Ministerul Transporturilor: 1,71 miliarde de lei pentru construirea de autostrăzi şi centuri în 2018, cu aproape 20% mai mult decât suma cheltuită anul acesta
În 2018, Ministerul Transporturilor alocă 1,71 miliarde de lei pentru construirea de autostrăzi şi centuri, cu aproape 20% mai mult decât suma cheltuită anul acesta, estimată la 1,44 miliarde de lei, potrivit proiectului de buget al instituţiei pentru anul viitor. Prioritare sunt începerea lucrărilor la Autostrada Sibiu – Piteşti şi finalizarea autostrăzilor Sebeş – Turda şi Lugoj – Deva.
Bugetul pentru construirea de autostrăzi şi centuri va creşte semnificativ în 2019 şi 2020, fiind estimat la 2,39 miliarde de lei, respectiv 2,94 miliarde de lei, conform documentului menţionat.
Ministerul Transporturilor creşte şi bugetul pentru modernizarea drumurilor naţionale, de la 519 milioane de lei, nivelul execuţiei preliminate pe 2017, până la 686 milioane de lei în 2018.
De asemenea, alocă mai mulţi bani şi pentru programul de întreţinere a infrastructurii rutiere, respectiv 331 milioane de lei, faţă de 257 milioane de lei cheltuiţi anul acesta.
Scade în schimb alocarea bugetară pentru proiectele de modernizare a infrastructurii feroviare, de la 3,22 miliarde de lei anul acesta până la 2,45 miliarde de lei în 2018.
MT dublează însă bugetul pentru dezvoltarea infrastructurii pe Dunăre, canale navigabile şi porturi maritime, de la 284 milioane de lei, execuţia preliminată pentru 2017, până la 609 milioane de lei, anul viitor.
O creştere uşoară se înregistrează şi la bugetul pentru creşterea capacităţii aeroportuare, de la 81 milioane lei în 2017 până la 102 milioane de lei în 2018.
Pe de altă parte, bugetul pentru modernizarea metroului Bucureşti scade de la 1,35 miliarde de lei până la 1,18 miliarde de lei anul viitor.
De asemenea, vor scădea şi cheltuilile cu funcţionarea aparatului central al ministerului, de la 84 milioane de lei anul acesta la 64 milioane de lei anul viitor.
Proiectele prioritare ale Ministerului Transporturilor pentru anul 2018 şi perspectiva 2019-2021 sunt:
Infrastructura rutieră:
– continuarea lucrărilor la autostrada Lugoj – Deva, autostrada Sebeş Turda;
– revizuirea documentaţiei tehnico-economice şi începerea lucrărilor pentru autostrada Piteşti-Sibiu;
– realizarea coridoarelor de legătură cu autostrăzile, prin intermediul drumurilor europene şi drumurilor expres;
– continuarea programului de construcţie a variantelor de ocolire (ex: Târgu Mureş, Bacău, Carei, Craiova Sud, Târgu Jiu, Caracal, Comarnic, Buşteni, Câmpina, Mihăileşti, Săcuieni);
reabilitare poduri şi pasaje (ex: reabilitare pod Giurgiu peste Dunăre, pasaje supraterane peste drumul de centură al municipiului Oradea).
Infrastructura feroviară:
– modernizarea/reabilitarea liniei de cale ferată Frontiera – Curtici- Arad –Simeria-Coslariu –Sighişoara;
– modernizarea stațiilor de cale ferată;
– modernizarea instalațiilor pentru creşterea siguranţei circulaţiei;
– reabilitarea liniei de cale ferata KM 614 – Simeria.
Metrou:
– extinderea rețelei de metrou, prin execuția tronsoanelor 1 Mai-Otopeni, Eroilor- Universitate-Piața
Iancului, Parc Bazilescu-Straulești
– reabilitarea rețelei de metrou pe tronsonul Berceni-Pipera;
– modernizarea instalațiilor de acces la metrou și instalațiilor de ventilație.
Infrastructura aeriană:
– modernizarea aeroporturilor și aerodromurilor, conform prevederilor MPGT.
Infrastructura navală:
– lucrări de infrastructură în vederea dezvoltării de terminale specializate, în portul Constanța Sud-Mol 3S și 4S în portul Constanța;
– modernizarea infrastructurii portuare, prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța (S1);
– realizarea unei dane specializate, într-o zonă cu adâncimi mari (Dana D80) (ml) (S2) /ș.a.;
– platformă industrială în portul Constanța Sud;
– îmbunătățirea condițiilor de navigație pe Dunăre între Călărași şi Brăila, km 375- km 175;
– modernizare ecluze – echipamente și instalații la Canalul Dunăre – Marea Neagră și Poarta Albă Midia – Năvodari;
– modernizarea porturilor dunărene și dezvoltarea acestora.
Transport Intermodal:
– realizarea de centre intermodale, prin accesarea unor proiecte cu finanțare europeană (locații prioritare: Timișoara, Oradea, Cluj-Napoca, Bacău).
Pe lângă proiectele mai sus prezentate, portofoliul de proiecte POIM 2014 – 2020, aferent sectorului de transport, include și alte proiecte de mai mica amploare ce se vor implementa pe toate modurile de transport.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Transparență, performanță și acces extins la vaccinarea anti-HPV: Măsuri majore în spitale, anunțate de ministrul Alexandru Rogobete
Performanță, transparență și acces extins la vaccinarea anti-HPV: Măsuri majore în spitale, anunțate de ministrul Alexandru Rogobete Ministerul Sănătății, Alexandru Ragobete, a aprobat un nou set de reforme cu scopul de a se veda mai multă responsabilitate în spitalele publice și îmbunătățirea accesului pacienților la servicii esențiale de sănătate. Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a anunțat […]
Proprietățile nedeclarate, în vizorul autorităților: Dronele și sateliții vor ajuta la identificarea clădirilor fără impozitare
Proprietăți nedeclarate sub supravegherea autorităților: Dronele și imaginile satelitare vor facilita identificarea clădirilor neimpozitate Guvernul pregătește o nouă strategie de supraveghere și control fiscal în domeniul imobiliar. Proprietățile nedeclarate vor fi identificate cu ajutorul dronelor, imaginilor din satelit și fotogrametriei. Potrivit unui proiect legislativ aflat în lucru, aceste instrumente vor permite autorităților locale să identifice […]
PENSII 2025 | Reforma pensiilor private discutată în primă lectură de Guvernul Bolojan: Ce schimbări pregătesc autoritățile
PENSII 2025 | Reforma pensiilor private, discutată în Guvern Potrivit noilor măsuri discutate, vineri, 8 august 2025, în primă lectură de Guvernul Bolojan privind pensiile private, cei ce au acumulat bani în conturile Pilonului II și III, nu vor mai putea retrage toți banii o singură dată, ci eșalonat în plăți lunare, egale cu indemnizația […]