Nodul rutier de la Cugir la Autostrada A1 Orăștie-Sibiu: CNAIR solicită fonduri europene pentru proiectare lui și a altor 8 noduri rutiere pe trei autostrăzi
Nodul rutier de la Cugir la Autostrada A1 Orăștie-Sibiu va putea fi realizat. În acest sens, CNAIR solicită fonduri europene pentru proiectare lui și a altor 8 noduri rutiere pe trei autostrăzi.
CNAIR S.A a depus cererea în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă alocată prin Programul Operational Infrastructura Mare pentru finanţarea proiectării a nouă noduri rutiere pe Autostrazile A1, A2, A3.
Printre acestea se află şi nodul rutier care urmează să fie construit în zona oraşului Cugir. Finanţarea europeană este pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic de executie pentru două pachete de câte şase, respectiv trei noduri rutiere pe Autostrăzile A1, A2, A3.
Pachetul unu se referă la şase noduri rutiere pe Autostrăzile A1 si A3 în zona de Vest a României: Nod rutier: A1 (km 326+155)-DJ704 (Cugir) Nod rutier: A1 (km 362+813) – DC129 (Santuhalm) Nod rutier: A1 (km 485+030) – DJ609 E (Recas) Nod rutier: A1 (km km 450+210) – DJ 609 (Bethausen) Nod rutier: A1 (km 528+509) – DJ 682G (Cruceni) Nod rutier: A3 (km 39+940) – DN 1P (Spinuş).
Pachetul doi cuprinde trei noduri rutiere pe Autostrăzile A1, A2, A3, în zona de Sud–Est a României: Nod rutier Autostrada A1 km 73+100 cu DJ 702F la Ioneşti Nod rutier Autostrada A2 km 90+100 cu DJ 306 si DN3A la Dragoş Vodă Nod rutier Autostrrada A3 km 36+700 cu DJ 101C la Gruiu (Sector Bucuresti – Ploiesti). Valoarea totală a proiectului este de 4.430.586 lei şi va fi finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 3.194.819,44lei; 15% contribuţia proprie-563.791,66 lei. Durata proiectului este de 25 de luni de la data semnării contractului.
La momentul construcţiei autostrăzii, au existat numeroase controverse şi discuţii pentru realizarea nodului rutier. Acesta nu a putut fi construit pentru că nu a fost prevăzut în proiect. S-a concluzionat că o decizie privind realizarea unui nod, care să asigure accesul spre şi dinspre Cugir, să se ia după trecerea celor 5 ani, perioadă în care proiectul nu poate fi modificat în condiţiile în care a fost finanţat din fonduri europene.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
FOTO | Un tânăr din Alba, unul din Lorzii Cerului din Escadrila 48 Aviație Vânătoare: ,,Prima dată am văzut un avion F-16 în clasa a XI-a. În momentul acela mi-am dorit să ajung să lucrez pe această aeronavă”
Un tânăr din Alba, unul din Lorzii Cerului din Escadrila 48 Aviație Vânătoare: ,,Prima dată am văzut un avion F-16 în clasa a XI-a. În momentul acela mi-am dorit să ajung să lucrez pe această aeronavă” Sublocotenentul inginer Adelin Leahu este din comuna Avram Iancu, județul Alba și în prezent face parte din Escadrila 48 […]
Producătorul de înghețată Alpin de la Sebeș, cumpărat de Froneri, al doilea cel mai mare producător de înghețată din lume
Producătorul de înghețată Alpin de la Sebeș, cumpărat de Froneri, al doilea cel mai mare producător de înghețată din lume Producătorul de înghețată Alpin de la Sebeș va fi cumpărat de Froneri, una dintre cele mai mari companii de înghețată din lume, a anunțat compania într-un comunicat de presă. Valoarea tranzacţiei nu a fost făcută […]
Tragedie de NEIMAGINAT la Blaj: Medeea Cristina Tomotaș, elevă și sportivă, a încetat din viață la doar 18 ani în urma unei afecțiuni grave
Tragedie de NEIMAGINAT la Blaj: Medeea Cristina Tomotaș, elevă și sportivă, a încetat din viață la doar 18 ani în urma unei afecțiuni grave Comunitatea din Blaj este în profundă durere după ce Medeea Cristina Tomotaș, elevă în vârstă de 18 ani la Colegiul Național „Inochentie Micu Clain” (IMC) și sportivă pasionată, a încetat din […]