Rămâi conectat

Economie

Investiția anului în România este în județul Alba! Compania Daimler – Star Transmission plănuieşte investiţii de peste 300 de milioane de euro

Publicat

în

Compania Daimler – Star Transmission extinde reţeaua de producţie pentru autoturismele Mercedes-Benz în județul Alba. Este cea mai mare investiție din istoria județului nostru, iar cel mai probabil unitățile de producție vor fi realizate în zona Sebeș.


“-Extinderea capacităţilor de producţie pentru susţinerea strategiei de creştere a Mercedes-Benz 2020

Elit - Gustul Desăvârșit

-Producţia de cutii de viteze de la Stuttgart este încărcată la capacitate maximă, dezvoltarea unor capacităţi suplimentare planificată la unitatea de producţie din România, la compania Star Transmission

-Mai mult de 300 de milioane de Euro vor fi investite

-Andreas Renschler: „Extinderea reţelei noastre de producţie va include o locaţie suplimentară pentru asamblarea cutiilor de viteze, ce este concepută pentru a completa capacităţile noastre existente. Scopul nostru este de a satisface cererea mare a clienților, cu o flexibilitate mai mare în viitor.”

Bucureşti – Consiliul de administrație Daimler AG a decis să extindă reţeaua de producţie a cutiilor de viteze Mercedes-Benz Cars. În urma aprobării de către Consiliul de Supraveghere, sunt planificate acum capacități suplimentare pentru asamblarea cutiilor de viteze ce urmează a fi stabilite la unitatea de producţie Daimler din România, Star Transmission. Pentru producţia unei noi generații de cutii de viteze automate, vor fi investite în România mai mult de 280 de milioane de Euro. În total, compania plănuieşte investiţii de peste 300 de milioane de Euro.

Andreas Renschler, membru al Consiliului de Administrație Daimler pentru Producție și Achiziții Publice Mercedes-Benz Cars și Mercedes-Benz Vans, explică: „Extinderea reţelei noastre de producție va include o locație suplimentară pentru asamblarea cutiilor de viteze, concepută pentru a completa capacitățile noastre existente. Scopul nostru este de a satisface cererea mare a clienților, cu o flexibilitate mai mare în viitor.”

Ţinând cont de faptul că producţia este supraîncărcată şi lipseşte spaţiului necesar dezvoltării producţiei de cutii de viteze în Stuttgart, vor fi construite locații suplimentare. “De peste 10 ani, Star Transmission continuă să fie un partener de încredere al locaţiilor noastre producătoare de sisteme de transmisie, din Germania. Având în vedere situaţia actuală și în baza experienței si colaborarii excelente cu Star Transmission, opțiunea pentru asigurarea capacităților necesare de asamblare suplimentară, într-o manieră flexibilă, este de a extinde activitățile din România.”, explică Peter Schabert, Directorul de Producţie pentru Sisteme de Transmisie a Mercedes-Benz şi al Fabricii Mercedes-Benz din Untertürkheim, referindu-se la planurile pentru viitoarea rețea de producție de cutii de viteze. “Fabrica de cutii de viteze din Stuttgart va rămâne în continuare centrul producției de cutii de viteze pentru Mercedes-Benz Cars și va acționa în calitate de centru de competență în această rețea de producție”.

Wolfgang Nieke, Președintele Sindicatului Fabricii Mercedes-Benz din Untertürkheim și al Dezvoltării de Autoturisme Mercedes-Benz: „Conducerea fabricii și cea a Sindicatului au convenit, în urmă cu doi ani, să producă noua cutie de viteze automată şi un modul de asamblare la locația din Stuttgart-Hedelfingen. Consiliul de administrație și-a reafirmat astfel angajamentul pentru producția internă a cutiilor de viteze. Cel de-al doilea modul de asamblare din Sebeș va fi aprovizionat de la locația noastră de producție. Cererea crescută pentru cutii de viteze asigură utilizarea pe termen lung a capacității de producție de cutii de viteze în cadrul locației din Stuttgart-Hedelfingen.”

