Rămâi conectat

Actualitate

Noi modalități de înregistrare a nașterii copilului. MAI: Înregistrarea bebelușilor se va face în 30 de zile de la naștere, față de 15 zile cât era până acum

Ioana Oprean

Publicat

în

copiii nou nascuti AlbaOrdonanța de urgență care stabilește noi modalități de înregistrare a nașterii copilului, printre noutăți fiind termenul de 30 de zile în care trebuie finalizate demersurile, față de 15 cât este în prezent, a fost publicată în Monitorul Oficial, anunță, sâmbătă, 3 iulie, Ministerul Afacerilor Interne

Demersurile pentru înregistrarea nașterii copilului trebuie finalizate în termen de 30 de zile de la naștere, comparative cu 15 zile cât era până acum, conform Ordonanței de urgență nr.33/2016 publicată în Monitorul Oficial, se arată într-un comunicat al Ministerul Afacerilor Interne(MAI).

In situatia in care este depasit termenul de 30 de zile, procedura va continua pe cale administrativa, fara a fi aplicata procedura de inregistrare tardiva a nasterii pe cale judecatoreasca, anunta MAI.

„Astfel, inregistrarea nasterii se va face cu aprobarea primarului unitatii administrativ-teritoriale si cu avizul prealabil al serviciului public comunitar judetean de evidenta a persoanelor sau, dupa caz, al municipiului Bucuresti. In vederea inregistrarii nasterii se vor efectua, dupa caz, o serie de activitati de catre autoritatile statului (verificari in registrele de stare civila, in evidentele cazierului judiciar si in evidentele operative, luarea unor declaratii etc.).”, se noteaza in comunicat.

Tot ca noutate, nu va mai fi solicitata expertiza medico-legala, obligatorie pana acum in cazul inregistrarii tardive a nasterii. Potrivit Ordonantei, aceasta poate fi solicitata acum numai daca nu exista un certificat medical constatator al nasterii.

Prevederile noului act normative se aplica si in cazul copiilor mai mari si a adultilor a caror nastere nu a fost inregistrata in registrele de stare civila.

In cazul copiilor institutionalizati in actele de identitate eliberate se va inscrie domiciliu sau resedinta la adresa instituatiei sau a centrului unde sunt institutionalizati.

„De asemenea, persoanele care sunt internate intr-o unitate sanitara pot solicita eliberarea unui nou act de identitate serviciului public comunitar de evidenta a persoanele pe raza caruia se afla instiutia sanitara”, precizeaza reprezentantii ministerului.

Ordonanta de urgenta a fost aprobata in sedinta de Guvern din 28 iunie si face parte din seria de masuri propuse de Executiv si implementate de Ministerul Afacerilor Interne pentru debirocratizarea si simplificarea procedurilor administrative.

sursa: hotnews


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Instanța a amânat pronunțarea pe contestația lui Călin Georgescu. Dosarul în care este acuzat de tentativă de lovitură de stat a primit alt termen

Bogdan Ilea

Publicat

în

Instanța a amânat pronunțarea pe contestația lui Călin Georgescu. Dosarul în care este acuzat de tentativă de lovitură de stat a primit alt termen Instanța a fixat data de 19 decembrie pentru pronunțarea asupra cererii privind administrarea probelor în dosarul lui Călin Georgescu, acuzat de tentativă de lovitură de stat. De asemenea, următorul termen în […]

Citește mai mult

Actualitate

Persoanele care se luptă cu kilogramele în plus ar putea primi medicamente decontate din 2026. Patru din zece români au o problemă cu greutatea

Ioana Oprean

Publicat

în

Persoanele care se luptă cu kilogramele în plus ar putea primi medicamente decontate din 2026. Patru din zece români au o problemă cu greutatea Medicamentele folosite pentru obezitate la nivel mondial ar putea fi decontate din 2026 şi în ţara noastră pentru cei care se luptă cu kilogramele în plus. În acest moment, e compensat […]

Citește mai mult

Actualitate

TICHETE DE ENERGIE 2025-2026 | Ce se întâmplă cu tichetele de energie care nu sunt folosite. Când expiră drepturile de plată

Ioana Oprean

Publicat

în

TICHETE DE ENERGIE 2025-2026 | Ce se întâmplă cu tichetele de energie care nu sunt folosite. Când expiră drepturile de plată Pensionarii din România cu venituri mici beneficiază în 2025-2026 de vouchere pentru plata facturilor la energie electrică, însă mulți se întreabă ce se întâmplă cu tichetele nefolosite, dar și până când pot fi utilizate. […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea