Rămâi conectat

Curier Județean

FOTO: Ultima strigare a catalogului pentru elevii claselor a XII-a de la colegiile din Cugir

Publicat

în

Elevii claselor terminale de la cele două colegii cugirene,  Colegiul Naţional ,,David Prodan’’ și Colegiul Tehnic ,,Ion D. Lăzărescu”, au participat în vineri dimineaţa la festivităţile de încheiere a anului şcolar.

Cu buchete de flori și emotii din plin, copiii au venit la careul festiv împreună cu părinții sau prietenii. Cei mai buni au fost premiati cu diplome si cadouri.  A fost ultima lor prezenţă în calitate de elevi având în vedere că peste nu mult timp îi aşteaptă două mari provocări: examenul de bacalaureat urmat de cel mai mare examen şi anume acela care le va defini drumul fiecăruia în viaţă. Numărul elevilor care au terminat anul şcolar este de 62 la Colegiul Tehnic ,,I.D. lăzărescu’’ şi de 81 la Colegiul Naţional ,,David Prodan’’.

Pentru a evita vremea ce nu se arăta prea prietenoasă,  ambele instituții au ținut să desfășoare evenimentele festive, nu în aer liber așa cum au făcut-o până în fiecare an, ci în locații mai sigure. Astfel, în timp ce elevii și cadrele didactice ale Colegiului Național ,,David Prodan” s-au strâns începând cu ora 11.00, la Casa orășenească de Cultură, Colegiul Tehnic ,,Ion D. Lăzărescu” și-a desfășurat activitate în sala de sport a instituției începând cu ora 12.00.  La ambele manifestări a participat și s-a adresat elevilor, primarul orașului, Adrian Teban.

Elit - Gustul Desăvârșit

Edilul Cugirului i-a felicitat pe absolvenți, le-a urat succes la examenele deloc ușoare, care îi așteaptă și le-a propus ca după terminarea studenției să se întoarcă în orașul în care au crescut și unde au reușit să-și desăvârșească o parte din educație. Despre semnificația  acestui moment au vorbit și directorii celor două colegii, prof. Ionela Cozmescu(Colegiul Națonal ,,David Prodan”) şi  profesor  Ionuț Iancu(Colegiul Tehnic I. D. Lăzărescu), care le-au urat elevilor mult success la importantul examen care îi asteaptă şi ,,drum bun’’ în viaţă. A urmat o ,,Gală a performerilor” de premierea elevilor care au obţinut cele mai bune rezultate la olimpiadele şcolare judeţene şi naţionale. Astfel, la Colegiul Național ,,David Prodan”:  Banu Ioana a obținut mențiune specială la olimpiada națională de istorie -prof. Băcilă Nicolae; Șandru Damaris premiul I – Olimpiada Națională de Spaniolă; Băluțiu Iulia Alessia  Premiul III – Olimpiada Națională de Italiană -prof. Munteanu Anca; Oargă Rareș participare Olimpiada Națională de socio-umane – Prof. Oarga Serafina; Călariu Andrei participare la concursul national Adolf Haimovici – Prof. Mihai Claudia.  La etapa  județeană( doar pentru elevii de clasa a XII-a): Zinca Adrian premiul II – Olimpiada de istorie – prof. Băcilă Nicolae (cl a XII-a C); Șandru Damaris premiul I –  Olimpiada de spaniolă (XII C); Călariu Andrei premiul al II-lea – concursul de matematică Adolf Haimovici( XII B) – Prof. Mihai Claudia; Spătaru Maria premiul III – Olimpiada de limba și literature română( XII C) – prof. Moldovan Alina; Mareș Bianca premiul III – olimpiada de socio-umane psihologie( XII C )- Prof. Oarga Serafina. Tot cu această ocazie, dr.ing. Călin Curea a făcut premierile pemtru concursul e matematică ,,Profesor Ioan Mariș”.

La evenimentul desfăşurat de către Colegiul Naţional ,,David Prodan’’a participat în calitate de profesor, dar și de viceprimar al orașului, ing. Călin Furdui, precum și prof. Rodica Florea directorul Casei de Cultură. La Colegiul Tehnic ,,Ion D. Lăzărescu” au fost acordate premii la 2 șefi de promoție, care au absolvit liceul cu nota 10 și anume: Goța Mihai și Ioani Mihaela. S-a acordat un premiu special colegiului pentru participarea la Concursul e matematică ,,Profesor Ioan Mariș”. Tot în același cadru au mai fost acordate 3 premii I, 3 premii II și 25 de mențiuni. Noutatea a constat în faptul că la evenimentul de la Colegiul tehnic au participat și reprezentanți ai agenților economici din oraș, care au acordat premii speciale elevilor pentru activitate practică.

Elevului Ghișa Alexandru i s-a  acordat locul I pentru participarea la Olimpiada tehnică pe judet(dr. ing. Alexandru Micaciu și dr. ing. Dacia Napău), iar eleva Ioani Mihaela a primit premiul pentru Mențiune la olimpiada națională de matematică ,,Adolf Haimovici”(prof. Precup Claudia). Un premiu special s-a acordat elevei CîrjaCosmina pentru ZERO absențe școlare. La final, directorul Ionuț Iancu a ținut să evidențieze sprijinul deosebit pe care instituția de învățământ l-a primit din partea inspectorului general adj. al ISJ Alba, prof. Monalisa Borza.

