Începerea noului an școlar în Alba! Cum vor fi încadrate localitățile în scenariile verde, galben și roșu și care sunt cele mai mari temeri pentru copii
Începerea noului an școlar, într-o perioadă atât de nesigură pentru sănătatea copiilor, cel mai de preț dar al unui părinte, este un subiect care ,,roade” orice persoană responsabilă pe dinăuntru. Județul Alba nu a fost nici el ocolit de nenumăratele decizii și reguli care trebuie dicutate de către părinți și autorități, pentru siguranța micilor suflete.
Cornel Sandu, Inspector Școlar General al ISJ Alba, a oferit un set de răspunsuri pentru ziarulunirea.ro, în legătură cu modul în care școala românească se va desfășura începând cu luna viitoare.
,,În ceea ce privește începerea școlii, pe 7 septembrie, DSP va analiza situația epidemiologică din fiecare localitate în parte și o va încadra în una din cele 3 scenarii: verde, galben și roșu.
Verde înseamnă ,,toată lumea la școală” , galben înseamnă ,,jumătate la școală, jumătate online” , iar roșu înseamnă ,,toată lumea online”.
Acum, condițiile specifice ale fiecărei unități le va stabili Consiliul de Administrație al școlii. Adică, chiar dacă localitatea se află într-un scenariu verde și condițiile din clasă nu permit acea distanțare pe care o precizează Ministerul Sănătății și Ministerul Învățământului, Consiliul de Administrație, cu consultarea părinților, va putea hotărî ca și cursurile să se facă după scenariul galben. Dacă în localitatea respectivă sunt puțini copii la școală, să zicem 7 elevi, este evident că vor veni toți la școală.
Hotărârea este avizată de ISJ și DSP și apoi aprobată de Comitetul Județean pentru situații de Urgență. Autoritățile locale trebuie să se preocupe de existența materialelor de dezinfecție, a săpunului, care nu trebuie să lipsească, a măștilor pentru persoane defavorizate. Școala, e indicația noastră, să aibă un fond tampon de măști pentru cei care nu își permin sau cei care le au deteriorate.
Școlile ar trebui să analizeze variante ca în pauze, unde este posibil, la învățământul primar și grădinițe, copii să nu intre în același timp în clase pentru a nu intra în pauze în acealsi timp, iar o altă varianta de separare, e ca în școlile care sunt numai un ciclu, să se vină și dimineață și după-masă. Nu ne temem de ce se întâmplă în clase, ne temem de ce se întâmplă la intrarea în școală, la ieșire și în pauze. Clasele 1-4 deci ar fi bine să vină de dimineață și 5-8 după-amiază, chiar dacă normal, în programul lor, ar fi trebuit să vină toți de dimineață. Pentru a nu exista în același timp mulți oameni la un loc.
Dacă nu se poate asigura distanțarea, recomandarea mea este ca și clasele să fie organizate jumătate acasă, jumătate la școală. Dar, până la urmă, școlile vor hotarî. Cei de acasă vor fi online la lecțiile de la școală”. Acestea au fost recomandările și informațiile cu care Inspectorul Școlar General Cornel Sandu a sperat să clarifice parcursul unui an școlar plin de greutăți.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Cultură Educație
„Enciclopedia de vacanță” la Biblioteca Municipală „Liviu Rebreanu” Aiud: Activități reacreative și club de lectură. Când vor începe atracțiile verii pentru copii și tineri
„Enciclopedia de vacanță” la Biblioteca Municipală „Liviu Rebreanu” Aiud: Activități reacreative și club de lectură. Când vor începe atracțiile verii pentru copii și tineri Biblioteca Municipală „Liviu Rebreanu” Aiud va găzdui, de la 1 iunie 2025, activități recreative și întâlniri în cadrul unui club de lectură, activități dedicate copiilor și tinerilor. Vacanța mult așteptată bate […]
PoVești pe nerăsuflate, în prag de vară… Începe Biblioteca de Vacanță, ediția a IX-a, la Sebeș
PoVești pe nerăsuflate, în prag de vară… Începe Biblioteca de Vacanță, ediția a IX-a, la Sebeș Vacanța începe cu o carte, cu o poveste, cu o tradiție pentru cei mai cititori dintre cititori. Copiii vor descoperi cele mai fascinante cărți, jocuri și activități, în debutul vacanței lor, astfel că ne vom bucura împreună și în […]
FOTO | Workshop tematic ”Valorificarea patrimoniului ecoturistic și implicațiile asupra mediului de afaceri”, ediția a V-a la UAB
Workshop tematic ”Valorificarea patrimoniului ecoturistic și implicațiile asupra mediului de afaceri”, ediția a V-a la UAB Cu workshop-ul tematic ”Valorificarea patrimoniului ecoturistic și implicațiile asupra mediului de afaceri”, ed. a V-a, au demarat activitățile specifice proiectului „SmartPrenor UAB – impulsionarea antreprenoriatului studențesc”, finanțat din Fondul de Dezvoltare Instituțională și derulat în cadrul Universității ”1 Decembrie […]