Ministrul Dan Șova vizitează șantierul lotului problemă al Autostrăzii Orăștie – Sibiu
După ce a reziliat din declarții contractul cu constructorul lotului 3 al Autostrăzii Orăștie – Sibiu pentru întârzierea lucrărilor, iar apoi a revenit asupra deciziei, fiind stabilit un nou termen pentru finalizarea acestuia, ministrul Transporturilor, Dan Șova, anunță că va vizita vineri șantierul celor 22 de km de autostradă care alcătuiesc lotul 3.
Potrivit presei sibiene, ministrul Șova invită presa la o întâlnire pe șantierul celor lotului 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu, care se întinde de la nodul Cunța (de lângă Sebeș, județul Alba) și nodul de la Săliște din județul Sibiu.
Întâlnirea este programată, potrivit turnulsfatului.ro, pentru vineri dimineața și, cel mai probabil, va cuprinde și anunțul oficial referitor la schimbarea proiectului de execuție din zona viaductului de la Aciliu, unde ample alunecări de teren au oprit orice mișcare a constructorilor italieni de la Impregilo.
Termenul inițial de finalizare a lucrărilor pentru acest tronson era aprilie 2013, insă problemele apărute atât in finantarea autostrăzii prin blocarea programului POS-T intre martie 2012 si iunie 2013, precum si problemele date de instabilitatea solului in zona Dealului Aciliu si pana la Apoldu de Jos, au dus la repetate amânari, termenul de finalizare fiind în acest moment noiembrie 2014.
Se pare că Impregilo, constructorul lotului 3, au renunțat la varianta construcției unui tunel și vor să excaveze tot dealul cu probleme de alunecăro de teren, de la Aciliu.
După discuțiile de pe autostradă, același ministru al Transporturilor va merge la Mediaș, pentru a discuta despre șantierul reabilitării DN14, Sibiu – Mediaș – Sighișoara.
Compania italiană IMPREGILO S.p.A a semnat contractul de constructie in valoare de 604.791.600 lei fără TVA (140,6 mil. EUR), la data de 20 mai 2011. Acest tronson s-a dovedit a fi cel mai dificil de realizat din intreaga autostrada Orastie – Sibiu, în special intre Saliste si Apoldu. Tronsonul cuprinde Viaductul Aciliu, cel mai inalt viaduct de autostrada din Romania (77m), care asigura coborârea A1 din dealul Aciliu spre Apoldu de Jos. Cea mai mare problemă tehnică o reprezintă traversarea coamei Dealului Aciliu. Solutia aleasa initial a fost o traversare deschisa prin saparea unui debleu adanc de 43m, cu panta 1:1. S-a pus problema si a unui tunel, insa constructorul a optat pentru solutia debleului. Intrucat solul instabil a dus la suprarea sapaturii, s-a incercat in prima faza excavarea unei pante mai line, de 1:3, pastrand ideea de debleu. In ciuda volumului foarte mare de excavatie, nu s-a reusit stabilizare malurilor debleului. La un moment dat s-a decis realizarea unui tunel de circa 400 metri prin metoda cut & cover, similar tunelului deja realizat la Dealul Săcel de pe Lotul 4 al aceleiași autostrăzi.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Primăria municipiului Aiud: Anunț public privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru realizarea coridorului de mobilitate urbană integrată și sustenabilă
Primăria municipiului Aiud: Anunț public privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru realizarea coridorului de mobilitate urbană integrată și sustenabilă Citește și: Aproape 10 milioane de euro pentru un coridor de mobilitate integrată în municipiul Aiud: 2 străzi noi, piste de biciclete, parcări Park&Ride și sistem de management al traficului. Detaliile proiectului […]
FOTO | Renovarea școlii la care se lucrează în comuna Șpring, pe ultima sută de metri: Era într-o stare deplorabilă
Renovarea școlii la care se lucrează în comuna Șpring, pe ultima sută de metri: Era într-o stare deplorabilă Renovarea școlii în care învață elevii de ciclu primar și gimnaziu, din cele 4 sate, se află pe ultima sută sde metri, a anunțat vineri, 22 august 2025, primarul comunei Șpring, Iulia Stănilă. „Săptămâna viitoare va fi […]
VIDEO | Eficientizarea energetică a celei mai înalte clădiri din Blaj, în grafic. Primar: „Lucrarea este dificilă”
Eficientizarea energetică a celei mai înalte clădiri din Blaj, în grafic Eficientizarea energetică a celei mai înalte clădiri din Blaj, Blocul Turn, este în grafic, a anunțat, joi, 21 august 2025, primarul Gheorghe Valentin Rotar. Edilul a subliniat din nou că lucrarea este una dificilă. Citește și: VIDEO | Lucrări de eficientizare energetică a celui […]