta la adresa instituatiei sau a centrului unde sunt institutionalizati.
„De asemenea, persoanele care sunt internate intr-o unitate sanitara pot solicita eliberarea unui nou act de identitate serviciului public comunitar de evidenta a persoanele pe raza caruia se afla instiutia sanitara”, precizeaza reprezentantii ministerului.
Ordonanta de urgenta a fost aprobata in sedinta de Guvern din 28 iunie si face parte din seria de masuri propuse de Executiv si implementate de Ministerul Afacerilor Interne pentru debirocratizarea si simplificarea procedurilor administrative.
sursa: hotnews
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
„Litoralul pentru toți” 2025: Oferte pentru toate buzunarele și reduceri de până la 40% pentru vacanțele de toamnă, la Marea Neagră
Când începe „Litoralul pentru toți” 2025: Oferte pentru toate buzunarele și reduceri de până la 40% pentru vacanțele de toamnă, la Marea Neagră Programul „Litoralul pentru toți” 2025 revine în toamnă, cu reduceri consistente pentru turiștii care aleg să meargă la mare între 1 septembrie și 15 octombrie. În această perioadă, prețurile sunt cu până […]
Anularea alegerilor, unul dintre motivele pentru care România a fost exclusă din programul Visa Waiver. Ministrul de Externe: „Au existat niște elemente, inclusiv lipsa de explicații față de anularea alegerilor”
Anularea alegerilor, unul dintre motivele pentru care România a fost exclusă din programul Visa Waiver Ministrul de Externe, Oana Țoiu, a recunoscut că una dintre cauze ține de anularea alegerilor prezidențiale din decembrie 2024. Citește și: Raport dur al Departamentului de Stat al SUA: Anularea alegerilor prezidențiale din România, un precedent periculos și o restricție […]
Rabla auto 2025 | Buget redus considerabil pentru programele Rabla plus și Rabla clasic pentru persoane fizice
Buget redus considerabil pentru programele Rabla plus și Rabla clasic pentru persoane fizice Guvernul a analizat, joi, 14 august 2025, în primă lectură, un proiect de ordonanță de urgență care propune suspendarea majorității programelor derulate prin Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) și reducerea drastică a bugetului alocat pentru achiziția de mașini ecologice și convenționale de […]