Noi modalități de înregistrare a nașterii copilului. MAI: Înregistrarea bebelușilor se va face în 30 de zile de la naștere, față de 15 zile cât era până acum
Ordonanța de urgență care stabilește noi modalități de înregistrare a nașterii copilului, printre noutăți fiind termenul de 30 de zile în care trebuie finalizate demersurile, față de 15 cât este în prezent, a fost publicată în Monitorul Oficial, anunță, sâmbătă, 3 iulie, Ministerul Afacerilor Interne
Demersurile pentru înregistrarea nașterii copilului trebuie finalizate în termen de 30 de zile de la naștere, comparative cu 15 zile cât era până acum, conform Ordonanței de urgență nr.33/2016 publicată în Monitorul Oficial, se arată într-un comunicat al Ministerul Afacerilor Interne(MAI).
In situatia in care este depasit termenul de 30 de zile, procedura va continua pe cale administrativa, fara a fi aplicata procedura de inregistrare tardiva a nasterii pe cale judecatoreasca, anunta MAI.
„Astfel, inregistrarea nasterii se va face cu aprobarea primarului unitatii administrativ-teritoriale si cu avizul prealabil al serviciului public comunitar judetean de evidenta a persoanelor sau, dupa caz, al municipiului Bucuresti. In vederea inregistrarii nasterii se vor efectua, dupa caz, o serie de activitati de catre autoritatile statului (verificari in registrele de stare civila, in evidentele cazierului judiciar si in evidentele operative, luarea unor declaratii etc.).”, se noteaza in comunicat.
Tot ca noutate, nu va mai fi solicitata expertiza medico-legala, obligatorie pana acum in cazul inregistrarii tardive a nasterii. Potrivit Ordonantei, aceasta poate fi solicitata acum numai daca nu exista un certificat medical constatator al nasterii.
Prevederile noului act normative se aplica si in cazul copiilor mai mari si a adultilor a caror nastere nu a fost inregistrata in registrele de stare civila.
In cazul copiilor institutionalizati in actele de identitate eliberate se va inscrie domiciliu sau resedinta la adresa instituatiei sau a centrului unde sunt institutionalizati.
„De asemenea, persoanele care sunt internate intr-o unitate sanitara pot solicita eliberarea unui nou act de identitate serviciului public comunitar de evidenta a persoanele pe raza caruia se afla instiutia sanitara”, precizeaza reprezentantii ministerului.
Ordonanta de urgenta a fost aprobata in sedinta de Guvern din 28 iunie si face parte din seria de masuri propuse de Executiv si implementate de Ministerul Afacerilor Interne pentru debirocratizarea si simplificarea procedurilor administrative.
sursa: hotnews
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Fabrica Astra Arad, cu o istorie de 134 de ani, s-a ÎNCHIS: 700 de angajați au fost dați afară
Fabrica Astra Arad, cu o istorie de 134 de ani, s-a ÎNCHIS: 700 de angajați au fost dați afară Un capitol important din istoria industrială a Aradului s-a încheiat pe 9 mai 2025, vinerea trecută, când fabrica de vagoane Astra Rail Industries și-a închis definitiv porțile. Imaginea ultimului vagon cisternă produs pe liniile de montaj […]
14 mai 2025 | COD GALBEN de FURTUNI în Alba și alte județe din țară. Informare meteo de vreme rea până sâmbătă
14 mai 2025 | COD GALBEN de FURTUNI în Alba și alte județe din țară. Informare meteo de vreme rea până sâmbătă Meteorologii ANM au emis miercuri, 14 mai 2025, o informare meteo de intensificări ale vântului, precipitații moderate cantitativ, mixte la munte și răcire accentuată, valabilă în intervalul 15 mai, ora 08.00 – 17 […]
Când începe vacanța de vară 2025: În ce dată se încheie anul școlar pentru elevi în funcție de profil și an de studii
Când începe vacanța de vară 2025: În ce dată se încheie anul școlar pentru elevi în funcție de profil și an de studii Potrivit structurii anului școlar 2024-2025, elevii urmează să intre în vacanța de vară peste câteva săptămâni. Anul acesta, elevii vor avea vacanță 11 săptămâni, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației. Elevii claselor […]