Merită să-ți echipezi mașina cu anvelope „all season”? (P)
Anvelopele all-season sunt potrivite atât pentru vară, cât și pentru iarnă și, în plus, vă vor scuti de schimbarea periodică a cauciucurilor la schimbarea anotimpurilor.
Anvelopa este singura componentă care menține contactul între mașina dumneavoastră și șosea, iar performanța sa este de o importanță vitală. Nu numai pentru siguranță, unde anvelopele au, fără îndoială, un rol uriaș, ci și pentru că de ele depinde dacă performanța vehiculului tău este „exploatată” corect sau parțial irosită. Și acesta e unul din motivele pentru care trebuie să vorbim despre anvelopele „all season”.
A priori, acest tip de anvelopă, „pentru orice tip de vreme” , se potrivește oricărui șofer care își folosește vehiculul în zone în care temperaturile sunt peste 30 ºC , aproximativ, vara, în timp ce iarna scad sub 10 ºC. Și da, unde este posibil ca din când în când zăpada să ne surprindă. Dar cel mai bun lucru va fi să aprofundăm cum, sau mai bine zis, ce sunt all-season anvelopele pentru toate anotimpurile.
Ce sunt anvelopele all season?
După cum sugerează și numele, anvelopele „all season” sau pentru toate anotimpurile, sunt proiectate și dezvoltate pentru a fi utilizate pe tot parcursul anului. Și, evident, asta are de-a face cu vremea care afectează șoferul și vehiculul. Adică prin „tot anul” înseamnă în orice anotimp indiferent că este vară sau iarnă, indiferent dacă temperaturile sunt mai ridicate sau mai scăzute.
Designul lor este diferit și au un desen specific. Ca anvelopele de vară, anvelopele all season au un model dezvoltat pentru evacuarea apei cu caneluri specifice, dar, în plus față de acestea, au o serie de crestături mici, care permit o mai mare aderenta pe suprafetele afectate de zăpadă și gheață. Pentru o iarnă grea, adică.
Designul suprafeței de rulare este diferit, așa cum am spus, dar au și un compus special: cauciucul este mai moale decât la cauciucurile de iarnă. Și aceste diferențe fac ca anvelopa all-season să fie oarecum mai puțin eficientă decât o anvelopă de iarnă pe suprafețele afectate de gheață sau zăpadă, fiind în același timp mai puțin eficientă pe vreme uscată și caldă decât anvelopele de vară. Cu toate acestea, realizează un echilibru excelent în toate anotimpurile anului și pe orice tip de suprafață.
Avantajele unor anvelope all season
Marele avantaj al anvelopelor all season este evident și, de fapt, l-am descris înainte. Sunt anumite zone în care șoferii s-au obișnuit să aibă două seturi de anvelope pentru a se adapta condițiilor de vară cu una dintre ele, iar condițiilor de iarnă cu alta. Cu un set de cauciucuri de vară și cu unul de iarnă. Cu programările și prezența în service sau la vulcanizare de două ori pe an pentru a le schimba între ele.
Anvelopa all-season evită tocmai acest lucru. Cu un singur cauciuc avem beneficiile de care putem avea nevoie atât vara, cât și iarna fără a fi nevoie să le schimbăm și, da, pierzând o oarecare eficiență atât pe suprafețe uscate, cât și la temperaturi ridicate, precum și pe suprafețe cu zăpadă și gheață și, desigur, rece.
Pe timpul verii, anvelopa se comporta bine iar pe timp de iarnă este omologata pentru a nu fi nevoie de anvelope speciale de iarnă, iar asta e un punct important în favoarea ei.
Anvelopele all season au evoluat în ultimii ani
Anvelopa all-season nu este o invenție nouă, ca să spunem așa, ci a fost cu noi, șoferii, timp de mai mulți ani. Și da, a fost o revoluție pentru că, așa cum spuneam mai înainte, în anumite zone schimbarea anvelopelor în sezonul de vară și iarnă este un obicei, din necesitate. Și este o problemă pe care anvelopele all season o rezolvă.
Dar adevărul este că a existat o perioadă în care anvelopele all-season nu erau capabile să ofere o eficiență corectă în ambele sezoane și aveau tendința de a suferi o uzură semnificativă în timpul sezonului de vară. Acum, lucrurile s-au schimbat, iar tehnologia a evoluat. Astfel, în ambele sezoane sunt aproape la fel de eficiente ca anvelopele specifice de vară și iarnă, iar durata lor de viață utilă este la fel de mare ca cea a oricăror alte anvelope.
Cert este că acestea tind să fie ceva mai scumpe decât anvelopele „normale”. Prin urmare, și datorită limitărilor pe care le au, nu sunt anvelope recomandate oricărui șofer și oricărui vehicul. Trebuie să luăm în considerare pentru ce au fost proiectate și dezvoltate și, dacă se potrivesc cu utilizarea pe care ne propunem să o oferim mașinii noastre, atunci le montăm.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
14 decembrie: 69 de ani de la aderarea României la Organizaţia Naţiunilor Unite În urmă cu 66 de ani, la 14 decembrie 1955, România devenea, alături de alte 15 state, membru cu drepturi depline în Organizaţia Naţiunilor Unite (O.N.U.). Contextul geopolitic postbelic şi constituirea O.N.U. vor marca reaşezarea relaţiilor internaţionale într-o nouă configuraţie, ducând la […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE de CRACIUN 2024. URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
12 decembrie: Sfântul Spiridon, cel ce pleacă din raclă pentru a ajuta credincioșii care îl cheamă prin rugăciune
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
13 decembrie: Ziua Tipografilor
-
Ştirea zileiacum 2 zile
Marele artist Ioan Bocșa împlinește 77 de ani: S-a născut în vremea colindelor pe care astăzi le cântă. La mulți ani, maestre!
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
10 decembrie: Ziua internațională a drepturilor omului
-
Opinii - Comentariiacum 16 ore
14 decembrie: 69 de ani de la aderarea României la Organizaţia Naţiunilor Unite