Nereguli la indemnizații pentru creșterea copilului – Peste 200 de beneficiari în vizorul AJPIS Alba
În luna aprilie AJPIS Alba a efectuat verificări pentru monitorizarea accesului neîngrădit al persoanelor cu handicap în instituțiile publice, controlarea calității serviciilor sociale furnizate de căminele pentru persoane vârstnice și a veniturilor declarate de către beneficiarii de indemnizație pentru creșterea copilulului.
Au fost verificate primăriile din Alba Iulia, Sebeș și Aiud, precum și serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor din Aiud și Sebeș.
Potrivit directorului Flaviu Cozuc, au fost dispuse câte 4 măsuri la primăriile din Alba Iulia și Aiud, 1 măsură la Primăria Sebeș, alte 4 măsuri la SCLEP Aiud și 1 măsură la SCLEP Sebeș. Măsurile care trebuie aplicate de către instituțiile publice verificate, în vederea asigurării accesului neîngrădit al persoanelor cu handicap, privesc asigurarea prezenței unui interpret autorizat al limbajului mimico-gestual, existența panourilor de informare în limbajul Braille și a unui aparat telefonic cu telefax și teletext pentru persoanele cu handicap auditiv, precum și marcarea prin pavaj tactil a trecerilor de pietoni.
De asemenea, la căminele pentru persoane vârstnice din Alba Iulia aparținând Fundației Congregația ”Sf. Iosif”, respectiv la cele care funcționează în imobilele de pe străzile Aurel Vlad, Ferdinand I și Barbu Lăutaru, care au în grijă 76 persoane cu vârste între 51-89 de ani, au fost efectuate controale, în urma cărora inspectorii sociali ai AJPIS Alba au dispus 59 de măsuri de remediere și au aplicat un avertisment.
În luna aprilie, au mai fost efectuate verificări, prin încrucișarea bazelor de date ale ANPIS București și ANAF București, ale veniturilor declarate de către persoanele care beneficiază de indemnizații pentru creșterea copilului. Dat fiind faptul că au fost identificate situații în care veniturile din salarii, activități independente sau alte surse sunt mai mici decât cele declarate în vederea calculării indemnizației, inspectorii sociali au solicitat unităților angajatoare adeverințele de venit pentru 207 persoane care primesc indemnizație pentru creșterea copilului.
”Controalele efectuate în luna aprilie la instituțiile publice, asociațiile sau fundațiile care prestează serviciile sociale, precum și verificările din bazele de date pentru confirmarea corectitudinii veniturilor declarate de către persoanele care primesc indemnizații și alte tipuri de ajutoare de la stat fac parte din planul permanent de verificare, monitorizare și control aplicat de către AJPIS Alba. Respectarea legii nu este opțională, iar rolul nostru este acela de a ne asigura că prevederile legale în vigoare stau la baza activității tuturor instituțiilor care oferă servicii publice. Totodată, persoanele care solicită și primesc beneficii de asistență socială trebuie să fie atente la corectitudinea datelor pe care le declară, pentru că acestea sunt meticulos verificate, prin încrucișarea bazelor de date”, a declarat directorul AJPIS Alba.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Curier Județean
FOTO | Elevii militari din Alba Iulia, ași la sport: Ce rezultate au obținut la „Semimaratonul Eroilor Invictus” 2025 de la Bistrița
Elevii militari din Alba Iulia, ași la sport: Ce rezultate au obținut la „Semimaratonul Eroilor Invictus” 2025 de la Bistrița 27 de elevi ai Colegiului Național Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia au luat startul, sâmbătă, 31 mai 2025, la „Semimaratonul Eroilor Invictus” desfășurat la Bistrița. Competiția dedicată curajului, memoriei și unității s-a aflat în acest […]
Reabilitare și renovare energetică a dispensarului medical din Râmeț: Proiectul a trecut de evaluarea Agenției de Mediu
Reabilitare și renovare energetică a dispensarului medical din Râmeț: Proiectul a trecut de evaluarea Agenției de Mediu Primăria Râmeț a trecut de evaluarea Agenției Naționale pentru Mediu și Arii Protejate (ANMAP) aviz de mediu pentru un proiect care vizează reabilitarea și renovarea energetică a dispensarului medical uman din Râmeț. ANMAP a luat decizia etapei de […]
Înființarea unor sisteme de alimentare cu apă și canalizare în comuna Almașu Mare: Contractele de finanțare prin Programul „Anghel Saligny” au fost semnate
Înființarea unor sisteme de alimentare cu apă și canalizare în comuna Almașu Mare: Contractele de finanțare prin Programul „Anghel Saligny” au fost semnate Ministerul Dezvoltării a anunțat, marți, 3 iunie 2025, că au fost semnate 11 noi contracte de finanţare, prin Programul Naţional de Investiţii „Anghel Saligny”. Contractele sunt în valoare totală de 135, 5 […]