În scopul de a transfera experienţa de la Stuttgart în mod corespunzător, angajații români vor urma un program special de calificare. Ei vor participa timp de mai multe luni la fabrica din Untertürkheim, în echipe de asigurare a calității, de întreținere și de logistică, pe lângă cele de producție.

Unitatea de producţie Daimler, Star Transmission, a fost înființată în anul 2001. În prezent, compania și cei aproximativ 800 de angajați din locațiile Cugir şi Sebeş produc componente pentru motoarele și cutiile de viteze ale autoturismelor actuale Mercedes-Benz, precum și cutii de viteze pentru modelele mai vechi, pentru asigurarea pieselor de schimb. A fost deja luată decizia pentru a începe producția unei cutii de viteze automate cu 5 trepte, la mijlocul acestui an, în noua locație din Sebeș, până la ieşirea din fabricaţie. Începând din 2014, generația actuală de cutii de viteze cu dublu ambreiaj va fi, de asemenea, asamblată acolo. Acest lucru va oferi, astfel, capacități suplimentare de asamblare care vor completa producția din Stuttgart, unde a fost concentrată asamblarea până în prezent. Cu sprijinul guvernului român in vederea extinderii capacităților de producție, se preconizează că o nouă generație de cutii de viteze automate va fi, de asemenea, fabricată în noua rețea de producție care implică locațiile din Stuttgart (producție completă, inclusiv asamblare) și Sebeș (doar asamblare) începând cu anul 2016.

Rațiunea acestui plan este cererea în continuă creștere pentru cutii de viteze, în conformitate cu strategia de creștere a Mercedes-Benz 2020. Fabrica de cutii de viteze localizată în Stuttgart-Hedelfingen, parte a fabricii din Untertürkheim, se află astăzi deja la capacitate maximă. Întregul spațiu disponibil a fost dezvoltat treptat în ultimii ani, astfel încât locaţia – din cauza localizării sale geografice speciale, în partea de sus a Văii Neckar din Stuttgart – a atins nivelul său maxim de extindere, fără alte posibilităţi.

În același timp, orice fel de extindere a capacității diviziei Mercedes-Benz Cars poate contribui decisiv la creșterea profitului, luând în considerare competiția globală acerbă din segmentul premium. Această premisă se aplică și în cazul cutiilor de viteze, ce sunt produse în fabricile proprii, contrar abordării preferate de competiție. În general, viitoarea rețea de producție a cutiilor de vitezelor este gândită astfel încât să asigure necesarul de producţie și în viitor – într-o manieră sigură și foarte flexibilă, conform cerinţelor din piaţă, îndeplinind totodată și obiectivele financiare.

Despre rețeaua de producție a sistemelor de propulsie pentru Mercedes-Benz Cars

Rețeaua de producție a sistemelor de propulsie Mercedes-Benz Cars este formată dintr-o serie de locații din Germania și este completată de locaţii internaționale de producție corelate cu producția în creștere a autovehiculelor Mercede-Benz, în piețele relevante.

Locația centrală este fabrica Mercedes-Benz din Unterturkheim, unde în cele șase secții separate sunt produse motoare, cutii de viteze și punţi. În anul fiscal anterior, Daimler a investit doar aici aproximativ 900 de milioane de Euro, pentru mărirea și transformarea fabricii de sisteme de propulsie, precum și pentru lansarea fabricării de noi produse și tehnologii de fabricație, ca rezultat al cererii ridicate din partea consumatorilor, fapt ce a dus implicit și la crearea a 350 de locuri noi de muncă. În 2013, compania va investi în această locație peste 800 de milioane de Euro.

Fabrica Mercedes-Benz din Berlin produce motoare și componente pentru sisteme de propulsie, în timp ce fabrica Mercedes-Benz din Hamburg este responsabilă cu producția punţilor și a diverselor componente adiționale. O altă locație importantă în producția de motoare este filiala noastră din Kolleda/Thurinigia, MDC Power, ce a fost distinsă recent cu prestigiosul premiu „Fabrica Anului”. Atunci când vine vorba de locațiile internaționale, Star Transmission, unitatea noastră de producţie din România, este responsabilă pentru producția de componente pentru motoare si cutii de viteze, precum şi pentru cutii de viteze, ca piese de schimb. Începând cu acest an, locația noastră de producție din Beijing (BBAC – joint venture dintre Daimler și partenerul BAIC din China), va începe fabricarea de motoare, pentru a asigura producția locală de autoturisme și autovehicule comerciale uşoare Mercedes-Benz. Începând cu anul 2014, ca urmare a parteneriatului strategic dintre Daimler și alianța Renault-Nissan, Daimler și Nissan vor începe fabricarea în comun în SUA a motoarelor pe benzină în 4 cilindri bazate pe tehnologia Mercedes-Benz, la fabrica Nissan din Decherd/Tennessee. Unul dintre principalii beneficiari ai acestor motoare va fi noul model Clasa C, produs în fabrica Mercedes-Benz din Tuscaloosa/Alabama.

Mai multe informaţii sunt disponibile online la:

www.media.daimler.com şi www.mercedes-benz.com

Despre Daimler

Daimler AG este una dintre cele mai de succes companii producătoare de autovehicule din lume. Datorită diviziilor Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Mercedes-Benz Vans, Daimler Buses și Daimler Financial Services, compania a devenit unul dintre cei mai importanți producători auto de autovehicule din clasa premium și este cel mai mare constructor global de autovehicule comerciale. Daimler Financial Services oferă un pachet complet de produse financiare, cuprinzând servicii de finanțare, leasing, asigurare și management de flote. Cei doi fondatori ai companiei, Gottlieb Daimler si Carl Benz, au scris istorie prin inventarea autovehiculului în anul 1886. În calitatea sa de pionier în construcția de autovehicule, Daimler continuă să creeze viitorul în privinta mobilității: compania investește atât în tehnologii inovatoare și ecologice, cât și în autovehicule sigure și de înaltă calitate, care să-i fascineze pe clienții săi. Daimler este singura companie producătoare de autovehicule care investește în dezvoltarea de sisteme de propulsie alternativă, atât în propulsia hibridă, cât și în motoare electrice și sisteme de propulsie cu pile de combustibil, cu scopul de a asigura călătorii fără emisii pe termen lung. Și aceasta deoarece compania Daimler consideră că responsabilitatea față de societate și față de mediul înconjurător este o obligație a sa. Daimler comercializează autovehiculele și produsele sale financiare în aproape toate țările și deține unități de producție pe cinci continente. În portofoliul său actual se află, pe lângă Mercedes-Benz, cea mai valoroasă marcă auto din lume, se află şi alte mărci: smart, Freightliner, Western Star, BharatBenz, Fuso, Setra și Thomas Built Buses. Compania este listată la bursele din Frankfurt și Stuttgart (codul bursier DAI). În anul 2012, concernul cu peste 275.000 de angajați a vândut 2,2 milioane de autovehicule. Cifra sa de afaceri a fost de 114,3 miliarde de Euro, cu un profit (EBIT) de 8,6 miliarde de Euro”, se arată într-un comunicat remis presei de Compania germană Daimler AG.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Economie

Școala duală de la Star Transmission și Star Assembly, parte semnificativă a strategiei de dezvoltare a celor două companii, cu scopul de a asigura viitoarea generație de talente (P)

Publicat

în

Școala duală de la Star Transmission și Star Assembly, parte semnificativă a strategiei de dezvoltare a celor două companii, cu scopul de a asigura viitoarea generație de talente (P)

Învățământul dual permite elevilor înscriși la o școală profesională de stat să-și dezvolte cunoștințele practice în mediul real de lucru oferit de companii.

Formarea profesională duală oferă posibilitatea dezvoltării competențelor tinerei generații, punând la dispoziție, în același timp, mijloacele adecvate de formare pentru a deveni profesioniști.