Constantin PREDESCU

[nggallery id=4043]


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Curier Județean

Echipamente IT în cadrul proiectului „a doua șansă pentru copiii și tineri din Alba”: Investiție de peste 70.000 de lei

Publicat

în

Echipamente IT în cadrul proiectului „a doua șansă pentru copiii și tineri din Alba”: Investiție de peste 70.000 de lei

Inspectoratul Școlar Județean Alba a lansat luni, 23 mai, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru achiziția de echipamente IT, care vor fi utilizate pentru buna desfășurare a activităților în cadrul proiectului „ADS pentru copiii și tinerii din Alba”, proiect cofinanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020.

Valoarea totală estimată a investiției este de 71.600 de lei, fără TVA.

Echipamentele IT care fac obiectul prezenței proceduri de achiziție sunt destinate pentru bună desfășurare a activității în cadrul proiectului: ”ADS pentru copiii și tinerii din Alba”.

Elit - Gustul Desăvârșit

Echipamente IT:

Denumire produs component/ U.M/ Necesar UM/ Preț unitar maxim estimat, fără TVA (lei)/ Valoare totală maxim estimată, fără TVA(lei)

  • Videoproiector – Buc. – 12 – 1.800 – 21.600
  • Multifuncționala – Buc. – 5 – 10.000 – 50000

Specificații tehnice minimale:

Videoproiectoare – Videoproiector WXGA, suportă Full HD 1080p„ 3500 lumeni, contrast 16000:1, lampa 6000 ore, VGA, Component, HDMI, USB, Telecomanda

Multifuncționala – Dimensiune A3, duplex, viteză max 26ppm A4, rezoluție printare 1200x1200dpi, alimentare hârtie 250 coli + 250 coli, 1 tavă multifuncționala de 100 de coli, limbaje de printare PCL 5e, PCL 6, PostScript 3 Emulation, native PDF printing v1.4, volum de printare, Ciclu de lucru maxim (pagini/luna) 50000, Volum recomandat de printare (pagini/luna)8000 interfața: Interfața 1 x Wireless 802.11 b/g/n Air Prinț Mopria Copiere față-verso automat


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

ITM Alba: Amenzi de peste 9.000 de lei și zeci de avertismente, în perioada 16 – 20 mai 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Publicat

în

ITM Alba: Amenzi de peste 9.000 de lei și zeci de avertismente, în perioada 16 – 20 mai 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Prin Programul cadru de acţiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2022, aprobat de către conducerea Inspecţiei Muncii, s-a stabilit că unul dintre obiectivele prioritare ale activităţii inspectoratului îl reprezintă combaterea muncii nedeclarate, în vederea descurajării şi a diminuării acestui fenomen care, în fapt, reprezintă tot o formă de evaziune fiscală.

Activitatea zilnică  a  inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate săptămînal, către Inspecţia Muncii.

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 16.05. -20.05.2022, în  activitatea de control, sunt redate mai jos.

Elit - Gustul Desăvârșit

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate:  40

Numar de salariați ai angajatorilor controlați: 491

                  Din care – femei :   225

Număr deficienţe constatate:    109

          Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : 9

          Din care      :  –  5 avertismente;

                                –  4 amenzi in cuantum de 5.300 lei.

      Principalele deficienţe constatate în controale :

  • Contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
  • dosarele personale nu conțin actele necesare angajării;
  • nu a fost întocmită programarea concediilor de odihnă pentru anul 2022;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:

Nr. total unităţi controlate:    22

Număr deficienţe constatate:  40

Număr de măsuri dispuse  :     40

Angajatori sancționați:            22

Nr. sancţiuni aplicate: –    40

  • 39 avertismente;
  • 1 amenda in cuantum de 4.000 lei;

           Nr.evenimente in curs de cercetare :     2

Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori : 1

 Principalele deficienţe stabilite în controale :

  • Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Bugetare participativă la Aiud: Cum funcționează, cine poate trimite propuneri și câte proiecte vor fi finanțate

Publicat

în

Bugetare participativă la Aiud: Cum funcționează, cine poate trimite propuneri și câte proiecte vor fi finanțate

Peste câteva va fi lansată prima ediție a procesului de bugetare participativă din municipiul Aiud. Bugetarea participativă este un proces derulat de Primăria Municipiului Aiud, prin care ideile şi iniţiativele comunităţii se transformă în realitate. Cetățenii se implică direct în formularea deciziilor privind priorităţile de cheltuire a unei părți din bugetul local.

Cum funcționează?

– Primăria alocă un buget
– Cetățenii propun proiecte
– Cetățenii votează pe site proiectele
– Cele mai votate propuneri vor fi implementate începând cu anul 2023.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cine poate trimite propuneri de proiecte?

Pot participa la procesul de bugetare participativă cetăţenii care locuiesc în Municipiul Aiud şi au vârsta de cel puţin 16 ani. Cei care doresc să participe trebuie să se înscrie în platforma bugetării participative aiud.decide.direct.

Câte proiecte vor fi finanțate?

Bugetul acestei ediții (ediție pilot) a procesului de bugetare participativă din municipiul Aiud este de 80.000 RON (inclusiv TVA). În funcție de bugetul propus al proiectelor câștigătoare, pot fi finanțare două sau mai multe proiecte.

Care este suma maximă alocată unui proiect?

Fiecare propunere trebuie să aibă un cost total de cel mult 40.000 RON (inclusiv TVA).

Care este calendarul?

– 1 iunie – 29 iulie – cetățenii depun proiecte
– 1 august – 15 septembrie – noi analizăm
– 16 septembrie – 31 octombrie – cetățenii votează
– 2023 – noi implementăm


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare