Rămâi conectat

Actualitate

Niciun service auto din România nu este autorizat, în prezent, pentru a recondiționa elemente de caroserie

Ziarul Unirea

Publicat

în

Ca la noi, la nimeni: niciun service din România nu poate repara bare de protecție, aripi și jante, deși asiguratorii cer asta. În schimb, e plin de „prieteni” care sunt constatatori și trec pe avize lucrări inexistente ca să plătească mai mulți bani la service ca apoi să-i bage în buzunare.

Imagine Fest 2025

Conform HotNews, niciun service auto din România nu este autorizat în prezent pentru a recondiționa bare de protecție, jante sau alte componente de caroserie, ci numai pentru reparații prin înlocuire a acestor componente, spune într-un interviu HotNews.ro Mihai Dogarescu, șef departament supraveghere piață la Registrul Auto Român (RAR). Amenzile pot ajunge la 10.000 de lei, dar e plin peste tot de ateliere care recondiționează jante și elemente de caroserie.

La rândul lor, service-urile care fac așa ceva spun că asiguratorii le cer asemenea reparații, ca să plătească mai puțini bani păgubitului, ajungând astfel la reparație, nu la înlocuirea piesei.

Este halucinant că în România sunt sute de ateliere care repară și recondiționează bare de protecție, jante și alte elemente ale mașinii care fac parte din categoria caroserie, dar fără autorizație. Service-urile auto pot să efectueze doar operațiile pentru care sunt autorizate. Autorizatiile se emit de RAR in urma unui audit tehnic. Momentan, nu este niciun atelier autorizat privind reconditionarea componentelor.

Conform datelor mentionate de Mihai Dogarescu, sunt autorizate peste 11.000 de service-uri auto la nivel national. Dintre acestea, 2974 sunt autorizate pentru reparatie caroserie. Din cele 2974 service-uri autorizate pe caroserie, 841 de service-uri sunt autorizate sa intervina pe structura de rezistenta a autovehicului – sasiu si caroserie autoportanta. Nu exista service-uri autorizate sa repare aripi, faruri, grila, capota si alte elemente frontale ale masinii. Niciunul nu este autorizat sa reconditioneze bare de protectie.

Mai pe romaneste, orice service care face reparatii de tip reconditionare la aripi, jante, faruri, capota, bare de protectie, grile fata si alte piese, incalca legea, pentru ca nu are autorizatie. „Daca vorbim de partea din fata a vehiculului vorbim de sistemul de protectie pietoni – bara fata, capota, aripi, stalpul A – toate aceste componente au un regim special – sunt supuse la niste probe de impact – limite de absorbtie – orice interventie pe aceasta componenta modifica cumva structura acelei componente. Pe reconditionari de componente nu este niciun service autorizat” spune Mihai Dogarescu, reprezentantul RAR

Legislatia europeana prevede aceste lucruri. Adica acolo unde exista risc mare, autoturismul trebuie sa primeasca piese noi, nu reparate. Cat despre jante, acestea se pot repara doar la vulcanizare, limitandu-se doar la indreptare. Dar daca se ajunge la suduri si alte interventii, se incalca legea.

Cu toate astea, in ciuda amenzilor uriase, zilnic se sudeaza si se sableaza jante, zilnic se indreapta si se lipesc bare de protectie. Si zilnic se pun inapoi faruri cu urechile lipite cu Poxipol si capote indreptate la ciocan. La vedere, oficial, fara sa se ascunda cineva.

Sursa: 4tuning.ro

 


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Subvenții APIA 2025: Câți bani vor primi agricultorii români de la stat începând cu luna iunie și care sunt schemele sumelor alocate

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Subvenții APIA 2025: Câți bani vor primi agricultorii români de la stat începând cu luna iunie și care sunt schemele sumelor alocate Vești bune pentru agricultorii români! Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) se află în ultima etapă de stabilire a cuantumurilor pentru sprijinul cuplat în sectorul vegetal, ultimele plăți directe care încă nu au […]

Citește mai mult

Actualitate

PENSII 2025: De ce venituri la pensie ai nevoie ca să nu „decazi” ca nivel de trai

Ziarul Unirea

Publicat

în

Pensii 2025: De ce venituri la pensie ai nevoie ca să nu „decazi” ca nivel de trai În acest moment în România pensia medie netă este mai puțin de jumătate din salariul mediu net. Ca să aibă la pensie venituri similare cu acum, românii au nevoie economii consistente sau să pună din timp banii într-un […]

Citește mai mult

Actualitate

Sora șefei POT, deputat de Alba, trimisă de Camera Deputaților la o reuniune despre libertatea presei: Anamaria Gavrilă le-a spus jurnaliștilor de curând că abia așteaptă să-i vadă ”gone”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Sora șefei POT, deputat de Alba, trimisă de Camera Deputaților la o reuniune despre libertatea presei: Anamaria Gavrilă le-a spus jurnaliștilor de curând că abia așteaptă să-i vadă ”gone” Ssora șefei POT urmează să participe luna viitoare la o reuniune în Norvegia, în care se va discuta, printre altele, de libertatea presei și educația bazată […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea