Incendiu cu pagube de 100.000 de lei la o casă de vacanță din Horea
Pichetul de pompieri Câmpeni a fost solicitat să intervină în noaptea de luni spe marți, la ora 00.23, în loc. Mătişeşti, com. Horea, pentru stingerea unui incendiu izbucnit la acoperişul unei case de vacanţă.
Pompierii militari au acționat cu două autospeciale de stins incendii. Au ars acoperişul casei de vacanţă confecţionat din lemn şi acoperit cu şindrilă bituminoasă, pe o suprafaţă de aproximativ 80 mp. Pagubele produse se ridică la circa 100.000 lei, iar bunurile salvate sunt în valoare de aproximativ 8.000 lei.
Cauza probabilă a acestui incendiu o reprezintă un burlan de fum amplasat ori neprotejat corespunzător faţă de materialele combustibile din jur.
*Recomandări de la ISU Alba
În perioada sezonului rece, creşte pericolul izbucnirii incendiilor datorate sistemelor şi mijloacelor de încălzire utilizate în clădiri pentru menţinerea temperaturii mediului interior la un anumit nivel de confort necesar desfăşurării în condiţii corespunzătoare a activităţii zilnice. În acest sens Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Unirea” al judeţului Alba doreşte să reamintească cetăţenilor unele măsuri ce trebuie luate în această perioadă şi anume:
– coşurile de fum vor fi obligatoriu verificate, curăţate, şi reparate de persoane specializate şi autorizate;
– coşurile se prelungesc deasupra acoperişului cu 0,5 – 0,8 m;
– aprinderea funinginii în interior la coşurile necurăţate poate produce o temperatură de 800-1000C;
– în podul casei coşul de fum va fi obligatoriu tencuit pentru a nu prezenta fisuri prin care ar putea pătrunde scântei ce pot fi surse de aprindere, dacă în zona lui sunt materiale combustibile;
– coşurile şi burlanele pentru evacuarea fumului vor fi construite, întreţinute şi curăţate periodic pentru a nu provoca incendii;
– coşurile de fum se vor izola faţă de elementele combustibile ale planşeelor prin îngroşarea zidăriei de cărămidă a coşului cu 25 cm; în spaţiul dintre coş şi planşeu se recomandă introducerea unui strat de materiale necombustibile;
– se va evita încastrarea, în coşuri şi burlane, de elemente combustibile ale acoperişului sau planşeului;
– la trecerea prin acoperiş se lasă o distanţă de cel putin 10 cm între faţa exterioară a zidăriei coşului şi elementele combustibile ale acoperişului;
– nu este permis ca în coşuri să fie încastrate elementele combustibile ale acoperisului, planşeului etc.
FOTO: arhiva
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Curier Județean
FOTO | Stații de autobuz modernizate în orașul Teiuș și satele aparținătoare: Apel către utilizatori
Stații de autobuz modernizate în orașul Teiuș și satele aparținătoare: Apel către utilizatori Sunt în desfășurare lucări de modernizare a stațiilor de autobuz din orașul Teiuș, satele aparținătoare, Beldiu, Căpud și Pețelca și cartierul Coșlariu Nou. Anunțul a fost făcut de reprezentanții Primăriei Teiuș. Citește și: VIDEO | Teiuș Solar, firma care a dezvoltat noul […]
FOTO | Două premii pentru un spectacol al trupei albaiuliene de teatru Skepsis la Festivalul Național Studențesc de Teatru Contemporan „ActFest” 2025
Două premii pentru un spectacol al trupei albaiuliene de teatru Skepsis la Festivalul Național Studențesc de Teatru Contemporan „ActFest” 2025 Un spectacol al trupei albaiuliene de teatru Skepsis a primit două premii la ediția 2025 a Festivalului Național Studențesc de Teatru Contemporan „ActFest”. Ediția a 12-a a acestui festival a avut loc la Galați în […]
FOTO | Tehnica de intervenție Salvamont-Salvaspeo Alba prezentată viitorilor montaniarzi, de Ziua Copilului 2025, la Aiud
Tehnica de intervenție Salvamont-Salvaspeo Alba prezentată viitorilor montaniarzi, de Ziua Copilului 2025, la Aiud La invitația Primăriei Aiud, membrii echipei de salvatori montani din cadrul Serviciului Public Județean Salvamont-Salvaspeo, și-au petrecut după-amiaza zilei de duminică, 1 iunie 2025, în mijlocul copiilor. Administrația locală a organizat manifestări dedicate Zilei Internaționale a Copilului 2025 în Parcul Municipal […]