Rămâi conectat

Actualitate

Ministrul Agriculturii: Plata integrală a subvenţiilor pe suprafaţă va începe din februarie

Publicat

în

Plata integrală a subvențiilor pe suprafață va începe din februarie deoarece procedurile pe noul modul informatic trebuie refăcute de la zero, a declarat, vineri, ministrul Agriculturii, Achim Irimescu, în Comisiile reunite de Agricultură din Parlament. Totodată, acesta a precizat că până la  finele anului se dorește plata unei părți din subvențiile pe agromediu.

„Sper să reușim să achităm ceva din plățile pe agromediu până la sfârșitul anului pentru că ne-am concentrat pe plățile SAPSR și nu am reușit să facem plățile la agromediu. Din discuțiile avute cu cei de la APIA și cu cei de la soft vom avea 20.000 de solicitări plătite pe agromediu, cu circa 19 — 20 milioane de euro, nu cu 70 de milioane de euro cum am sperat. Pe SAPS, având în vedere procedurile și noul modul de plată care trebui reluat de la zero, garanțiile date de cei de la APIA arată că nu vor începe mai devreme de februarie”, a spus Irimescu, clarificând anumite solicitări ale deputaților din Comisie.

Fostul ministru al Agriculturii, Daniel Constantin, a apreciat faptul că sumele alocate cercetării au crescut în bugetul MADR pe 2016 însă a criticat faptul că în sectorul de irigații au fost alocate doar 130 de milioane de lei, iar banii de motorină din buget nu vor ajunge pentru întregul an 2016.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Vreau să trag un semnal de alarmă: banii pentru motorină, cei 338 de milioane incluși în buget nu sunt suficienți pentru întreg anul 2016, dar cu siguranță vor fi rectificări ca și în anii trecuți și oamenii vor primi banii în continuare. Dar cel mai important lucru este legat de Legea 269 care a fost aprobată în Parlament. Aveam o lege și cred că ar trebui respectată. S-a spus că Legea bugetului de stat trebuie să plece de la legile în vigoare. Aceasta spune foarte clar la un articol că trebuie acordați în 2016 145 de milioane de euro, după care anual să crească timp de patru ani cu 17%. Din păcate nu aveți decât o sumă de 135 de milioane de lei, o sumă insuficientă care nu respectă Legea 269. Aici trebuie să fim foarte atenți și eu am făcut un amendament în acest sens„, a spus Constantin.

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale are prevăzut un buget de 5,347 miliarde lei în 2016, în creștere cu 2,76% raportat la execuția preliminată din 2015, de 5,203 miliarde lei, ceea ce reprezintă 1,81% din PIB.

Bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) pentru anul 2016 a primit aviz favorabil în unanimitate din partea comisiilor de specialitate din Parlament, inclusiv cu cele trei amendamente depuse care vizează suplimentarea fondurilor pentru irigații și cercetare.

Dezbaterile în comisiile permanente reunite asupra proiectelor legii bugetului de stat și legii bugetului asigurărilor sociale de stat pentru anul 2016 au început vineri dimineață. (C.M.)

sursa: agerpres


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

75% dintre elevii din România sunt analfabeți digital: Doar un sfert dintre elevii de clasele I-XII prezintă un nivel satisfăcător

Publicat

în

75% dintre elevii din România sunt analfabeți digital: Doar un sfert dintre elevii de clasele I-XII prezintă un nivel satisfăcător

Elevii din România se situează la un nivel mediu minim funcțional al competențelor digitale, în condițiile în care doar un sfert dintre elevii de clasele I-XII prezintă un nivel satisfăcător din acest punct de vedere, conform unui raport.

Brio, platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale avizată de Ministerul Educației, alături de UiPath Foundation, cu sprijinul oferit de Banca Comercială Română (BCR) ca partener de implementare al proiectului au anunțat rezultatele primului raport privind nivelul de literație digitală a elevilor de clasele I-XII din România. Raportul analizează datele obținute după primele 7 luni de funcționare a testului de literație digitală în România.

În interpretarea rezultatelor, indicele de literație generat de test (un scor care poate varia între 0-100) este clasificat în una dintre cele trei categorii de competență: nivelul ”Nefuncțional” reprezintă scorurile cuprinse între 0-50, nivelul ”Minim funcțional” reprezintă scorurile între 50-75, nivelul ”Funcțional” reprezintă scorurile între 75-100.

