Nodul rutier de la Cugir la Autostrada A1 Orăștie-Sibiu: CNAIR solicită fonduri europene pentru proiectare lui și a altor 8 noduri rutiere pe trei autostrăzi
Nodul rutier de la Cugir la Autostrada A1 Orăștie-Sibiu va putea fi realizat. În acest sens, CNAIR solicită fonduri europene pentru proiectare lui și a altor 8 noduri rutiere pe trei autostrăzi.
CNAIR S.A a depus cererea în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă alocată prin Programul Operational Infrastructura Mare pentru finanţarea proiectării a nouă noduri rutiere pe Autostrazile A1, A2, A3.
Printre acestea se află şi nodul rutier care urmează să fie construit în zona oraşului Cugir. Finanţarea europeană este pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic de executie pentru două pachete de câte şase, respectiv trei noduri rutiere pe Autostrăzile A1, A2, A3.
Pachetul unu se referă la şase noduri rutiere pe Autostrăzile A1 si A3 în zona de Vest a României: Nod rutier: A1 (km 326+155)-DJ704 (Cugir) Nod rutier: A1 (km 362+813) – DC129 (Santuhalm) Nod rutier: A1 (km 485+030) – DJ609 E (Recas) Nod rutier: A1 (km km 450+210) – DJ 609 (Bethausen) Nod rutier: A1 (km 528+509) – DJ 682G (Cruceni) Nod rutier: A3 (km 39+940) – DN 1P (Spinuş).
Pachetul doi cuprinde trei noduri rutiere pe Autostrăzile A1, A2, A3, în zona de Sud–Est a României: Nod rutier Autostrada A1 km 73+100 cu DJ 702F la Ioneşti Nod rutier Autostrada A2 km 90+100 cu DJ 306 si DN3A la Dragoş Vodă Nod rutier Autostrrada A3 km 36+700 cu DJ 101C la Gruiu (Sector Bucuresti – Ploiesti). Valoarea totală a proiectului este de 4.430.586 lei şi va fi finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 3.194.819,44lei; 15% contribuţia proprie-563.791,66 lei. Durata proiectului este de 25 de luni de la data semnării contractului.
La momentul construcţiei autostrăzii, au existat numeroase controverse şi discuţii pentru realizarea nodului rutier. Acesta nu a putut fi construit pentru că nu a fost prevăzut în proiect. S-a concluzionat că o decizie privind realizarea unui nod, care să asigure accesul spre şi dinspre Cugir, să se ia după trecerea celor 5 ani, perioadă în care proiectul nu poate fi modificat în condiţiile în care a fost finanţat din fonduri europene.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
FOTO | ALERTĂ în Alba: Băiețel de 7 ani, dat DISPĂRUT de mama sa. Ar fi fost luat dintr-un parc din Alba Iulia de către tată și nu se știe unde s-au dus
ALERTĂ în Alba: Băiețel de 7 ani, dat DISPĂRUT de mama sa. Ar fi fost luat dintr-un parc din Alba Iulia de către tată și nu se știe unde s-au dus Un băiețel de 7 ani a fost dat dispărut miercuri noaptea de către mama sa. Minorul ar fi fost luat dintr-un parc din Alba […]
LIVE VIDEO | Momente EMOȚIONANTE la Colegiul „Mihai Viteazul” din Alba Iulia: Absolvenții Promoției 2025 ,,Regina Maria – 150” au răspuns „prezent” la ultimul apel
Momente EMOȚIONANTE la Colegiul „Mihai Viteazul” din Alba Iulia: Absolvenții Promoției 2025 ,,Regina Maria – 150” au răspuns „prezent” la ultimul apel Un moment încărcat de emoţie a avut loc miercuri seara, începând cu ora 21.15, la Colegiul Militar din Alba Iulia. Elevii claselor a 12-a au participat la ultimul apel de seară, un ceremonial […]
Pensiile speciale din România, cheltuieli de 300 de milioane de euro, pe an: Pensia unui magistrat, de 2,8 ori mai mare decât profitul mediu al unei microîntreprinderi din țara noastră
Pensiile speciale din România, cheltuieli de 300 de milioane de euro, pe an: Pensia unui magistrat, de 2,8 ori mai mare decât profitul mediu al unei microîntreprinderi din țara noastră România cheltuie 300 de milioane de euro pe an cu pensiile speciale. Pensia unui magistrat este de 2,8 ori mai mare decât profitul mediu al […]