Impozitele şi taxele locuitorilor din Sebeş mai mari cu 1,34% în 2019. Dările se încasează începând cu data de 8 ianuarie
Consiliul Local al Municipiului Sebeș a adoptat, la propunerea Primarului Dorin Nistor, nivelul minim al impozitelor și taxelor locale pentru persoanele fizice, conform prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, indexat, pentru anul 2019, potrivit legii, cu rata inflației de 1,34%.
Categoria de impozit – Prevederile din Codul fiscal – Municipiul Sebeș (Sebeș, Petrești, Lancrăm, Rahău)
- impozit clădiri rezidențiale – între 0,08 % și 0,2% – 0,08 %
- impozit clădiri nerezidențiale – între 0,2 % și 1,3 % – 0,2 %
- impozit clădiri teren cu construcții:
- Zona A, între 6.122,96 și 15.308,42 – 6.122,96 lei/ha
- Zona B, între 4.271,48 și 10.679,21 lei/ha – 4.271,48 lei/ha
- impozit teren extravilan – teren arabil, între 102,14 și 121,61 lei/ha – 102,14 lei/ha
Față de anul 2018, impozitele și taxele locale au crescut cu 1,34 %, reprezentând rata inflației.
Exemple:
Categoria de impozit – Impozit datorat 2018 – Impozit datorat 2019 – Creștere
- Impozit clădiri – 200 lei – 203 lei – 1,34 %
- Impozit teren curte – 50 lei – 51 lei – 1,34 %
- Impozit auto – 180 lei – 102 lei – 1,34 %
Impozitele și taxele locale se încasează începând cu data de 08.01.2019. Amenzile, taxele judiciare și extrajudiciare au început să se încaseze încă cu data de 03.01.2019.
Impozitul pe clădiri, teren și mijloace de transport se plătește anual, în două rate egale, până la data de 01.04.2019, respectiv 30.09.2019, inclusiv.
În cazul în care plata se efectuează cu anticipație, atât de persoanele fizice, cât și juridice, la impozitul pe clădiri, teren și mijloace de transport, datorat pentru întregul an, până la data de 01.04.2019 inclusiv, se acordă o bonificație de 9,99%.
Pentru clădirile nerezidențiale, aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 0,2% asupra valorii rezultate dintr-un raport de evaluare, întocmit de un evaluator autorizat în ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referință, depus la organul fiscal, până la primul termen de plată.
Pentru clădirile nerezidențiale, aflate în proprietatea persoanelor juridice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 1% asupra valorii rezultate dintr-un raport de evaluare, întocmit de un evaluator autorizat în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referință, depus la organul fiscal, până la primul termen de plată.
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Curier Județean
FOTO | Trei zile de foc și tradiție la Rîmetea: Fierari din toate colțurile țării s-au întâlnit pentru a duce mai departe un meșteșug vechi de generații
Trei zile de foc și tradiție la Rîmetea: Fierari din toate colțurile țării s-au întâlnit pentru a duce mai departe un meșteșug vechi de generații Rîmetea a fost, pentru trei zile, locul de întâlnire al fierarilor și pasionaților de unul dintre cele mai vechi și spectaculoase meșteșuguri. Focul, fierul încins, ciocanele și nicovalele au fost […]
Viitorul Muzeu de Istorie al Aiudului: Proiectul urmează să fie depus pentru finanțare. Unde va fi amplasat
Viitorul Muzeu de Istorie al Aiudului: Proiectul urmează să fie depus pentru finanțare. Unde va fi amplasat Administrația locală din Aiud lucrează în această perioadă la viitorul Muzeu de Istorie al Aiudului, un proiect prin care se dorește respectarea și punerea în valoare a trecutului din zonă. Primarul municipiului Aiud, Dragoș Crișan, a scris miercuri, […]
Bărbat de 62 de ani condamnat la 2 ani și 5 luni de închisoare pentru că a condus beat și fără permis, la mai puțin de un an după ce ieșise din penitenciar: Decizie la Judecătoria Câmpeni
Bărbat de 62 de ani condamnat la 2 ani și 5 luni de închisoare pentru că a condus beat și fără permis, la mai puțin de un an după ce ieșise din penitenciar: Decizie la Judecătoria Câmpeni Judecătoria Câmpeni a pronunțat pe 30 septembrie 2026 o sentință penală în dosarul unui bărbat de 62 de […]
