Rămâi conectat

Actualitate

Modificări la Legea audiovizualului: s-au eliminat intermediarii din publicitatea TV

Ziarul Unirea

Publicat

în

Legea audiovizualului a fost modificată prin Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului astfel că de acum ”achiziţionarea de spaţiu publicitar televizat, nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele şi pe seama beneficiarului final”.

De asemenea, potrivit Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului (OUG), publicată vineri în Monitorul Oficial, ”orice oferte de preţ pentru achiziţionarea publicităţii televizate, prezentate de aceşti intermediari, vor fi în mod obligatoriu confirmate în prealabil în scris cu radiodifuzorul„.

În scopul obţinerii acestei confirmări, intermediarii vor prezenta radiodifuzorilor mandatele scrise acordate de beneficiarii finali ai publicităţii televizate pentru care solicită ofertele de preţ„, se mai spune în Ordonanţă.

Plata se va face direct către radiodifuzor de către beneficiarul final al publicităţii televizate, în baza facturii emise de radiodifuzor către beneficiar, iar „orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de către radiodifuzor, trebuie să figureze pe factura emisă beneficiarului final al publicităţii televizate„.

De asemenea, Ordonanţa prevede că intermediarii nu pot primi altă plată sau contraprestaţie decât „cea care le este plătită de către beneficiarul final al publicităţii televizate în vederea remunerării serviciilor prestate şi nici vreun avantaj material, indiferent de natura acestuia, din partea radiodifuzorului„.

Orice act juridic încheiat cu încălcarea dispoziţiilor acestui articol este nul, se mai spune în Ordonanţă.

În OUG se mai spune că Legea audiovizualului este modificată şi completată, având în vedere obiectivele propuse de Guvern „de stimulare a dezvoltării economiei româneşti”, în cadrul cărora se înscrie şi dezvoltarea pieţei audiovizuale din România, prin încurajarea producţiei locale de televiziune, a investiţiilor în programe locale, asigurarea de locuri de muncă şi dezvoltarea de activităţi economice în beneficiul pieţei de servicii audiovizuale din România.

Un alt obiectiv menţionat în OUG este combaterea „corupţiei manifestate la nivelul achiziţiei de spaţiulu publicitar media, precum şi necesitatea combaterii sistemelor netransparente şi anticoncurenţiale în acest domeniu, care afectează în egală măsură activitatea staţiilor tv şi dreptul publicului la informaţii corecte şi de calitate„.

De asemenea, în OUG se spune că Executivul a luat în considerare „consecinţele negative asupra domeniului audiovizual, derivând din lipsa unor mecanisme legislative eficiente de eliminare a corupţiei şi a practicilor netransparente în acest domeniu, care s-ar perpetua şi s-ar amplifica în cazul neadoptării urgente a unor reglementări clare menite să asigure un climat concurenţial corect şi respectarea dreptului publicului român la producţii audiovizuale de calitate„.

Guvernul mai spune că aceste elemente vizează „interesul general public şi constituie o situaţie extraordinară şi de urgenţă a cărei reglementare nu poate fi amânată„.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Mituri, ritualuri și superstiții de Dragobete – sărbătoarea românească a iubirii

Ziarul Unirea

Publicat

în

Mituri, ritualuri și superstiții de Dragobete – sărbătoarea românească a iubirii Dragobetele, sărbătoarea dragostei la români, îşi are rădăcinile în tradiţiile dace şi în credinţa într-un fel de zeu al iubirii, a cărui cinstire, pe 24 februarie, marca simbolic şi începutul primăverii. Dragobete, fiul Dochiei, era zeul dragostei şi al bunei dispoziţii. I se mai […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea