Încep lucrările la „autostrada animalelor”, cel mai mare ecoduct din România: Pod acoperit cu vegetație pentru sălbăticiuni care va traversa A1 și alte obiective
Încep lucrările la „autostrada animalelor”, cel mai mare ecoduct din România: Pod acoperit cu vegetație pentru sălbăticiuni care va traversa A1 și alte obiective
Anul acesta vor începe lucrările la ”autostrada animalelor”, cel mai mare ecoduct din România, adică un pod acoperit cu vegetație pentru animalele sălbatice, care va traversa A1 și alte obiective.
El va fi construit în paralel cu lucrările pe tronsonul 3 Sibiu – Pitești al Autostrăzii A1, la intrarea pe Valea Oltului, pentru ca animalele să poată trece peste DN7, o cale ferată, și peste râul Olt. Ecoductul va avea 300 de metri lungime și 100 de metri lățime.
Ecoductul pentru animale sălbatice va fi construit în zona montană dintre Cornetu și Brezoi, în cadrul lucrărilor la autostrada A1 Sibiu – Pitești secțiunea 3 – însă nu pe autostradă, ci în paralel, pe DN7.
Este primul ecoduct complex care va trece peste trei mari obstacole – DN7, calea ferată și râul Olt.
„Podul” va avea o lungime de peste 300 de metri și o lățime minimă de 100 de metri. Acesta va fi acoperit cu vegetație, astfel încât să fie creat un mediu prietenos pentru animale.
Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: „Este construit dintr-o structură mixă – metalică și de beton și va permite animalelor mari, mamiferelor mari, urși cerbi…orice animal mare, să treacă pe acolo”.
Lucrările sunt estimate să dureze aproximativ doi ani și jumătate din momentul în care vor începe.
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Suntem în curs de autorizare, cererea pentru autorizația de emitere a autorizării a lucrărilor este depusă la ministerul Transporturilor, luna aceasta se va emite autorizarea de construire și imediat constructorul va purcede la începerea lucrărilor”.
Obligatoriu pentru primirea banilor europeni
Având în vedere că zona este într-o regiune montană cu multe animale, lucrările includ și măsuri de protecție a mediului. Iar toate țările care primesc bani europeni sunt obligate să respecte această legislație.
Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: „Avem niște autostrăzi care se construiesc în zone montane, în areale super sensibile ale faunei și avem nevoie să respectăm și natura. Dacă vorbim de accesare de fonduri europene, trebuie să respectăm și legislația de mediu”.
Lucrările fac parte din contractul pentru construcția secțiunii 3 a autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, cu o valoare de aproximativ 5,3 miliarde de lei.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Alertă alimentară în România: Salatele gata preparate din supermarketuri, contaminate cu un parazit extrem de periculos
Alertă alimentară în România: Salatele gata preparate din supermarketuri, contaminate cu un parazit extrem de periculos Aproximativ 4,3% dintre salatele ambalate și gata de consum comercializate în supermarketuri conțin Toxoplasma gondii, parazitul care cauzează toxoplasmoza, arată un studiu amplu, publicat recent în revista Eurosurveillance. Această infecție poate fi deosebit de periculoasă pentru femeile însărcinate și […]
România, risc de retrogradare? Unu din patru analiști financiari vede ratingul spre ‘junk’ și nu exclud recesiunea
România, risc de retrogradare? Unu din patru analiști financiari vede ratingul spre ‘junk’ și nu exclud recesiunea Analiştii CFA România anticipează o creştere economică modestă în 2025, însă nu exclud și un scenariu de recesiune, în contextul incertitudinii, în special fiscale, a afirmat preşedintele Asociaţiei CFA România, Adrian Codirlaşu. „Cum riscul unui rezultat al alegerilor […]
Lista taxelor și impozitelor care ar putea crește de la 1 iulie 2025: Termen limită de la UE pentru măsurile fiscale care ar urma să aducă la buget 20 de miliarde de lei
Lista taxelor și impozitelor care ar putea crește de la 1 iulie 2025: Termen limită de la UE pentru măsurile fiscale care ar urma să aducă la buget 20 de miliarde de lei Măsurile pe care le vor lua cei care vor forma guvernul și pentru se ceartă de trei săptămâni ar urma să aducă […]