Nodul rutier de la Cugir la Autostrada A1 Orăștie-Sibiu: CNAIR solicită fonduri europene pentru proiectare lui și a altor 8 noduri rutiere pe trei autostrăzi
Nodul rutier de la Cugir la Autostrada A1 Orăștie-Sibiu va putea fi realizat. În acest sens, CNAIR solicită fonduri europene pentru proiectare lui și a altor 8 noduri rutiere pe trei autostrăzi.
CNAIR S.A a depus cererea în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă alocată prin Programul Operational Infrastructura Mare pentru finanţarea proiectării a nouă noduri rutiere pe Autostrazile A1, A2, A3.
Printre acestea se află şi nodul rutier care urmează să fie construit în zona oraşului Cugir. Finanţarea europeană este pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic de executie pentru două pachete de câte şase, respectiv trei noduri rutiere pe Autostrăzile A1, A2, A3.
Pachetul unu se referă la şase noduri rutiere pe Autostrăzile A1 si A3 în zona de Vest a României: Nod rutier: A1 (km 326+155)-DJ704 (Cugir) Nod rutier: A1 (km 362+813) – DC129 (Santuhalm) Nod rutier: A1 (km 485+030) – DJ609 E (Recas) Nod rutier: A1 (km km 450+210) – DJ 609 (Bethausen) Nod rutier: A1 (km 528+509) – DJ 682G (Cruceni) Nod rutier: A3 (km 39+940) – DN 1P (Spinuş).
Pachetul doi cuprinde trei noduri rutiere pe Autostrăzile A1, A2, A3, în zona de Sud–Est a României: Nod rutier Autostrada A1 km 73+100 cu DJ 702F la Ioneşti Nod rutier Autostrada A2 km 90+100 cu DJ 306 si DN3A la Dragoş Vodă Nod rutier Autostrrada A3 km 36+700 cu DJ 101C la Gruiu (Sector Bucuresti – Ploiesti). Valoarea totală a proiectului este de 4.430.586 lei şi va fi finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 3.194.819,44lei; 15% contribuţia proprie-563.791,66 lei. Durata proiectului este de 25 de luni de la data semnării contractului.
La momentul construcţiei autostrăzii, au existat numeroase controverse şi discuţii pentru realizarea nodului rutier. Acesta nu a putut fi construit pentru că nu a fost prevăzut în proiect. S-a concluzionat că o decizie privind realizarea unui nod, care să asigure accesul spre şi dinspre Cugir, să se ia după trecerea celor 5 ani, perioadă în care proiectul nu poate fi modificat în condiţiile în care a fost finanţat din fonduri europene.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Șapte magistrați din Alba, solidari cu colegii care reclamă presiunile din sistemul de justiție. Cine sunt cei șase procurori și un judecător
Șapte magistrați din Alba, solidari cu colegii care reclamă presiunile din sistemul de justiție Șapte magistrați din Alba, respectiv șase procurori și un judecător, s-au înscris pe lista celor care au declarat că îi susțin pe colegii lor care au denunțat problemele și presiunile din sistemul de justiție. Până ieri, lista cuprindea peste 800 de […]
FOTO | Cine este șoferul DECEDAT pe DJ 742, după ce s-a răsturnat cu camionul într-o vale: Avea 51 de ani și era din Bistra
Cine este șoferul DECEDAT pe DJ 742, după ce s-a răsturnat cu camionul într-o vale: Avea 51 de ani și era din Bistra Victima accidentului mortal de miercuri seara, de pe DJ 742, avea 51 de ani și era din Bistra. Bărbatul se afla la volanul unui autocamion încărcat cu piatră când s-a răsturnat într-o […]
Țeapa imobiliară de la Alba Iulia, dată de o falsa descendentă a unei familii nobiliare din Ungaria: Femeia, plasată sub control judiciar. Cum a fost înșelat brokerul de presupusa posesoare a unei averi impresionante, cu 5 castele și afaceri petroliere
Țeapa imobiliară de la Alba Iulia, dată de o falsa descendentă a unei familii nobiliare din Ungaria: Femeia, plasată sub control judiciar. Cum a fost înșelat brokerul de presupusa posesoare a unei averi impresionante, cu 5 castele și afaceri petroliere Femeia care s-a dat descendentă a unei familii nobiliare din Ungaria și a dat o […]