Școala duală de la Star Transmission și Star Assembly este o parte semnificativă a strategiei de dezvoltare a celor două companii, cu scopul de a asigura viitoarea generație de talente. Implicarea companiilor în școala duală datează din 2013, odată cu inaugurarea primei școli profesionale duale din județ – Școala Profesională Germană Alba, situată într-o clădire a Colegiului Tehnic „Alexandru Domșa”, oferind specializarea electromecanic utilaje și instalații industriale și ulterior operator CNC. În 2019, a început colaborarea cu Colegiul Tehnic „Ion D. Lăzărescu” Cugir cu aceleași două specializări, iar din 2021 cu Liceul Tehnologic Sebeș, unde a fost introdusă o nouă calificare de operator montator subansamble pentru linii automate.

Elit - Gustul Desăvârșit

Star Transmission & Star Assembly găzduiesc centre de instruire în ambele locații, Sebeș și Cugir, oferind cele mai bune condiții de practică și învățare, cu săli de clasă și echipamente moderne (stand electromecanic, stand pneumatic și hidraulic, mașini-unelte controlate numeric). Aici, prin efectuarea de lucrări practice sub îndrumarea și supravegherea unor specialiști în domeniu, elevii deprind abilitățile necesare în meseria de electromecanic, operator CNC și montator subansamblu pentru linii automate.

„Prin eforturile noastre de formare profesională, subliniem responsabilitatea socială și angajamentul de a contribui la dezvoltarea industriei auto. Suntem mândri să oferim această oportunitate, care se traduce prin perspective de creștere și calificare a forței de muncă locale. Sub îndrumarea noastră, elevii au ocazia să descopere munca din spatele Mercedes-Benz, să aibă acces direct la tehnologie și să se formeze alături de profesioniști.”, spune Gheorghe Achim, director general Star Transmission.

O pondere însemnată din timpul efectuării perioadei (stagiului) de practică al electromecanicilor utilaje și instalații industriale se desfășoară în cadrul departamentului de mentenanță, în timp ce operatorii CNC și montatorii subansamble își desfășoară activitatea direct în liniile de producție, pentru a se adapta condițiilor și cerințelor viitorului loc de muncă.
În prezent, Star Transmission și Star Assembly susțin 270 de elevi ai școlii duale, care se desfășoară pe o durată de 3 ani. Programul poate fi accesat de absolvenții clasei a VIII-a, iar ponderea orelor de pregătire practică și teoretică a fiecărui an de studiu este următoarea:

-Anul I de studiu: 20% practică – 80% teorie;
-Anul II de studiu: 74% practică – 26% teorie;
-Anul III de studiu: 75% practică – 25% teorie.

De ce să te înscrii la școala duală?

-descoperă de la o vârstă fragedă ce înseamnă să lucrezi într-o companie din industria auto;
-accent pe componenta practică;
-bursă lunară în valoare de 400 RON (200 de la companie, 200 de la stat);
-transportul și masa de prânz asigurate pe parcursul întregii perioade de practică;
-prioritate la angajare după absolvire;
-certificat de calificare profesională recunoscut în UE;
-posibilitatea continuării studiilor liceale, în vederea obținerii diplomei de bacalaureat.

Pentru anul școlar 2022-2023, oferta educațională a fost îmbogățită, fiind astfel disponibile 75 de locuri, după cum urmează:

-Școala Profesională Germană Alba Iulia – 25 locuri, electromecanic utilaje și instalații industriale;
-Colegiul Tehnic „Ion D. Lăzărescu” Cugir – 25 locuri, operator CNC;
-Liceul Tehnologic Sebeș – 25 de locuri, operator montator subansamble.

Înscriere:

4-8 iulie: Etapa I de admitere în învățământul dual.
8 iulie: Afișarea listei candidaților înscriși la învățământul dual.
26-28 iulie: Etapa a II-a de admitere în învățământul dual.
28 iulie: Afișarea listei candidaților înscriși la învățământul dual.

„Prin strategia noastră de formare profesională, deja îi implicăm în activitate pe colegii noștri cei mai tineri, subliniind contribuția fiecăruia la succesul comun. Sprijinim orientarea noastră strategică prin pregătirea viitorilor profesioniști și calificarea acestora într-un mod adecvat. Oferim pregătire adaptată nevoilor companiei și calificăm elevii în funcție de cerințele operaționale. La absolvire, au prioritate la angajare pe postul pentru care s-au pregătit.”, spune Frank Streicher, director general Star Assembly.

Află mai multe detalii despre program accesând pagina: www.stcu.ro/elevi sau contactează-ne la adresa: [email protected].

Începe cu dreptul, alături de profesioniștii Mercedes-Benz Group AG!

Despre Star Transmission și Star Assembly

Locațiile de producție din Romania, respectiv compania Star Transmission cu sediul în Cugir și compania Star Assembly cu locația în Sebeș, sunt subsidiare deținute integral de Mercedes-Benz Group AG. Ambele sunt parte importantă a rețelei globale de producție powertrain Mercedes-Benz autoturisme.

La Sebeș sunt asamblate transmisii pentru Mercedes-Benz.

Locația Cugir găzduiește producția de roți, axe, țevi de înaltă presiune și componente prelucrate mecanic pentru motoare, transmisii și sisteme de direcție, precum și un centru tehnologic unde sunt produse, printre altele, prototipuri.
Cu sprijinul guvernului român, Star Transmission este una dintre primele companii românești care oferă un sistem de învățământ dual bazat pe modelul german din Baden-Württemberg. În calitate de parteneri ai acestui program, Star Transmission și Star Assembly oferă instruire practică în fiecare din cele două unități de producție.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Economie

Anunț| Asociația FLAG anunță deschiderea celei de-a șaptea sesiune de depunere proiecte în cadrul Strategiei de Dezvoltare Locală a teritoriului FLAG

Publicat

în

Anunț

 

 

Elit - Gustul Desăvârșit

 

 

Asociația FLAG din Bazinul Mureșului, Secașelor și a Afluenților Acestora, cu sediul în localitatea Ciugud, Str. Simion Bran, nr. 50, judeţul Alba, anunţă deschiderea celei de-a șaptea sesiuni de depunere proiecte în cadrul Strategiei de Dezvoltare Locală a Teritoriului FLAG din Bazinul Mureșului, Secașelor și a Afluenților Acestora

PRIORITATEA UNIUNII NR. 4 – Creşterea gradului de ocupare a forţei de muncă şi sporirea coeziunii teritoriale

Măsura 2 – Consolidarea și Diversificarea activităţilor în zona de pescuit şi acvacultură, începând cu data de 20.06.2022, ora 12:00.

Tipul apelului este competitiv, termenul limită pentru depunerea proiectelor fiind 03.08.2022, ora 15:00.

 

Măsura 2

Alocarea financiară totală pentru prezentul apel: 2352248,36 lei, echivalentul a 475557,15  euro.

Valoarea maximă eligibilă aferentă unui proiect (ajutorul public nerambursabil): 1978520 lei / 400000 euro.

Valoarea minimă eligibilă aferentă unui proiect (ajutorul public nerambursabil): 32699,98 lei / 6611 euro.

În cadrul prezentului apel de selecţie, cererile de finanţare si documentele anexate vor fi depuse on-line pe platforma informatica Smis/MySmis2014 în format electronic, doar în intervalul mai sus menţionat.

Cod apeluri: Măsura 2 – POPAM/1032/4/1/Articolul 63

Valoarea totală eligibilă a unui proiect nu poate depăși suma de 400.000 euro.

Cursul de schimb RON-EURO utilizat pentru conversia în EURO este de 1 euro=4,9463 lei, conform Deciziei DGP AMPOPAM nr. 14/22.03.2022.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Economie

Sof Production Stanija angajează în această vară aproximativ 50 de muncitori pentru fabrica de volane din Abrud

Publicat

în

Sof Production Stanija angajează în această vară aproximativ 50 de muncitori pentru fabrica de volane din Abrud

Fabrica de îmbrăcare a volanelor pentru autoturisme din Abrud, care funcționează în sediul fostei filaturi din localitate, își continuă cu succes activitatea începută cu mai mulți ani în urmă, însă acum, la începutul verii, se confruntă cu o problemă destul de mare: lipsa forței de muncă.

Astfel, în viitorul apropiat, societatea ar mai avea nevoie de încă aproximativ 50 de muncitori calificați sau necalificați, bărbați sau femei, chiar și pensionari, care pot fi integrați echipei existente și pot fi angajați treptat, pe parcursul acestui an, ca montatori articole piele și ca operatori îmbrăcare volane în piele. Pentru cei nou veniți și fără experiență, societatea investește și le asigură școlarizarea pe o durată de 3 luni chiar la locul de muncă, pentru a se putea integra eficient în echipa existentă și a da un randament crescut în realizarea producției, ținând cont de faptul că norma pe zi pentru un operator foarte bun și cu experiență se poate face chiar și în puțin peste 5 ore.

Elit - Gustul Desăvârșit

Administratorul Sof Production Stanija SRL, Cosmina Mărcuș Achim, a declarat că societatea oferă celor angajați o serie de beneficii: nivelul salarial este la fel cu cel oferit de firmele cu același profil din județul Alba; se lucrează pe un singur schimb; se oferă transport gratuit dus-întors de la Avram Iancu, Scărișoara, Horea, Lupșa, Roșia Montană, Bucium Poieni, Buceș-Vulcan și cu intenția de extindere până în Zlatna; se acordă tichete de masă pentru zilele lucrate; se oferă bonusuri pentru performanță și prezență; se poate munci suplimentar sâmbăta, iar orele sunt plătite cu 175% față de cele din timpul săptămânii, iar detalii suplimentare se pot obține la numărul de telefon 0784.41.21.51.

Dar există și probleme: „În ultimii doi ani am avut fluctuații sau stagnări ale producției, care a fost afectată în primul rând de pandemie și de criza semiconductorilor, iar în acest timp mașinile s-au produs mai încet și a crescut timpul de așteptare pentru clienți. Acum cererea de mașini noi a crescut, în prezent avem comenzi constante și proiecte de volum mare pe care dorim să le onorăm, iar de aceea mai avem nevoie de personal serios în producție. Noi activăm în Abrud din 2015, însă de-a lungul timpului am constatat o scădere a forței de muncă – un fenomen național care ajuns și la noi în zonă – populația tânără este în scădere accentuată mai ales aici și de aceea am început să întâmpinăm dificultăți în recrutarea de personal.

De asemenea, pe baza experienței acumulate aici de când am deschis secția, am constatat lipsa stabilității la locul de muncă și absenteism foarte mare, aproximativ 15-20 %, iar cu mulți angajați lipsă nu se pot onora comenzile la timp și trebuie realizate neapărat ore suplimentare. Totodată, au fost sau există numeroase cazuri de concedii medicale date angajaților noștri, unele neîntemeiate, pentru a munci în agricultură sau pentru alte activități pe perioada verii, iar lipsa motivată sau nemotivată de la serviciu poate duce la reducerea producției, destabilizarea comenzilor și chiar pierderea clienților. Dacă pe viitor nu putem asigura personal suficient din zona Apusenilor pentru a ne onora comenzile, va trebui să luăm măsuri radicale și să importăm forță de muncă asiatică, așa cum se practică din ce în ce mai des de către firmele mai mici sau mai mari de producție.  Deocamdată suntem doar în discuții cu firme de recrutare care asigură în România personal din acea zonă a lumii, iar dacă nu găsim angajați pe plan local va trebui să angajăm străini. La nivel național, probabil una dintre soluțiile pentru lipsa forței de muncă ar fi reducerea ajutoarelor sociale acordate persoanelor care pot fi integrate pe piața muncii.” a transmis administratorul societății.

SOF Production Stanija SRL, cu sediul în județul Hunedoara, are deschis de aproape 7 ani punctul de lucru din Abrud, pe strada Avram Iancu, nr. 2, iar numărul angajaților a fluctuat de-a lungul timpului până la un maxim de aproximativ 300 de persoane. În urma investițiilor și creării de locuri de muncă în zona Munților Apuseni, această societate a fost recompensată de-a lungul timpului cu mai multe premii și diplome atribuite de Consiliul Județean Alba și  Camera de Comerț și Industrie Hunedoara.

Ovidiu CULDA


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare