Încep lucrările la „autostrada animalelor”, cel mai mare ecoduct din România: Pod acoperit cu vegetație pentru sălbăticiuni care va traversa A1 și alte obiective
Încep lucrările la „autostrada animalelor”, cel mai mare ecoduct din România: Pod acoperit cu vegetație pentru sălbăticiuni care va traversa A1 și alte obiective
Anul acesta vor începe lucrările la ”autostrada animalelor”, cel mai mare ecoduct din România, adică un pod acoperit cu vegetație pentru animalele sălbatice, care va traversa A1 și alte obiective.
El va fi construit în paralel cu lucrările pe tronsonul 3 Sibiu – Pitești al Autostrăzii A1, la intrarea pe Valea Oltului, pentru ca animalele să poată trece peste DN7, o cale ferată, și peste râul Olt. Ecoductul va avea 300 de metri lungime și 100 de metri lățime.

Ecoductul pentru animale sălbatice va fi construit în zona montană dintre Cornetu și Brezoi, în cadrul lucrărilor la autostrada A1 Sibiu – Pitești secțiunea 3 – însă nu pe autostradă, ci în paralel, pe DN7.
Este primul ecoduct complex care va trece peste trei mari obstacole – DN7, calea ferată și râul Olt.
„Podul” va avea o lungime de peste 300 de metri și o lățime minimă de 100 de metri. Acesta va fi acoperit cu vegetație, astfel încât să fie creat un mediu prietenos pentru animale.
Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: „Este construit dintr-o structură mixă – metalică și de beton și va permite animalelor mari, mamiferelor mari, urși cerbi…orice animal mare, să treacă pe acolo”.
Lucrările sunt estimate să dureze aproximativ doi ani și jumătate din momentul în care vor începe.

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Suntem în curs de autorizare, cererea pentru autorizația de emitere a autorizării a lucrărilor este depusă la ministerul Transporturilor, luna aceasta se va emite autorizarea de construire și imediat constructorul va purcede la începerea lucrărilor”.
Obligatoriu pentru primirea banilor europeni
Având în vedere că zona este într-o regiune montană cu multe animale, lucrările includ și măsuri de protecție a mediului. Iar toate țările care primesc bani europeni sunt obligate să respecte această legislație.
Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: „Avem niște autostrăzi care se construiesc în zone montane, în areale super sensibile ale faunei și avem nevoie să respectăm și natura. Dacă vorbim de accesare de fonduri europene, trebuie să respectăm și legislația de mediu”.
Lucrările fac parte din contractul pentru construcția secțiunii 3 a autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, cu o valoare de aproximativ 5,3 miliarde de lei.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Acord în coaliție pentru reforma administrației: Reducerea posturilor va afecta în jur de 13.000 de funcționari
Acord în coaliție pentru reforma administrației: Reducerea posturilor va afecta în jur de 13.000 de funcționari Coaliția de guvernare a ajuns, marți, la un acord privind reforma administrației. La nivelul administrației locale, se preconizează o reducere de aproximativ 13.000 de posturi, în timp ce la nivel central scăderea va fi de circa 10%, măsură care […]
Diplome false folosite pentru angajări și promovări la ANAF și Ministerul Finanțelor. Zeci de funcționari au rămas în funcții chiar și după anularea actelor
Diplome false folosite pentru angajări și promovări la ANAF și Ministerul Finanțelor. Unele acte au fost anulate, dar fără consecințe imediate Cincizeci de angajați ai Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și ai Ministerului Finanțelor ar fi fost angajați sau promovați pe baza unor diplome false, obținute de la două universități-fantomă. Deși unele dintre aceste […]
Cum va fi vremea până la 1 Decembrie 2025. Prognoza meteo pentru următoarele 4 săptămâni
Cum va fi vremea până la 1 Decembrie. Prognoza meteo pentru următoarele 4 săptămâni Meteorologii anunță o lună noiembrie mai caldă decât în mod obișnuit. Potrivit prognozei publicate pentru perioada 3 noiembrie – 1 decembrie, valorile termice vor fi, în general, peste mediile climatologice, iar precipitațiile vor varia de la o regiune la alta. Citește […]