Niciun service auto din România nu este autorizat, în prezent, pentru a recondiționa elemente de caroserie
Ca la noi, la nimeni: niciun service din România nu poate repara bare de protecție, aripi și jante, deși asiguratorii cer asta. În schimb, e plin de „prieteni” care sunt constatatori și trec pe avize lucrări inexistente ca să plătească mai mulți bani la service ca apoi să-i bage în buzunare.
Conform HotNews, niciun service auto din România nu este autorizat în prezent pentru a recondiționa bare de protecție, jante sau alte componente de caroserie, ci numai pentru reparații prin înlocuire a acestor componente, spune într-un interviu HotNews.ro Mihai Dogarescu, șef departament supraveghere piață la Registrul Auto Român (RAR). Amenzile pot ajunge la 10.000 de lei, dar e plin peste tot de ateliere care recondiționează jante și elemente de caroserie.
La rândul lor, service-urile care fac așa ceva spun că asiguratorii le cer asemenea reparații, ca să plătească mai puțini bani păgubitului, ajungând astfel la reparație, nu la înlocuirea piesei.
Este halucinant că în România sunt sute de ateliere care repară și recondiționează bare de protecție, jante și alte elemente ale mașinii care fac parte din categoria caroserie, dar fără autorizație. Service-urile auto pot să efectueze doar operațiile pentru care sunt autorizate. Autorizatiile se emit de RAR in urma unui audit tehnic. Momentan, nu este niciun atelier autorizat privind reconditionarea componentelor.
Conform datelor mentionate de Mihai Dogarescu, sunt autorizate peste 11.000 de service-uri auto la nivel national. Dintre acestea, 2974 sunt autorizate pentru reparatie caroserie. Din cele 2974 service-uri autorizate pe caroserie, 841 de service-uri sunt autorizate sa intervina pe structura de rezistenta a autovehicului – sasiu si caroserie autoportanta. Nu exista service-uri autorizate sa repare aripi, faruri, grila, capota si alte elemente frontale ale masinii. Niciunul nu este autorizat sa reconditioneze bare de protectie.
Mai pe romaneste, orice service care face reparatii de tip reconditionare la aripi, jante, faruri, capota, bare de protectie, grile fata si alte piese, incalca legea, pentru ca nu are autorizatie. „Daca vorbim de partea din fata a vehiculului vorbim de sistemul de protectie pietoni – bara fata, capota, aripi, stalpul A – toate aceste componente au un regim special – sunt supuse la niste probe de impact – limite de absorbtie – orice interventie pe aceasta componenta modifica cumva structura acelei componente. Pe reconditionari de componente nu este niciun service autorizat” spune Mihai Dogarescu, reprezentantul RAR
Legislatia europeana prevede aceste lucruri. Adica acolo unde exista risc mare, autoturismul trebuie sa primeasca piese noi, nu reparate. Cat despre jante, acestea se pot repara doar la vulcanizare, limitandu-se doar la indreptare. Dar daca se ajunge la suduri si alte interventii, se incalca legea.
Cu toate astea, in ciuda amenzilor uriase, zilnic se sudeaza si se sableaza jante, zilnic se indreapta si se lipesc bare de protectie. Si zilnic se pun inapoi faruri cu urechile lipite cu Poxipol si capote indreptate la ciocan. La vedere, oficial, fara sa se ascunda cineva.
Sursa: 4tuning.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Atenționare ANM: Un val de căldură, cu temperaturi de 35 de grade și furtuni violente lovește România. Cum va fi VREMEA săptămâna viitoare
Atenționare ANM: Un val de căldură, cu temperaturi de 35 de grade și furtuni violente lovește România. Cum va fi VREMEA săptămâna viitoare Meteorologii ANM au emis prognoza detaliată pentru perioada 14–22 iunie 2025, indicând o evoluție semnificativă a vremii: de la temperaturi răcoroase și instabilitate atmosferică, la un val de căldură ce va cuprinde […]
O firmă românească a ajuns să dețină 20% din capitalul Gabriel Resources: Statul Român ar putea trece la executarea societății pentru recuperarea datoriei de 10 milioane de dolari
O firmă românească a ajuns să dețină 20% din capitalul Gabriel Resources: Statul Român ar putea trece la executarea societății pentru recuperarea datoriei de 10 milioane de dolari Compania minieră Gabriel Resources, acționarul majoritar al societății Roșia Montană Gold Corporation, a anunțat în luna mai 2025 finalizarea tranșei finale a plasamentului său privat, emițând 28.538.000 […]
BACALAUREAT 2025: Cum se calculează media la BAC. Care este nota minimă de trecere pentru fiecare probă
BACALAUREAT 2025: Cum se calculează media la BAC. Care este nota minimă de trecere pentru fiecare probă Absolvenții de liceu au început marți, 10 iunie 2025, probele scrise ale examenului de Bacalaureat de anul acesta. Este o etapă esențială în parcursul educațional, care marchează finalizarea studiilor liceale și deschide accesul către facultate. Înainte de aceste […]