Rămâi conectat

Curier Județean

FOTO: Radu Roşian a fost reconfirmat pentru încă doi ani, preşedinte al PDL Cugir

Publicat

în

Sala de şedinţe a Consiliului Local Cugir a găzduit vineri, 10 mai, Conferinţa orăşenească a Consiliiului de Coordonare a organizaţiei Cugir a PDL. Cei 86 delegaţi democrat-liberali, prezenţi la eveniment l-au reales cu 85 de voturi, în funcţia de preşedinte, pentru o perioadă de doi ani pe dr. ing Radu Rosian, cel care conduce organizaţia locală din anul 2009. În acelaşi cadru au fost aleşi şi membrii Biroului Permanent format din 2 prim -vicepreşedinţi, 7 vicepreşedinţi, 1 secretar general şi 10 secretari.

Reuniunea democrat- liberalilor cugireni a fost onorată de staful de conducere al PDl Alba: preşedintele organizaţiei judeţene Mircea Hava, prim- vicepreşedintele Ion Dumitrel, vicepreşedinţii Clement Negruţ şi Sorin Bumb, secretarul general Alexandru Pereş şi secretarul general adjunct Marius Haţegan. Ultimul dintre aceştia  având de altfel misiunea să conducă şi lucrările conferinţei.

Despre desfăşurarea Consiliului de Coordonare de la Cugir se poate spune că a fost o şedinţă liniştită, lipsită de emoţii din partea concurenţilor, pentru fiecare funcţie în parte existând doar câte un singur candidat, fapt ce l-a făcut pe Mircea Hava să aprecieze că ,,este bine că s-au înţeles de la început”. La intrarea în sală a atras atenţia grupul de tineri îmbrăcaţi în cămăşi albe cu papioane portocalii, despre care senatorul Pereş spunea că ar trebui să devină pe viitor, un brend al organizaţiei din Cugir a PDL.

Elit - Gustul Desăvârșit

În ceea ce priveşte luările de cuvânt, invitaţii au avut puncte de vedere asemănătoare. Mircea Hava a evidenţiat eforturile făcute de guvernările Boc, prin luarea unor măsuri de austeritate care au condus la salvarea de la colaps a ţării, dar a criticat atitudinea USL-ului şi a guvernului, care prin declaraţii populiste au ajuns la putere, iar acum iau măsuri mai drastice decât guvernările Boc, iar populaţia le simte cu vârf şi îndesat. „Aici, pe plan local, sunt multe probleme, iar oraşul arată aşa cum vreţi d-voastră localnicii să arate. Dacă vreţi să schimbaţi ceva în bine, trebuie să luaţi atitudine chiar începând de mâine. Nu trebuie să aşteptaţi ca să fiţi conduşi la infinit de cei care acum se plimba în maşini Mercedes, de lux, iar localitatea se zbate în probleme. Eu vă îndemn să aveţi mai mult curaj, să fiţi uniţi şi cât mai aproape de cetăţeni”, le-a transmis primarul Hava delegaţilor.

În aceeaşi notă critică s-a situat şi preşedintele Consiliului Judeţean Ion Dumitrel care a atras atenţia că problemele existente la Cugir vor duce la nemulţumiri din partea populaţiei şi de aceea nouă echipă de conducere trebuie să se gândească la candidaţii pentru funcţia de primar şi consilieri locali, încă de pe acum. Cugirul nu e departe de Aiud, oraş care are tot primar liberal şi unde probleme sunt destule. Teban, deşi îmi este prieten, greşeşte atunci când afirma că eu i-am blocat fondurile pentru proiecte. Domnia sa uită că, în guvernarea PDL a primit cele mai mari finanţări pentru proiectele oraşului”.

Finalul dezbaterilor a revenit liderului local al PDL, Radu Roşian care a făcut o evaluare a activităţii organizaţiei dar şi a situaţiei actuale a României, guvernată de un an de zile, în opinia sa, de o echipă incompetentă. „Un guvern care afundă ţara, pe zi ce trece, tot mai mult în prăpastie, iar efectele guvernării se văd de la o zi la alta prin creşteri de preţuri şi prin impozite de nesuportat” a spus democrat- liberalul. El nu s-a abţinut să facă totuşi referiri critice la guvernele Boc şi Ungureanu, în ceea ce priveşte tăierile de la salariile bugetarilor şi cele de la pensii. „Stau totuşi şi mă întreb, şi vă întreb şi pe d-voastră cei cu funcţii înalte în conducerea partidului (făcând referire la invitaţii de la judeţ), ce s-a câştigat tăind din pensii şi salarii, în afară de faptul că ne-am îndreptat spre noi nemulţumirea şi ura electoratului, care ne-a sancţionat cum nu se putea mai rău? Cum a putut la puţin timp după căderea guvernului Ungureanu, noul guvern să dea banii înapoi la oameni, iar Ungureanu şi PDL-ul n-au putut?”, a răbufnit Roşian.
La final, reprezentanţii celor 428 de membrii de partid, cei 86 delegaţi au ales structura de conducere a organizaţiei, în următoarea componenţă:

Prim-vicepreşedinţi: Marin Morariu şi Paul Kis
Vicepreşedinţi: Maria Balosin, Cătălin Comşa, Emil Mateescu, Horea Suciu, Nicolae Truţă, Aurel Voicu, Camelia Dumitrean

Secretar general: Sorin Moldovan
Secretari:Vasile Botezan, Viorica Ciortea, Ciprian Guţoiu, Dragoş Lupşa, Laurenţiu Mureşan, Claudiu Puşcaş, Traian Şandru, Alexandru Szilagy, Liviu Vlasea, Maria Lupse.
(C. P.)


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Curier Județean

Echipamente IT în cadrul proiectului „a doua șansă pentru copiii și tineri din Alba”: Investiție de peste 70.000 de lei

Publicat

în

Echipamente IT în cadrul proiectului „a doua șansă pentru copiii și tineri din Alba”: Investiție de peste 70.000 de lei

Inspectoratul Școlar Județean Alba a lansat luni, 23 mai, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru achiziția de echipamente IT, care vor fi utilizate pentru buna desfășurare a activităților în cadrul proiectului „ADS pentru copiii și tinerii din Alba”, proiect cofinanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020.

Valoarea totală estimată a investiției este de 71.600 de lei, fără TVA.

Echipamentele IT care fac obiectul prezenței proceduri de achiziție sunt destinate pentru bună desfășurare a activității în cadrul proiectului: ”ADS pentru copiii și tinerii din Alba”.

Elit - Gustul Desăvârșit

Echipamente IT:

Denumire produs component/ U.M/ Necesar UM/ Preț unitar maxim estimat, fără TVA (lei)/ Valoare totală maxim estimată, fără TVA(lei)

  • Videoproiector – Buc. – 12 – 1.800 – 21.600
  • Multifuncționala – Buc. – 5 – 10.000 – 50000

Specificații tehnice minimale:

Videoproiectoare – Videoproiector WXGA, suportă Full HD 1080p„ 3500 lumeni, contrast 16000:1, lampa 6000 ore, VGA, Component, HDMI, USB, Telecomanda

Multifuncționala – Dimensiune A3, duplex, viteză max 26ppm A4, rezoluție printare 1200x1200dpi, alimentare hârtie 250 coli + 250 coli, 1 tavă multifuncționala de 100 de coli, limbaje de printare PCL 5e, PCL 6, PostScript 3 Emulation, native PDF printing v1.4, volum de printare, Ciclu de lucru maxim (pagini/luna) 50000, Volum recomandat de printare (pagini/luna)8000 interfața: Interfața 1 x Wireless 802.11 b/g/n Air Prinț Mopria Copiere față-verso automat


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

ITM Alba: Amenzi de peste 9.000 de lei și zeci de avertismente, în perioada 16 – 20 mai 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Publicat

în

ITM Alba: Amenzi de peste 9.000 de lei și zeci de avertismente, în perioada 16 – 20 mai 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Prin Programul cadru de acţiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2022, aprobat de către conducerea Inspecţiei Muncii, s-a stabilit că unul dintre obiectivele prioritare ale activităţii inspectoratului îl reprezintă combaterea muncii nedeclarate, în vederea descurajării şi a diminuării acestui fenomen care, în fapt, reprezintă tot o formă de evaziune fiscală.

Activitatea zilnică  a  inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate săptămînal, către Inspecţia Muncii.

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 16.05. -20.05.2022, în  activitatea de control, sunt redate mai jos.

Elit - Gustul Desăvârșit

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate:  40

Numar de salariați ai angajatorilor controlați: 491

                  Din care – femei :   225

Număr deficienţe constatate:    109

          Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : 9

          Din care      :  –  5 avertismente;

                                –  4 amenzi in cuantum de 5.300 lei.

      Principalele deficienţe constatate în controale :

  • Contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
  • dosarele personale nu conțin actele necesare angajării;
  • nu a fost întocmită programarea concediilor de odihnă pentru anul 2022;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:

Nr. total unităţi controlate:    22

Număr deficienţe constatate:  40

Număr de măsuri dispuse  :     40

Angajatori sancționați:            22

Nr. sancţiuni aplicate: –    40

  • 39 avertismente;
  • 1 amenda in cuantum de 4.000 lei;

           Nr.evenimente in curs de cercetare :     2

Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori : 1

 Principalele deficienţe stabilite în controale :

  • Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Bugetare participativă la Aiud: Cum funcționează, cine poate trimite propuneri și câte proiecte vor fi finanțate

Publicat

în

Bugetare participativă la Aiud: Cum funcționează, cine poate trimite propuneri și câte proiecte vor fi finanțate

Peste câteva va fi lansată prima ediție a procesului de bugetare participativă din municipiul Aiud. Bugetarea participativă este un proces derulat de Primăria Municipiului Aiud, prin care ideile şi iniţiativele comunităţii se transformă în realitate. Cetățenii se implică direct în formularea deciziilor privind priorităţile de cheltuire a unei părți din bugetul local.

Cum funcționează?

– Primăria alocă un buget
– Cetățenii propun proiecte
– Cetățenii votează pe site proiectele
– Cele mai votate propuneri vor fi implementate începând cu anul 2023.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cine poate trimite propuneri de proiecte?

Pot participa la procesul de bugetare participativă cetăţenii care locuiesc în Municipiul Aiud şi au vârsta de cel puţin 16 ani. Cei care doresc să participe trebuie să se înscrie în platforma bugetării participative aiud.decide.direct.

Câte proiecte vor fi finanțate?

Bugetul acestei ediții (ediție pilot) a procesului de bugetare participativă din municipiul Aiud este de 80.000 RON (inclusiv TVA). În funcție de bugetul propus al proiectelor câștigătoare, pot fi finanțare două sau mai multe proiecte.

Care este suma maximă alocată unui proiect?

Fiecare propunere trebuie să aibă un cost total de cel mult 40.000 RON (inclusiv TVA).

Care este calendarul?

– 1 iunie – 29 iulie – cetățenii depun proiecte
– 1 august – 15 septembrie – noi analizăm
– 16 septembrie – 31 octombrie – cetățenii votează
– 2023 – noi implementăm


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare