Rămâi conectat

Actualitate

Niciun service auto din România nu este autorizat, în prezent, pentru a recondiționa elemente de caroserie

Ioana Oprean

Publicat

în

Ca la noi, la nimeni: niciun service din România nu poate repara bare de protecție, aripi și jante, deși asiguratorii cer asta. În schimb, e plin de „prieteni” care sunt constatatori și trec pe avize lucrări inexistente ca să plătească mai mulți bani la service ca apoi să-i bage în buzunare.

Conform HotNews, niciun service auto din România nu este autorizat în prezent pentru a recondiționa bare de protecție, jante sau alte componente de caroserie, ci numai pentru reparații prin înlocuire a acestor componente, spune într-un interviu HotNews.ro Mihai Dogarescu, șef departament supraveghere piață la Registrul Auto Român (RAR). Amenzile pot ajunge la 10.000 de lei, dar e plin peste tot de ateliere care recondiționează jante și elemente de caroserie.

La rândul lor, service-urile care fac așa ceva spun că asiguratorii le cer asemenea reparații, ca să plătească mai puțini bani păgubitului, ajungând astfel la reparație, nu la înlocuirea piesei.

Este halucinant că în România sunt sute de ateliere care repară și recondiționează bare de protecție, jante și alte elemente ale mașinii care fac parte din categoria caroserie, dar fără autorizație. Service-urile auto pot să efectueze doar operațiile pentru care sunt autorizate. Autorizatiile se emit de RAR in urma unui audit tehnic. Momentan, nu este niciun atelier autorizat privind reconditionarea componentelor.

Conform datelor mentionate de Mihai Dogarescu, sunt autorizate peste 11.000 de service-uri auto la nivel national. Dintre acestea, 2974 sunt autorizate pentru reparatie caroserie. Din cele 2974 service-uri autorizate pe caroserie, 841 de service-uri sunt autorizate sa intervina pe structura de rezistenta a autovehicului – sasiu si caroserie autoportanta. Nu exista service-uri autorizate sa repare aripi, faruri, grila, capota si alte elemente frontale ale masinii. Niciunul nu este autorizat sa reconditioneze bare de protectie.

Mai pe romaneste, orice service care face reparatii de tip reconditionare la aripi, jante, faruri, capota, bare de protectie, grile fata si alte piese, incalca legea, pentru ca nu are autorizatie. „Daca vorbim de partea din fata a vehiculului vorbim de sistemul de protectie pietoni – bara fata, capota, aripi, stalpul A – toate aceste componente au un regim special – sunt supuse la niste probe de impact – limite de absorbtie – orice interventie pe aceasta componenta modifica cumva structura acelei componente. Pe reconditionari de componente nu este niciun service autorizat” spune Mihai Dogarescu, reprezentantul RAR

Legislatia europeana prevede aceste lucruri. Adica acolo unde exista risc mare, autoturismul trebuie sa primeasca piese noi, nu reparate. Cat despre jante, acestea se pot repara doar la vulcanizare, limitandu-se doar la indreptare. Dar daca se ajunge la suduri si alte interventii, se incalca legea.

Cu toate astea, in ciuda amenzilor uriase, zilnic se sudeaza si se sableaza jante, zilnic se indreapta si se lipesc bare de protectie. Si zilnic se pun inapoi faruri cu urechile lipite cu Poxipol si capote indreptate la ciocan. La vedere, oficial, fara sa se ascunda cineva.

Sursa: 4tuning.ro

 


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Agenția pentru Egalitatea de Șanse cere incriminarea femicidului în Codul Penal, după ce o femeie a fost ucisă de fostul partener, în ciuda ordinului de protecție

Publicat

în

ANES solicită includerea femicidului în Codul Penal și avertizează: lipsa intervenției rapide a autorităților costă vieți Decizia vine după ce, marți seară, o tânără din județul Arad a fost răpită, torturată și ucisă de fostul concubin, deși împotriva acestuia fusese emis un ordin de protecție. Crima scoate la iveală, din nou, vulnerabilitatea victimelor violenței domestice […]

Citește mai mult

Actualitate

FOTO | Lucrări la dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilatație pe Autostrada A1, în zona Sebeș: Cât vor dura

Ioana Oprean

Publicat

în

Lucrări la dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilatație pe Autostrada A1, în zona Sebeș Începând de joi, 7 august 2025, pe Autostrada A1, la kilometrul 306 (zona Sebeș, sensul spre Sibiu), se execută lucrări la dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilatație. Anunțul a fost făcut de DRDP Timișoara. Lucrările durează circa două săptămâni. […]

Citește mai mult

Actualitate

PENSII 2025 | Documentele necesare pentru a beneficia de pensia de urmaș. Cine pot fi beneficiarii și ce prevede legea

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

PENSII 2025 | Actele necesare pentru a beneficia de pensia de urmaș. Cine pot fi beneficiarii și ce spune legea Potențialii beneficiari ai pensiei de urmaș trebuie să fie foarte de atenți la documentele necesare și la termenele prevăzute de lege pentru a nu risca pierderea acestui beneficiu financiar. Adeverințele pentru pensia de urmaș trebuie […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea