FOTO: În cadrul proiectului V.I.P., Ziua Educației Nonformale a fost sărbătorită în Alba Iulia la Art Café
Tot Educație. NONFORMALĂ. Acesta este sloganul unui concept promovat tot mai intens în România. În 11-12 octombrie 2013 în toată România se sărbătorește Ziua Educației Nonformale – ZEN, pentru a treia oară în stradă, în școli sau în locuri publice. Organizații neguvernamentale, instituții școlare și nu numai sărbătoresc această zi „cât două” prin metode de educație nonformală mai mult sau mai puțin cunoscute în scopul promovării acestui tip de educație. Cafenele Publice, Biblioteci Vii, FlashMOB-uri, Dezbateri sunt doar câteva din evenimentele care se întâmplă în țară.
ZEN – Ziua Educației Nonformale se sărbătorește și la Alba Iulia, iar organizațiile din Alba care au inițiat activități nonformale sunt Centrul Județean de Voluntariat și Asociația Absolvenților Universității „1 Decembrie 1918” Alba Iulia. Prima dintre activități a avut loc în 11 octombrie 2013 începând cu ora 12, în Art Café și a constat în Cafeneaua Publică V.I.P. – O metodă de educație nonformală foarte eficientă pentru multe situații și teme abordate. Această activitate este integrată în proiectul V.I.P (Voluntar Implicat și Pregătit), finanțat de Comisia Europeană prin programul Tineret în Acțiune. Acesta este implementat de către Centrul Judeţean de Voluntariat Alba în parteneriat cu Asociaţia Absolvenţilor Universităţii “1 Decembrie 1918”Alba Iulia, Universitatea “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba. Proiectul are ca scop Creșterea nivelului de orientare pe piața voluntariatului a 120 de tineri cu și fără oportunități reduse cu vârsta cuprinsă între 15-25 ani din județul Alba, până la finalul proiectului.
Cafeneaua Publică V.I.P. la care au fost invitați mai mulți voluntari precum și reprezentanți ai organizațiilor care lucrează cu voluntari județul Alba (SM Speromax Alba, Fundația Comunitară Alba, Liga Studenților din Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia, Centrul de Informare și Orientare în Carieră din aceeași universitate etc.) are un dublu scop. În primul rând ca metodă educativă nonformală va ajuta participanții să schimbe idei între ei cu privire la conceptul de voluntariat, iar în al doilea rând va ajuta echipa de proiect să stabilească în cadrul atelierelor de lucru ce vor urma ca activități în cadrul proiectului V.I.P. care sunt nevoile tinerilor în ce privește activitatea de voluntariat. Mesele din cadrul Cafenelei Publice au avut ca teme: I. Ce Este Voluntariatul azi? II. De ce să facem Voluntariat? III. Unde s-ar putea face voluntariat? IV. Care sunt domeniile unde se dorește să se facă voluntariat? urmând ca participanții să treacă pe la fiecare dintre mese și să discute pe tematica propusă. Concluziile acestei cafenele sunt foarte importante în derularea mai departe a proiectului V.I.P., echipa de proiect centralizându-le și transmiţând dorințele tinerilor lectorilor care vor susține atelierele de lucru, dar le vor folosi și ca materiale pentru o broșură ce vrea să stabilească anumite criterii ale muncii voluntarilor în județul Alba. Din discuțiile purtate de tineri s-au stabilit mai multe aspecte și anume că voluntariatul se face pentru socializarea între tineri sau persoane de mai multe vârste, pentru a se ajuta mai multe persoane, pentru ca voluntarii să se facă remarcați, pentru a petrece timpul într-un mod constructiv, pentru a se cunoaşte mai bine, pentru integrarea mai bine în societate, pentru certificare și recunoaștere, pentru a depăși granițele impuse de sistemele comuniste, pentru a încerca să schimbe mentalități, pentru a umple niște goluri și pentru a stimula simțul civic. Voluntariatul se poate face în aer liber, școli, spații de agreement, la sediile organizațiilor, cămine de vârstnici, în bibliotecă, online, individual, în alte țară, șantiere arheologice, centre academice, biserici, organizare de tabere etc. În ce privește domeniile în care se poate face voluntariat în primul rând a fost menționat domeniul social care este conectat cu mai multe sectoare de activitate, sănătate, politică, educație, religie etc. În ce privește Voluntuntariatul azi, s-a menționat că acesta este un deschizător de drumuri, un factor de formare profesională și personală și un mod de a alege.
Tot cu ocazia Zilei Educației Nonformale, în perioada 11-13 octombrie se desfășoară la Roica, jud. Alba, un atelier de autocunoaștere și dezvoltare personală, atelier inclus în cadrul proiectului „Știu cine sunt, știu ce vreau!”, proiect implementat de Asociația Absolvenților Universității „1 Decembrie 1918” și finanțat de Direcția Județeană pentru Tineret și Sport Alba și are ca scop „Stimularea tinerilor din Alba Iulia spre a-și alege corect un pachet educațional adaptat la piața muncii și la propria personalitate.” Pentru a atinge acest scop unul dintre obiective este creșterea nivelului de autocunoaștere și dezvoltare personală a 50 de tineri în scopul orientării acestora spre un pachet educațional potrivit propriei personalități.
Atelierul „Știu cine sunt, știu ce vreau” îi va privi în mod deosebit pe participanții la ateliere, care pentru o coeziune de grup și eficiență maximă în derularea următoarelor activități vor participa la ateliere de lucru în afara orașului, într-o locație liniștită unde să poată avea o experiență de dezvoltare a propriei personalități. În cadrul acestor ateliere care se va desfășura pe mai multe sesiuni, tinerii vor avea parte de metode de educație noformală ce se vor axa pe: 1. Comunicare (Exerciții de comunicare, Barierele în comunicare, importanța feedback-ului etc.), 2. Inteligența Emoțională (Exerciții și discuții care se vor axa pe capitolul autocunoaștere – vor fi abordate unele tehnici de psihologie a individului precum semnificația unor forme geometrice, exerciții de imaginație și explicarea acestora etc.), 3. Încredere (Importanța încrederii în sine și de asumare a deciziilor, exerciții de încredere – „cercul încrederii”, „saltul încrederii”), 4. Managementul conflictelor (metode de aplanare a conflictelor, dreptul la liberă exprimare, exerciții ce pun în evidență includerea tinerilor cu oportunități reduse) 5. Lucru în Echipă (coeziunea echipei, jocuri de echipă etc.) 6. Evaluare atelier. Aceste sesiuni vor fi presărate cu exerciții de energizare a grupului și de spargere a gheții. Participanții vor fi puși în fața unor situații inedite asupra cărora vor trebui să găsească soluții. Vor fi abordate și jocuri individuale de stimulare a inteligenței și creativității dar și exerciții de grup cu rol de dezvoltare a abilităților de lucru în echipă. Vor fi aplicate și mai multe teste de cunoaștere a locului fiecăruia în cadrul unei echipei și a rolului pe care l-ar putea ocupa într-o echipă de voluntar (Teste Belbin, Holand etc.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Record istoric pentru România: Aproximativ 200 de km de autostradă și drumuri express construite în 2024
Record istoric pentru România: Aproximativ 200 de km de autostradă și drumuri express construite în 2024 Pe finalul anului 2024, țara noastră atinge un record istoric în ceea ce privește construcția drumurilor express și autostrăzilor, respectiv aproape 200 de km. Ultimul record înregistrat, a fost în 2013, atunci când au fost inaugurați aproape 118 kilometri. […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE de CRACIUN 2024. URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Povestea sau legenda lui Moș Crăciun
-
Ştirea zileiacum 2 zile
Renii lui Moș Crăciun. Povestea renilor. Care sunt numele lor și cum îi ajută aceștia pe Moșul
-
Opinii - Comentariiacum 2 ore
MESAJE de Mos CRACIUN 2024 hazlii. Idei de SMS-uri, URĂRI şi FELICITĂRI amuzante pe care le puteți trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE SMS de CRĂCIUN 2024 în limba ENGLEZĂ. Idei de URĂRI şi Felicitări în română şi engleză !
-
Curier Județeanacum 3 zile
Mesaje de Crăciun 2024 în limba italiană, traduse în limba română. Cântece tradiționale de Crăciun în limba italiana