Modele de subiecte la Evaluarea Naţională 2014, pentru elevii de clasa a VI-a, la matematică şi ştiinţe ale naturii
Elevii de clasa a VI-a susţin vineri, 6 iunie, ultima probă din cadrul Evaluării Naţionale 2014, la matematică şi ştiinţe ale naturii, conform calendarului publicat de Ministerul Educaţiei Naţionale. Modelele de subiecte au fost postate pe edu.ro şi pot fi descărcate şi de pe ziarulunirea.ro. În judeţul Alba vor susţine proba peste 3.000 de elevi, aceasta fiind ultima probă pentru elevii claselor II-VI.
Evaluările Naţionale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au rolul de a evalua, pe de o parte nivelul de pregătire al elevilor după câțiva ani de școală, iar, pe de altă parte, de a pregăti elevii cu atmosfera de examen. Nu sunt examene naționale, ci evaluări, iar notele nu vor fi trecute în catalog. Metodele clasice de evaluare nu ne permit o analiză a pregătirii elevilor la nivel național. Modalitatea de evaluare la clasă diferă de la un profesor la altul, ori aceste evaluări naționale transversale au același sistem de redactare a subiectelor, aceleași sistem de măsurare a performanței elevilor. Evaluările, însă, nu vor avea niciun impact, ci doar pregătesc admiterea pentru clasa a IX-a și copiii nu vor fi ierarhizați niciodată în funcție de aceste rezultate.
Şcoli cu predare în limba maghiară, modele pentru clasa a VI-a
Limba maghiară – Matematică si Stiinţe
Şcoli cu predare în limba română, modele pentru clasa a VI-a
Evaluare Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a VI-a constă în susţinerea unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Limbă şi comunicare”, respectiv a unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Matematică şi Ştiinţe ale naturii”.Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a.
În urma administrării testelor pentru evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a, a competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a, respectiv a evaluării elevilor la finalul clasei a VI-a, elevilor nu li se vor acorda note sau calificative, iar rezultatele obţinute nu se înregistrează în catalogul clasei. Acestea sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
30 iulie| Ziua internațională a prieteniei: Cum a ajuns să fie celebrată această sărbătoare
30 iulie| Ziua internațională a prieteniei: Cum a ajuns să fie celebrată această sărbătoare An de an, la data de 30 iulie este celebrată Ziua internațională a prieteniei, care a fost adoptată oficial de ONU, la data de 27 aprilie 2011. Scopul acestei zile este de a transmite mesajul că prietenia între popoare, ţări, culturi […]
29 iulie, Ziua Imnului Naţional al României, simbol naţional, alături de drapelul tricolor, stema ţării şi sigiliul statului
29 iulie, Ziua Imnului Naţional al României, simbol naţional, alături de drapelul tricolor, stema ţării şi sigiliul statului În 29 iulie 1848, în Parcul Zăvoi din Râmnicu Vâlcea, după citirea noii Constituţii, Anton Pann alături de un grup de tineri, a cântat pentru prima dată imnul Revoluţiei paşoptiste „Deşteaptă-te, române”, pe versurile poemului patriotic „Un […]
Marius Sepi, lider sindical: Ce nu funcționează în sistemul sanitar din România. Un diagnostic dureros
Marius Sepi, lider sindical: Ce nu funcționează în sistemul sanitar din România. Un diagnostic dureros Sistemul sanitar românesc este într-o stare critică. Deși promisiuni au existat, reformele au fost fie întârziate, fie cosmetice, iar realitatea din spitale și clinici arată un adevăr dureros: sănătatea în România nu este o prioritate națională, ci o victimă colaterală […]