Elit - Gustul Desăvârșit

Scorul mediu al literației digitale obținut pentru întregul eșantion este de 65,93 puncte – un rezultat care reflectă un nivel mediu minim funcțional al competențelor digitale. Acest lucru înseamnă că, în medie, elevii claselor I-XII cu vârsta cuprinsă între 6 și 18 ani din România utilizează tehnologia suficient de bine încât să o facă pe cont propriu, fără să fie ghidați, în cazul unor sarcini bine definite (adică atunci când știu exact care trebuie să fie rezultatul, cum ar fi trimiterea unui e-mail sau aflarea unei informații specifice). Media scorului este calculată în raport cu rezultatele fetelor (64,57 puncte) și ale băieților (67,29). Diferența de 2,72 puncte marchează avansul pe care îl au în medie băieții în ceea ce privește competențele de literație digitală, de aproximativ 4-5%.

Doar un sfert dintre elevii claselor I-XII se încadrează la nivelul funcțional al literației digitale, ceea ce înseamnă că ei pot să lucreze competent cu informație și conținut digital, pot să comunice formal și informal în mediul online și să se adapteze la audiență, înțeleg multiplele oportunități pe care internetul le oferă, pot crea și edita forme diferite de conținut la un nivel avansat, cunosc și reguli specifice și inovatoare legate de protecția aparatelor și a informațiilor personale. 18% dintre elevi se încadrează la nivelul nefuncțional al literației digitale. Aceștia pot utiliza tehnologia doar ghidați de alte persoane pentru a putea îndeplini, la nivel rudimentar, sarcini simple și clar explicate, fiindu-le dificil să folosească internetul și alte mijloace digitale ca să participe în societate.

Un procent de 57% din eșantionul studiat se încadrează la nivelul minim funcțional al literației digitale, ceea ce înseamnă că reușesc să utilizeze tehnologia suficient de bine încât să o facă pe cont propriu, fără să fie ghidați, în cazul unor sarcini bine definite (adică atunci când știu exact care trebuie să fie rezultatul, cum ar fi trimiterea unui e-mail sau aflarea unei informații specifice).

„România avea nevoie de un instrument performant și relevant pentru a identifica nivelul competențelor digitale la nivelul tuturor categoriilor de vârstă și pentru a stabili intervențiile necesare. Datele existente până acum la nivelul Eurostat, nu cuprindeau și categoria de vârstă între 6-16 ani, care este în mod special importantă pentru politicile de digitalizare a educației. Speranța societății cu privire la contribuția acestor grupe de vârstă la dezvoltarea economiei României este semnificativă în sensul în care ele fac parte dintr-un sistem educațional activ care poate antrena direct un comportament de utilizare și dezvoltare a competențelor digitale. Acestea sunt strâns conectate cu performanța școlară a elevilor, atât prin prisma accesului la informația corectă și completă, cât și prin prisma utilizării acesteia în diverse contexte și prin diferite modalități de livrare sau transmitere. Procentul elevilor din intervalul de vârstă 6-18 ani încadrați la un nivel înalt funcțional al literației digitale este doar de 25%, acesta fiind, la acest moment, rezervorul de talente pe care îl vor avea angajatorii din România în vederea generării performanței și productivității digitale”, spune Prof. Univ. Dr. Dragoș Iliescu, Chief Scientist & Fondator Brio.

În ceea ce privește rezultatele procentuale obținute în funcție de sex, scorul mediu de 64,57 puncte obținut de grupa de sex feminin se distribuie procentual, astfel: 12% în nivelul nefuncțional al literației digitale, 64% minim funcțional și 24% funcțional. Scorul mediu de 67,29 puncte obținut de categoria de sex masculin se distribuie procentual 13% în nivelul nefuncțional, 56% minim funcțional și 32% funcțional.

Rezultate procentuale obținute pentru regiunile de dezvoltare arată că nivelul nefuncțional variază destul de mult între cele opt regiuni, diferențele cele mai mari fiind de 11% (între Regiunea Centru și Regiunea Sud-Muntenia vs. Regiunea București-Ilfov). Totuși, per ansamblu, regiunile sunt remarcabil de similare.

Nivelul primar (clasele I-IV) înregistrează cei mai mulți elevi nefuncționali, nivelul gimnazial (clasele V-VIII) având cei mai mulți elevi minim funcționali, în timp ce nivelul liceal (clasele IX-XII) reflectă cei mai mulți elevi funcționali din punctul de vedere al competențelor digitale. Competențele digitale cresc în mod semnificativ odată cu vârstă, cu diferențe semnificative între scorurile învățământului primar, gimnazial și liceal. Creșterea este remarcabilă: de la un scor total de 49,97 pentru 6 ani la un scor total de 73,59 pentru 18 ani. Procentul de copii din categoria ”sever nefuncțional” scade: de la 41% din populația școlară la 6 ani la doar 4% la 18 ani. Procentul de copii în categoria funcțional” crește: de la 20% din populația școlară la 6 ani la 51% la 18 ani.

Eșantionul care a stat la baza rezultatelor obținute în urma aplicărilor testului este reprezentat de elevi cu vârsta cuprinsă între 6-18 ani din clasele I-XII, înscriși în sistemul public de învățământ, activi din punct de vedere educațional și cuprinde o bază de date totală compusă din 3.000 de aplicări valide ale testului. Reprezentarea medie este de 34% pentru clasele I-IV, 34% pentru clasele V-VIII și 32% pentru clasele IX-XII. Colectarea datelor s-a realizat pe o perioadă de 7 luni, în intervalul octombrie 2021-aprilie 2022


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Hotărâre: Personalul medical care îngrijește pacienți COVID-19 primește spor de muncă în condiții periculoase de până la 85%

Publicat

în

Hotărâre: Personalul medical care îngrijește pacienți COVID-19 primește spor de muncă în condiții periculoase de până la 85%

Personalul medical care îngrijește pacienți bolnavi de COVID-19 sau care este implicat direct în transportul, recoltarea probelor biologice/testarea rapidă, evaluarea și diagnosticarea acestora beneficiază de spor pentru condiţii de muncă deosebit de periculoase în procent de la 55% până la 85%.

Guvernul a aprobat astăzi, la propunerea Ministerului Sănătății, proiectul de Hotărâre privind modificarea Regulamentului-cadru privind stabilirea locurilor de muncă, a categoriilor de personal, a mărimii concrete a sporului pentru condiţii de muncă prevăzut în anexa nr. II la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum şi a condiţiilor de acordare a acestuia, pentru familia ocupaţională de funcţii bugetare „Sănătate şi asistenţă socială”, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 153/2018.

Prin acest act normativ se creează cadrul legal de compensare financiară a riscurilor la care este supus personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din unităţile sanitare care are în îngrijire pacienți diagnosticați cu virusul SARS-CoV-2, pe perioada situațiilor de risc epidemiologic și biologic prevăzute la art. 6 din Legea 136/2020.

Elit - Gustul Desăvârșit

Astfel, se acordă sporul pentru condiţii de muncă deosebit de periculoase în procent de la 55% până la 85%, personalului de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din unitățile sanitare care este implicat direct în transportul, recoltarea probelor biologice/testarea rapidă, evaluarea, diagnosticarea şi tratamentul pacienţilor suspecți și confirmați cu COVID-19 pe durata situaţiilor de risc epidemiologic şi biologic prevăzute la art. 6 din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, republicată, cu modificările și completările ulterioare.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Experții francezi recomandă a cincea doză de vaccin anti-COVID

Publicat

în

Experții francezi recomandă a cincea doză de vaccin anti-COVID

Principala agenţie de sănătate publică din Franţa (Haute Autorité de Santé – HAS) a recomandat o nouă vaccinare cu doze booster ale unor seruri anti-COVID-19 în toamna acestui an pentru pacienţii din grupele de risc şi pentru persoanele cu vârste de peste 65 de ani, informează DPA.

O campanie de vaccinare care să vizeze administrarea acestor doze suplimentare ar trebui să fie la rândul ei pregătită de autorităţile franceze, au anunţat miercuri reprezentanţii HAS.

În cazul pacienţilor de mare risc, persoanele apropiate acestora ar trebui şi ele să primească noi doze booster. Francezii care fac parte din această categorie şi care au primit deja toate dozele recomandate până acum de autorităţile de la Paris vor putea să se vaccineze cu cea de-a cincea doză împotriva noului coronavirus în toamna acestui an, scrie agerpres.ro.

Elit - Gustul Desăvârșit

Deşi situaţia pandemică se află la un nivel stabil, agenţia franceză consideră că noul coronavirus va circula din nou, periodic, cu o intensitate mai mare.

Cel mai probabil scenariu este unul în care virusul rămâne activ, dar are un impact mai mic datorită imunizării unui număr suficient de persoane din populaţia Franţei. Cu toate acestea, Franţa trebuie să se pregătească şi pentru cel mai grav scenariu şi să poată să organizeze o campanie de vaccinare la scară largă.

Agenţia de sănătate publică din Franţa nu poate să adopte decizii politice. Dar, în general, Guvernul de la Paris implementează recomandările formulate de HAS.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare