Închisoare cu suspendare pentru șoferul care provocat un accident soldat cu decesul unui militar aflat într-un autobuz al MApN
Judecătoria Aiud a pronunţat prim decizie într-un dosar cu obiect ”uciderea din culpă” în care un şofer din Alba este acuzat că a provocat un accident rutier soldat cu decesul unui militar.
În dosar este inculpat un bărbat în vârstă de 41 de ani din comuna Lopadea Nouă. S. Martin este acuzat că a provocat un accident rutier, în 29 iulie 2015, care a dus la moartea un bărbat, militar în cadrul unei unităţi din Bucureşti, aflat într-un autobuz al Ministerului Apărării Naţionale. Inculpatul a fost condamnat la 2 ani şi 9 luni de închisoare cu suspendare, sub supraveghere, pe o perioadă de 3 ani.
De asemenea, firma la care este asigurată autospeciala pe care o conducea şoferul trebuie să plătească daune morale totale de 600.000 de euro către patru părţi civile, printre care fiica şi soţia victimei. Potrivit rechizitoriului, în ziua când a avut loc accidentul, şoferul se deplasa cu autospecială încărcată cu lapte pe direcţia Alba Iulia – Teiuş şi a luat ”la ocazie” un pasager care intenţiona să ajungă la Teiuş.
”După aproximativ 5 minute, în jurul orei 16:25, în timp ce autospeciala a ajuns pe DN 1, în afara oraşului Teiuş, pe sensul opus de mers (Teiuş – Alba Iulia) rula o coloană militară compusă dintr-un număr de 7 (şapte) autovehicule aparţinând Ministerului Apărării Naţionale. (…) Inculpatul S. M., deşi a văzut coloana de autovehicule militare, nu a redus viteza cu care rula autospeciala pe care o conducea (autospeciala fiind prevăzută cu limitator de viteză care nu permite depăşirea vitezei de 90 km/h ), aceasta rulând cu viteza de 88 km/h la acel moment şi nici nu a circulat cât mai aproape de partea dreaptă a sensului său de mers, astfel că, pe fondul neatenţiei, fiind complet distras de telefonul mobil pe care-l urmărea în timp ce conducea autospeciala, a trecut cu autospeciala de axul căii de rulare şi a pătruns puţin pe sensul opus de mers (Teiuş – Alba Iulia) acroşând tangenţial pe lungime partea laterală spate a autobuzului marca M., condus regulamentar. Autospeciala condusă de inculpat este proiectată, în urma acestei acroşări, înapoi pe sensul său de mers iar inculpatul S. M. aude zgomotul cauzat de impactul dintre cele două autovehicule (al său şi autobuz), astfel că, din cauza acestui zgomot, inculpatul apasă pedala de frână şi frânează brusc autospeciala”, se precizează în rechizitoriul procurorilor.
În continuare, se susţine că autospeciala, în stare frânată, parcurge distanţa de 24,5 metri în linie dreaptă, având direcţia spre exteriorul (partea dreaptă) părţii carosabile a sensului său de mers (Alba Iulia – Teiuş) însă, pe fondul impulsului resimţit în urma impactului, autospecialei îi este imprimat un moment de ruliu (moment de răsucire) accentuat de dinamica celor 1.500 litri de lapte transportaţi în ultimul sector al cisternei, momentul de răsucire făcând ca maşina să devină incotrolabilă şi să fie propulsată pe sensul opus de deplasare.
În momentul în care autospeciala şi-a schimbat direcţia de deplasare, se afla tot în stare de frânare şi a mai parcurs în această stare încă o distanţă de 12,8 metri înainte de a se lovi frontal cu un alt autobuz militar condus, de asemenea, regulamentar. În urma impactului a rezultat decesul unui bărbat, care se afla în calitate de militar pe scaunul din dreapta-faţă al şoferului. De asemenea, persoana luată ”la ocazie” de către şoferul vinovat a suferit leziuni grave ce au necesitat 130-140 zile îngrijiri medicale. În autobuzul lovit de autospecială au mai suferit leziuni corporale încă zece pasageri (militari) însă aceste leziuni nu au necesitat pentru vindecare mai mult de 90 de zile de îngrijiri medicale, nu au pus în pericol viaţa victimelor şi nici nu au constituit prejudiciu estetic sau infirmitate.
”Singurul conducător auto care ar fi avut posibilitatea de a evita producerea accidentului este inculpatul S. M. Acesta avea obligaţia de a-şi focaliza atenţia pe menţinerea traiectoriei autospecialei pe calea de rulare, fără a fi distras în mod voluntar de urmărirea telefonului mobil coroborat cu fumatul unei ţigări. Conducătorii celor două autobuze implicate în accident nu aveau posibilitatea de evitare a evenimentului rutier”, afirmă magistratul de la Judecătoria Aiud. Şoferul a fost trimis în judecată în spetembrie 2017, iar prima decizie a fost pronunţată în aprilie 2019. Între timp, dosarul a ajuns pe rolul Curţii de Apel Alba Iulia care va pronunţa sentinţa definitivă.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
FOTO | Misiune specială a pompierilor din Alba Iulia: Doi pui de porumbel blocați în structura unui bloc, eliberați într-un loc sigur
FOTO | Misiune specială a pompierilor din Alba Iulia: Doi pui de porumbel blocați în structura unui bloc, eliberați într-un loc sigur Pompierii din cadrul Detașamentului de Pompieri Alba Iulia au demonstrat încă o dată, că sunt pregătiți pentru orice provocare, chiar și pentru doi „banali” pui de porumbel! Citește și: Județul Alba, sub COD […]
TOXIINFECȚIE alimentară de proporții în stațiunea turistică Vârtop: 16 copii și 2 adulți transportați de urgență la spital
TOXIINFECȚIE alimentară de proporții în stațiunea turistică Vârtop: 16 copii și 2 adulți transportați de urgență la spital În noaptea de marți spre miercuri, 09 iulie, în urma unui apel primit prin numărul unic de urgență 112, a fost semnalată o posibilă toxiinfecție alimentară în stațiunea turistică Vârtop, în rândul unui grup de 57 de […]
Sistemul de bike sharing din Alba Iulia va demara în perioada 15-20 iulie 2025 Sistemul de bike sharing pe traseele de mobilitate din Alba Iulia va deveni funcțional în perioada 15-20 iulie 2025, a declarat primarul municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa, pentru ziarulunirea.ro. Citește și: FOTO | Primele 10 biciclete electrice au ajuns în Cugir: […]