FOTO: Ochelari de soare cu logo-ul orașului, suvenir din partea Primăriei Alba Iulia pentru turiștii care ajung în Cetate
Turiștii care ajung în Cetatea Alba Carolina și trec pragul Centrului de Informare Turistică primesc un cadou din partea autorităților locale.
Pe lângă hărțile gratuite cu cetatea și municipiul, din acest an în portofoliu a fost inclus un nou produs de promovare turistică. Este vorba despre ochelari de soare inscripționa ți cu logo-ul orașului, un suvenir ”inspirat” pe timp de vară, care să le aducă aminte turiștilor de vizita lor la Alba Iulia.
ți cu logo-ul orașului, un suvenir ”inspirat” pe timp de vară, care să le aducă aminte turiștilor de vizita lor la Alba Iulia. 
Achiziția acestor produse a fost făcută la începutul sezonului turistic, iar pentru 1000 de perechi de ochelari inscripționați cu logo-ul turistic al orașului administrația a plătit 3.000 de lei, din bugetul local.
Potrivit personalului de la Centrul de Informare, cei mai încântați de cadoul municipalității s-au arătat cei mici.
Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică Municipiul Alba Iulia a fost inaugurat în luna decembrie a anului 2015 și este rezultatul direct al implementării de către Primăria Alba Iulia a unui proiect cu finanțare europeană în valoare de aproape 500.000 de lei, din care contribuția din bugetul local de 8.900 de lei. Finanţarea pentru crearea şi dotarea centrului de informare turistică a fost obţinută prin Programul Operaţional Regional 2007- 2013, Axa Prioritară 5 „Dezvoltare durabilă şi promovarea turismului”, Domeniul major de intervenţie 5.3 “Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”.
 bugetul local de 8.900 de lei. Finanţarea pentru crearea şi dotarea centrului de informare turistică a fost obţinută prin Programul Operaţional Regional 2007- 2013, Axa Prioritară 5 „Dezvoltare durabilă şi promovarea turismului”, Domeniul major de intervenţie 5.3 “Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”.
Beneficiarii proiectului sunt atât vizitatorii Cetăţii Alba Carolina care găsesc aici materiale de promovare şi specialişti care să îi îndrume, cât şi operatorii din industria ospitalităţii, care au la dispoziţie un loc vizibil pentru promovarea ofertelor turistice.
Printre produsele de promovare ale municipiului Alba Iulia, cu care turiștii se pot întoarce acasă, se numără ”Vinul Cetății”, un Rhine Riesling lansat de aministrație împreună cu compania Jidvei la începutul anului 2016 și ”Pita Cetății” , un co-branding realizat de o brutărie locală în parteneriat cu Primăria Alba Iulia, tot în 2016. Pâinea, în greutate de 1,2 kilograme, are formă de stea în șapte colțuri, la fel ca cea a Cetății Alba Carolina, și poate fi găsită în magazinele alimentare din oraș.
De asemenea, sunt și produse de papetărie și birotică ”branduite” cu Cetatea Alba Carolina.
Alba Iulia este primul municipiu din România ce deține un manual de branding. Logo-ul turistic al municipiului, poate fi preluat de orice firmă sau organizație locală. Cu acest manual, făcut la standarde internaționale, orașul a fost inclus în programul de Marketing City Logo al Uniunii Europene. Toți cei interesați să folosească manualul de branding al Municipiului Alba Iulia (sau să facă sugestii pe marginea acestuia) în promovarea afacerii sau a organizației lor, îl pot descărca de la adresa: http://www.apulum.ro/pdf/Alba%20Iulia%20Manual%20De%20Brand_2014.pdf
Citiți și Alba Iulia are un manual de branding care reglementează modul de utilizare a logo-ului turistic
[nggallery id=4475]
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
 
                                                                        
                                                                                                                                    Știri recente din categoria Ştirea zilei
FOTO | Continuă războiul între STP Alba și Primăria Alba: ,,Nu suntem de acord cu această reducere extrem de drastică a programului de circulație a autobuzelor”
Continuă războiul între STP Alba și Primăria Alba: ,,Nu suntem de acord cu această reducere extrem de drastică a programului de circulație a autobuzelor” STP Alba Iulia a emis un comunicat de presă prin care solicită amânarea reducerii programului de transport public din municipiul Alba Iulia (Zona Tarifară 1). Referitor la adresa dvs. nr. 485/30.10.2025 […]
FOTO | Dintr-un salon modest din Cugir, Victor Roșu a ajuns să educe și să inspire frizeri din toată Europa. O poveste despre pasiune, curaj și visuri împlinite
Dintr-un salon modest din Cugir, Victor Roșu a ajuns să educe și să inspire frizeri din toată Europa Dintr-un oraș mic, dar plin de oameni cu visuri mari, Victor Roșu a reușit să transforme pasiunea pentru frizerie într-o carieră internațională care inspiră. Cunoscut pentru talentul său, pentru atenția la detalii și pentru dorința constantă de […]
VIDEO | ,,Nu mai putem trăi. Nu mai ieșim noaptea afară din casă”. Frustrarea unui gospodar din Alba, din cauza lupilor care îi mănâncă animalele
,,Nu mai putem trăi. Nu mai ieșim noaptea afară din casă”. Frustrarea unui gospodar din Alba, din cauza lupilor care îi mănâncă animalele Mai mulți gospodari și fermieri au participat, joi, 30 octombrie 2025, la o ședință specială organizată la Ighiu, în care s-au dezbătut problemele generate de atacurile animalelor sălbatice. Printre aceștia se numără […]

 
                                                     
                                                                     
                                                                     
														 
														 
																											 
														 
																											 
														 
																											 
														 
														 
																											 
														 
																											 
														 
																											 
														 
																											