Rămâi conectat

Ştirea zilei

FOTO: Pe şantierul Autostrăzii Sebeş – Turda, tronsonul I Sebeş – Pârâul Iovului, constructorii lucrează în stil italian…

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

Pe şantierul Autostrăzii Sebeş – Turda, lotul 1, Sebeş – Pârâul Iovului, în lungime de 17 km, constructorii au întâmpinat cele mai multe şi grele probleme, legate atât de traseu cât mai ales de nodurile rutiere, 3 la număr, unul la Sebeş şi două la Alba Iulia (la intrare şi la ieşire), care trebuiau să asigure accesul celor două municipii la noua şi moderna arteră de circulaţie.

autostrada-sebes-turda16În zona Sebeş, la Lancrăm, trebuie rezolvat şi accesul la Autostrada Orăştie – Sibiu, o chestiune extrem de complicată. Faţă de soluţiile tehnice propuse în oferta tehnică cu care antreprenorul Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA – Pomponio Construcţii SRL a câştigat licitaţia şi a fost declarat câştigător, s-a venit cu alte variante care nu au fost acceptate, fapt ce a dus la întârzierea proiectării cât şi începerii lucrărilor prevăzute iniţial pentru martie-aprilie 2015.

O întârziere care se estimează că va fi de circa 8 luni, pentru că în mod oficial şi legal, în baza unei autorizaţii, construcţia autostrăzii ar trebui să înceapă în ianuarie 2016. De fapt, nici nu se cunoaşte încă exact data începerii cobstrucţiei lotului 1, fapt pentru care pe toate panourile de publicitate, data respectivă lipseşte, fiind trecut doar termenul de finalizare, respectiv 2 octombrie 2016.

Dar lucrările au şi început în zona localităţii Lancrăm, cât şi în zona industrială a municipiului Alba Iulia, între Alba Iulia şi Drâmbar. Am fost pe şantier zilele acestea şi am văzut că zeci de utilaje erau în fronturile de lucru, de o parte şi de alta a şoselei. Se lucrează mai ales la realizarea fundaţiilor noii autostrăzi, dar şi la confecţionarea grinzilor de beton armat (unele de 36 ml) necesare pentru viaductele, podurile şi podeţele care vor fi realizate, lucrări complexe, de artă inginerească adevărată. Am dorit să aflăm mai multe amănunte de la şeful şantierului, domnul Prillo Giuseppe, aşa că ne-am prezentat la biroul său, dar am fost informaţi că nu ne poate primi.

Păcat, pentru că, dincolo de o informare mai amplă a cititorilor noştri, am fi putut afla mai multe şi despre greutăţile cu care se confruntă constructorul, inclusiv cu lipsa forţei de muncă calificată şi mai ales de şoferi pe maşini de mare tonaj şi excavatorişti. Mai multă transparenţă ar fi deci oportună şi binevenită şi ar ajuta pe toată lumea care este extrem de interesată de construcţia Autostrăzii Sebeş – Turda, mai ales în zona Alba Iulia, Sebeş, două oraşe care abia aşteaptă să fie decongestionate de traficul imens care le sufocă (prin Lancrăm trec zilnic aproape 30.000 de vehicule, maşini de mare tonaj, de călători şi autoturisme). Aşteptăm deci şi dorim o mai bună colaborare cu constructorul italian! Arrivederci!

[nggallery id=1006]


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

Cugireanul Emil Muntean, reales în funcția de președinte al parcurilor industriale din România

Unirea Ziarul

Publicat

în

Cugireanul Emil Muntean, reales în funcția de președinte al parcurilor industriale din România Recent, la Centrul de Afaceri, Transfer Tehnologic și Incubator de Afaceri – CATTIA Brașov, a avut loc ședința Adunării Generale a Asociației Parcurilor Industriale, Tehnologice, Științifice și a Incubatoarelor de Afaceri din România – APITSIAR. Pe agenda de lucru a reuniunii s-a […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea