Rămâi conectat

Actualitate

Guvernul vrea să finalizeze 11 autostrăzi până în 2030 și alte investiţii de 27 miliarde de euro în sectorul rutier

Ioana Oprean

Publicat

în

Guvernul vrea să finalizeze până în 2030, 11 autostrăzi, 19 drumuri expres, zeci de operaţiuni de modernizare şi variante ocolitoare în valoare totală de 27 miliarde de euro. De la bugetul de stat şi din fonduri europene poate asigura însă doar 40% din necesar (10,9 miliarde de euro), iar pentru restul de 60% (16,1 miliarde de euro) trebuie să găsească alte surse de finanţare.

„Master Planul General de Transport (MPGT) al României este ambiţios, atât din punct de vedere al finanţării, cât şi al ritmului propus pentru implementarea acestuia. Valoarea avută în vedere pentru investiții în sectorul rutier este de 27 miliarde de euro, până în anul 2030„, se arată într-un document oficial, realizat pentru Autostrada Ploieşti – Braşov.

În conformitate cu MPGT aprobat, 11 autostrăzi (valoare estimată de 13,3 miliarde EUR), 19 drumuri expres (valoare estimată de 10,4 miliarde EUR), zeci de operațiuni de modernizare (2,5 miliarde EUR) și variante ocolitoare (0,46 miliarde EUR) vor fi finalizate până în anul 2030.

„Cu toate acestea, au fost identificate surse de finanţare numai pentru o parte dintre investițiile planificate. Pentru perioada cuprinsă între 2014 şi 2020, nevoile de finanţare în sectorul rutier, prevăzute prin MPGT, sunt în valoare de 12,8 miliarde EUR. Aproximativ 4,6 miliarde EUR vor fi asigurate din fonduri UE şi finanţare naţională echivalentă. Suma rămasă de 8,2 miliarde EUR trebuie atrasă din alte surse”, se explică în documentul citat.

Şi pentru investiţiile propuse pentru perioada 2021-2030 există un deficit de finanţare în valoare de 7,9 miliarde EUR, conform documentului.

Cheltuieli anuale duble cu infrastructura rutieră

De asemenea, pentru realizarea acestui plan, nivelul anual al investiţiilor în infrastructura rutieră ar trebui dublat.

„Nivelurile previzionate pentru cheltuieli par de asemenea ambiţioase, dacă ne raportăm la experienţa din trecut. De exemplu, în decursul anului 2012, în care a avut loc cel mai semnificativ nivel de investiţii în infrastructura rutieră anuală din România până în prezent, pe o distanţă de 1.623 km din reţea, investiţiile de capital anuale au fost în valoare de 1,15 miliarde EUR. MPGT are ca obiect realizarea unor investiţii mai mari de 2 miliarde EUR pe an până la nivelul anului 2020″, se explică în documentul menţionat.

Pentru completarea sumelor necesare investiţiilor în infrastructura rutieră, Guvernul apelează la instituţii financiare internaţionale, precum Banca Mondială în cazul pregătirii proiectului autostrăzii Ploieşti – Braşov.Master Planul General de Transport (MPGT) a fost aprobat prin Hotărâre de Guvern pe 19 septembrie 2016. Acesta cuprinde strategia pentru dezvoltarea sectorului transporturilor în România pentru următorii 20 de ani. Prin Master Plan au fost semnalate proiectele și politicile care corespund cel mai bine nevoilor de transport ale României la nivel național pentru următoarea perioadă de 5-20 ani, pentru toate mijloacele de transport, și asigură o analiză aprofundată, analitică prin care au fost selectate politicile și proiectele respective.

Sursa: economica.net


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Vești proaste pentru români, din partea BNR: În trimestrul III 2025, inflația va exploda. Economia stagnează, consumul încetinește

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Vești proaste pentru români, din partea BNR: În trimestrul III al anului 2025, inflația va exploda. Economia stagnează, consumul va încetini Pe fondul expirării schemei de plafonare a prețului la energie și a majorării cotelor TVA și a accizelor, rata anuală a inflației va explida în trimestrul III al anului 2025. Rata anuală a inflației […]

Citește mai mult

Actualitate

România pierde anual aproape 12 miliarde de euro din cauza cotei unice de impozitare. Avertismentul unui fost ministru al Muncii

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

România pierde anual aproape 12 miliarde de euro din cauza cotei unice de impozitare. Avertismentul unui fost ministru al Muncii Prin menținerea cotei unice de impozitare, România pierde 11,8 miliarde de euro anual, a avertizat joi, 7 august 2025, fostul ministru al Muncii, deputatul social-democrat Marius Budăi. Potrivit acestuia, „România are nevoie de impozitarea progresivă” […]

Citește mai mult

Actualitate

Contribuțiile CAS și CASS în 2025 pentru PFA-uri: Care sunt pragurile și termenele-limită

Publicat

în

Taxele CAS și CASS pentru PFA în 2025: ce praguri trebuie atinse și până când se plătesc la ANAF Persoanele fizice autorizate (PFA) vor continua să reprezinte în 2025 o opțiune accesibilă pentru desfășurarea activităților economice independente, însă acest statut vine cu obligații fiscale clare, în funcție de tipul de impozitare ales: în sistem real […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea