Ministrul Educației: Lucrările elevilor ar putea fi mai întâi scanate, apoi corectate. Procedurile de organizare a examenelor de evaluare națională și de Bacalaureat ar putea fi schimbate
Liviu Pop, Ministrul Educației, a afirmat vineri, la DC News, că trebuie schimbate procedurile de organizare a examenelor de evaluare națională și de Bacalaureat, precizând că nu este de acord să alerge persoanele, preferă să „alerge hârtiile”.
„Să folosim tehnologia în procesul de evaluare. Dau un exemplu: putem scana toate lucrările, să facem centre de corectură unde profesorul vine și corectează lucrarea scanată. Să nu îi punem pe informaticieni să stea zeci de ore să introducă datele. Se poate eficientiza folosind tehnologia modernă, iar lucrul acesta îl avem în calcul astăzi la nivelul Ministerul Educației Naționale, unde vrem, printr-un proiect european, să introducem și evaluarea și evidența școlarilor pe platformă virtuală, pe biblioteca școlară virtuală. Anul acesta sper să găsim o metodologie care să nu mai expună la efort supraomenesc pe colegii noștri”, a spus ministrul Educației.
„Este trist ceea ce s-a întâmplat și îmi doresc să nu se mai întâmple acest aspect, de aceea pe zona de evaluare națională, pe zona de evaluare la Bacalaureat, pe zona de titularizare în sistemul de învățământ, pe definitivare în zona de învățământ, trebuie să schimbăm clar procedurile. Nu sunt de acord să alerge persoanele, prefer să alerge hârtiile. Suntem astăzi în dezbatere pentru metodologia de organizare a acestor concursuri pentru anul viitor. Până în 31 august trebuie să venim cu metodologia de organizare”, a declarat ministrul Educației, precizând că ia în calcul și repartiția elevilor la liceu să se poată face pe fișe.
Liviu Pop a susținut că ar vrea ca în fiecare județ să existe unul sau două centre de evaluare, unde profesorii primesc pe suport electronic lucrarea, pe care să o corecteze după barem.
„Să folosim tehnologia în procesul de evaluare. Dau un exemplu: putem scana toate lucrările, să facem centre de corectură unde profesorul vine și corectează lucrarea scanată. Să nu îi punem pe informaticieni să stea zeci de ore să introducă datele. Se poate eficientiza folosind tehnologia modernă, iar lucrul acesta îl avem în calcul astăzi la nivelul Ministerul Educației Naționale, unde vrem, printr-un proiect european, să introducem și evaluarea și evidența școlarilor pe platformă virtuală, pe biblioteca școlară virtuală. Anul acesta sper să găsim o metodologie care să nu mai expună la efort supraomenesc pe colegii noștri”, a spus ministrul Educației.
Liviu Pop a susținut că ar vrea ca în fiecare județ să existe unul sau două centre de evaluare, unde profesorii primesc pe suport electronic lucrarea, pe care să o corecteze după barem.
Sursa: romaniatv.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Cultură Educație
FOTO | Elevi ai Liceului German Sebeș într-o tabără cultural-educativă interetnică: Proiect inițiat de un jurnalist
Elevi ai Liceului German Sebeș într-o tabără cultural-educativă interetnică În perioada 14-19 iulie 2025, șase elevi din clasa a VI-a A de la Liceul German Sebeș (Armina Dima, Ariana Dragomir, Maria Plitea, Philip Mara, David Leonte și Mihai Istrate), însoțiți de profesoara Ioana Giurgiuman și de profesor doctor Mihai-Octavian Groza, au participat la Tabăra Interetnică […]
6 august 1917 | Primul Război Mondial: Începe Bătălia de la Mărășești între armatele României și Germaniei
6 august 1917 | Primul Război Mondial: Începe Bătălia de la Mărășești între armatele României și Germaniei Bătălia de la Mărășești a durat 28 de zile, dintre care 15 au fost de luptă, iar 13 de acalmie relativă. În timpul confruntărilor, Armata I română a pierdut 27.410 oameni – anume 16% din efectivul trupelor române […]
Interes sporit pentru obținerea gradului didactic II în învățământul preuniversitar organizat la Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia
La Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, interes sporit pentru obținerea gradului didactic II în învățământul preuniversitar În peisajul educațional contemporan, formarea continuă a cadrelor didactice reprezintă un pilon esențial pentru menținerea unui învățământ de calitate, adaptat nevoilor reale ale elevilor și societății. Dinamica societății zilelor noastre, în care educația se confruntă cu provocări […]