În 22 iunie, începe înscrierea în Programul START. Cum poți obține 120.000 de lei de la stat?
Tinerii antreprenori care vor să obțină de la stat 120.000 de lei pentru propria afacere se vor putea înscrie în Programul START, în perioada 22 iunie – 1 iulie, a anunțat vineri, 12 iunie, Departamentul pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri și Turism. Pentru a beneficia de bani în cadrul schemei de minimis, solicitanții trebuie să îndeplinească anumite condiții.
Procedura de implementare a schemei de minimis din cadrul Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului la finantare (Programul START) a fost aprobata prin Ordinul Ministerului Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri nr. 741/2015. Actul a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 415 si 415 bis si se aplica de la data publicarii.
Tinerii pot obtine in cadrul Programului START finantare pentru implementarea planului de afaceri, printr-o alocatie nerambursabila de 90% din valoarea cheltuielilor eligibile (dar cel mult 120.000 de lei pentru fiecare beneficiar). Totodata, acestia trebuie sa aiba o contributie proprie de 10% din valoarea cheltuielilor eligibile.
Inscrierile se vor putea face in perioada 22 iunie – 1 iulie, conform unui anunt publicat de Departamentul pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri si Turism: „Incepand cu data de 22.06.2015, ora 10:00, va fi activa aplicatia de inscriere a planurilor de afaceri in cadrul Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului la finantare START 2015. Aplicatia va fi activa pana in data de 01.07.2015, ora 20:00”.
Prin intermediul programului – care se aplica in toata tara –, autoritatile vor sa incurajeze si sa stimuleze tinerii pentru a infiinta si dezvolta IMM-uri.
„Obiectivul principal al schemei de minimis il constituie stimularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii, imbunatatirea performantelor economice ale celor existente, cresterea potentialului de accesare a surselor de finantare si dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale intreprinzatorilor in scopul implicarii acestora in structuri economice private”, scrie in actul normativ mentionat.
In 2015, bugetul alocat schemei se ridica la 20 de milioane de lei, dintre care 18 milioane sunt pentru acordarea de alocatii financiare nerambursabile. Autoritatile estimeaza ca, in acest an, prin Programul START vor capata ajutor financiar cel putin 150 de beneficiari.
Ce criterii trebuie sa indeplineasca societatile
Pentru a obtine bani de la stat prin Programul START, microintreprinderile si IMM-urile trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii de eligibilitate:
– sa fie organizate in baza Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale si in baza Ordonantei de Urgenta nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri;
– sa aiba pana la 249 de angajati si sa realizeze o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 de milioane euro sau sa detina active totale de pana la 43 de milioane euro, echivalent in lei;
– sa fie considerate intreprinderi autonome, legate, partenere sau intreprinderi unice;
– sa aiba capital social integral privat;
– sa nu fi beneficiat de alocatii financiare nerambursabile in cadrul programului in anii anteriori si sa nu aiba asociati, actionari sau administratori care detin sau au detinut calitatea de asociati/actionari/administratori in cadrul altor societati beneficiare de alocatii financiare nerambursabile in cadrul programului in anii anteriori;
– sa fie inregistrate la Oficiul Registrului Comertului, sa aiba sediul social si sa isi desfasoare activitatea pe teritoriul Romaniei;
– codul CAEN pentru care solicita finantare sa fie eligibil in cadrul Programului si autorizat a fi desfasurat la momentul decontului;
– sa aiba cel mult doi ani de la inregistrare la Registrul Comertului la data deschiderii aplicatiei electronice de inscriere a planului de afaceri;
– sa nu aiba datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru;
– sa nu fi depasit plafonul de minimis de 200.000 de euro pe durata a trei exercitii financiare pentru o intreprindere unica si 100.000 de euro pe durata a trei exercitii financiare pentru beneficiarii care desfasoara activitati de transport de marfuri in contul tertilor sau contra-cost;
– sa nu fie in stare de dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, executare silita, inchidere operationala, insolventa, faliment sau suspendare temporara a activitatii;
– sa nu fi fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene / OTIMMC de recuperare a unui ajutor de stat sau, in cazul in care au facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta sa fie deja executata si creanta integral recuperata, cu penalitati aferente.
Prin intermediul Programul START NU se pot obtine bani pentru:
– intermedieri financiare si asigurari;
– tranzactii imobiliare;
– activitati juridice;
– activitati de jocuri de noroc si pariuri;
– productie sau comercializare de armament, munitii, explozibili, tutun, alcool, substante aflate sub control national, plante, substante si preparate stupefiante si psihotrope (de exemplu: fabricarea explozivilor, fabricarea produselor din tutun sau comertul cu amanuntul al bauturilor);
– productie sau comercializare de produse energetice, activitati de inchiriere si leasing, activitati de investigare si protectie (de exemplu: activitati de pescuit si acvacultura sau activitati legate de productia primara a produselor agricole).
Inscrierea se va face online
Cei care vor vrea sa sa inscrie in Programul START o vor putea face online, pe www.aippimm.ro, scrie in actul normativ amintit. In acest sens, fiecare solicitant va trebui sa se inregistreze pe site cu utilizator si parola.
Data de la care vor incepe efectiv inscrierile este 22 iunie, iar acestea vor putea fi facute pana pe 1 iulie.
„Dupa crearea contului de inscriere aplicatia va trimite automat pe adresa de e-mail a solicitantului un mesaj si un link de confirmare. Adresa de e-mail trebuie sa apartina beneficiarului si sa se regaseasca in toata documentatia, aceeasi adresa va fi folosita pentru toata corespondenta pe intreaga perioada de implementare si monitorizare a programului”, prevede procedura de implementare.
Pentru ca o societate sa fie acceptata de principiu, in vederea verificarilor, aceasta va trebui sa obtina un punctaj minim de 50 din 100 de puncte.
sursa: avocatnet.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
Broccoli – în topul celor mai bune alimente din lume. Beneficii ale consumului și proprietăți
Broccoli – în topul celor mai bune alimente din lume. Beneficii ale consumului și proprietăți Mâncaţi broccoli din belşug! Este sfatul oricărui nutriţionist şi ar trebui să-l respectaţi dacă vreţi dintr-o dată ca în farfurie să îşi găsească locul un aliment extrem de sănătos. Nu este o modă, nu este o recomandare generală de care […]
Secțiune Articole Similare
-
Actualitate4 zile ago
Produsul intern brut trimestrial III al României, în stagnare față de II și scădere față de anul 2023. Cristian Păun: „Miroase de la o poștă a recesiune!”
-
Sport5 zile ago
Metalurgistul Cugir – ACSM Codlea 3-0 la „masa verde”
-
Sport3 zile ago
FOTO | Meciul de fotbal Metalurgistul Cugir – Gloria Bistrița-Năsăud, întrerupt la Cugir de o intervenție a elicopterului SMURD! Liderul a câștigat cu 4-0
-
Actualitate3 zile ago
Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentarii2 zile ago
Noua lege a pensiilor: Tabel cu vârsta de pensionare anticipată. Condiții privind stagiul de cotizare pentru pensia anticipată