Rămâi conectat

Politică Administrație

Nebuloasa racordării Cugirului la Autostrada Orăștie – Sibiu. Explicațiile CNADNR și ale lui Teodor Atanasiu

Bogdan Presecan

Publicat

în

Vineri, în cadrul unei conferințe de presă, președintele PNL Alba, Teodor Atanasiu, a explicat cum stă treaba cu demersurile făcute de liberali în vederea racordării Cugirului la Autostrada Orăștie –Sibiu.

Precizăm faptul că, în acest moment, nu a fost început nici un demers tehnic, respectiv proiectare sau alocare de resurse bugetare, pentru această lucrare.

Primele declarații (2013)

Senatorul liberal a afirmat, în 2013, că se lucrează deja la proiectul de construcție a accesului la A1, în zona ieșirii din direcția orașului Cugir la DN 7. Anunțul venea, potrivit declarațiilor de atunci ale parlamentarului, în urma asigurărilor date de ministrul Marilor Proiecte, Dan Șova, în cadrul unei întâlniri cu Atanasiu.

Se mai preciza faptul că demararea construcției va fi posibilă doar după finalizarea tronsonului de Autostradă Orăștie-Sibiu și după recepția acesteia de către CNADNR.

Declarație deputat PNL Dan Simedru (2014)

Săptămâna trecută, deputatul liberal Dan Coriolan Simedru a abordat subiectul racordării Cugirului la A1, pentru a îl aduce la zi. Acesta a relatat modul în care s-a desfășurat audierea la Comisia de Transporturi și Politici Economice, a ministrului Dan Șova, pe care la determinat să își actualizeze public promisiunile legate de această investiție.

Simedru a explicat că, spre deosebire de promisiunile făcute într-un context privat, de ministrul Șova senatorului de Alba Teodor Atanasiu, cu privire la demararea procedurilor de construcție a racordului din DN 7 la A1, acum și-a asumat acest lucru într-un cadru oficial și instituțional – existând și stenograme publice în acest sens pe site-ul Parlamentului.

Situația prezentată de CNADNR (2014)

Cugirul nu va avea ieşire directă la autostrada Orăştie – Sibiu în acest an, având în vedere că, potrivit unei adrese oficiale transmise ziarului Unirea de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), nu există un proiect în acest sens care să fi fost bugetat pentru anul 2014.

Specialiştii din CNADNR consideră că cei din Cugir pot circula foarte bine pe DN7, eliberat de trafic după inaugurarea celor 3 loturi ale Autostrăzii Orăştie – Sibiu. Pe de altă parte, aceiaşi specialişti susţin că accesul pe autostradă se poate face cu uşurinţă prin nodurile rutiere deja existente în proiect, adică prin cel de la Gelmar (Hunedoara) aflat la o distanţă de circa 9 km sau prin cel de la Vinţişoara (Sebeş) aflat la o distanţă de circa 11 km.

CNADNR: “Proiectul autostrăzii Orăştie – Sibiu lot 1 km 0+000 – km 24+110 prevede construirea a două noduri rutiere: nodul rutier Orăştie la km 1+400 (n.a. – Gelmar – Hunedoara) şi nodul rutier Sebeş Vest la km 24+065 (n.a. – Vinţişoara – Sebeş). Din cauza scăderii semnificative a volumului de trafic pe drumul naţional DN7, în zona Şibot, nu este prevăzut un astfel de obiectiv de investiţii. Odată cu punerea în funcţiune a autostrăzii, accesul traficului din zona Şibot pe autostradă se face din drumul naţional DN7 pe drumul judeţean DJ 704. Menţionăm că accesul locuitorilor din zonele limitrofe pe autostradă se poate face cu uşurinţă prin nodurile rutiere deja existente în proiect”.

 

Explicațiile senatorului Teodor Atanasiu (14 martie 2014)

Întrebat despre proiectul racordării Cugirului la A1, președintele PNL Alba a reamintit despre ce s-a stabilit la întâlnirea de la minister cu Dan Șova și reprezentanți ai CNADNR, în primăvara anului trecut. Atanasiu a precizat că, din motive obiective, precum lipsa unei date clare pentru recepția întregului tronson de autostradă Orăștie-Sibiu, lucrarea privind racordarea DN 7 la A1, în zona Cugirului, a fost trecută generic, la fel ca și alte astfel de proiecte de investiții, la “racorduri la drumuri naționale și autostrăzi”.

„Eu am discutat cu ministrul Șova și mi-a spus că pe programul CNADNR va fi prinsă și racordarea orașului Cugir la autostradă. Deși pe autostradă nu se fac racorduri din 2 în 3 kilometri și în general la 25 de kilometri, înțelegându-se necesitatea economică a acestui racord cu Cugirul, Șova a transmis atunci companiei din propria subordine să prindă pe costurile acestui an (n.a. anul 2014) acest racord la autostradă”, a explicat Teodor Atanasiu.

Senatorul de Alba susține că va continua demersurile pentru realizarea acestui racord, pentru că implică niște costuri nesemnificative în raport cu avantajele pe care le va aduce cugirenilor și investitorilor care își desfășoară activitatea la Cugir.

În final, Atanasiu a reamintit că datorită demersurilor liberalilor din Alba, în special ale lui Florin Roman, a fost modificat de câteva ori proiectul Autostrăzii Sebeș – Turda, reușindu-se adăugarea unor noi puncte de acces la viitoarea A 10, la Alba Iulia și Ocna-Mureș/Unirea.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Blaj: Construirea unui parc fotovoltaic pe o suprafață de peste 117 hectare și centrală electrică fotovoltaică. Proiectul a primit acordul din partea APM Alba

Bera Larisa

Publicat

în

Blaj: Construirea unui parc fotovoltaic pe o suprafață de peste 117 hectare și centrală electrică fotovoltaică. Proiectul a primit acordul din partea APM Alba Ca urmare a cererii adresate de o companie din București înregistrată la Agenția pentru Protecţia Mediului Alba cu nr. 10489/22.09.2023, APM Alba a emis în data de 18 decembrie 2024, acordul […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea