FOTO| Dealul Liliecilor, sectorul spectaculos de pe Autostrada A1, în șantier la patru ani de la deschiderea tronsonului rutier
FOTO| Dealul Liliecilor, sectorul spectaculos de pe Autostrada A1, în șantier la patru ani de la deschiderea tronsonului rutier
Dealul Liliecilor, de pe Autostrada A1, a intrat din nou în șantier, după patru ani de la deschiderea tronsonului rutier. Alunecările de pietre și pământ au colmatat șanțurile de scurgere a versantului.
Au trecut patru ani de la deschiderea tronsonului rutier Deva – Ilia, din Autostrada A1 Deva – Lugoj, iar cel mai spectaculos sector al autostrăzii, Dealul liliecilor din vecinătatea nodului rutier Șoimuș, a intrat din nou în șantier.
De-a lungul timpului, versantul a fost afectat de alunecări de pietre și pământ, care au dus la înfundarea rețelei de scurgere a apelor pluviale. Mai mulți șoferi au remarcat și faptul că bucăți de rocă desprinși din deal au ajuns pe marginea autostrăzii.
Pe Dealul Liliecilor, lotul 4 al autostrăzii A1 Lugoj – Deva, s-au desfășurat acțiuni de montare a unor tobogane de moloz pentru evacuarea materialului rezultat în urma decolmatării șanțurilor în zona bermelor”, informează Direcția Regională de Drumuri și poduri Timișoara.
Dealul Liliecilor, cel mai spectaculos loc de pe A1
Sectorul de doi kilometri de pe Lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva, supranumit Dealul Liliecilor, se află în apropiere de nodul rutier Şoimuş, pe malul râului Mureş, şi a fost construit în perioada 2017 – 2019.
Timp de peste doi ani, sute de muncitori şi utilaje au fost mobilizaţi pe şantier, la excavarea versantului, iar în timpul acesta au avut loc mai multe alunecări de teren.
Dealul Liliecilor a rămas una dintre cele mai spectaculoase lucrări executate pe autostrăzile din România, datorită soluţiei aleasă şi complexităţii acesteia.
Lucrările la Autostrada Lugoj Deva, întârziate
Construcţia celor 22 de kilometri din Lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva, a demarat în primăvara anului 2014 şi avea termen de finalizare anul 2016. Lucrările au fost întârziate cu trei ani, unul dintre principalele motive fiind existenţa „peşterii cu lilieci”, pe dealul de la marginea satului Șoimuș. În 2017, 10 lilieci care se adăposteau în grotă au fost mutaţi de aici într-o altă peşteră, iar lucrările au fost reluate.
Până în vara anului 2019, sute de mii de metri cubi de rocă au fost eliminaţi pentru a face loc uneia dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură din România ultimelor trei decenii. Întârzierile de pe Dealul Liliecilor au făcut însă ca lucrările la cei 22 de kilometri de autostradă din vestul ţării să se întindă pe cinci ani.
Sursa: adevarul.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Ajutorul de 750 de lei pentru montarea de repartitoare, amânat din nou, pentru a treia oară: Statul mută sprijinul de 750 de lei tocmai în 2026
Ajutorul de 750 de lei pentru montarea de repartitoare, amânat din nou, pentru a treia oară: Statul mută sprijinul de 750 de lei tocmai în 2026 Ajutorul financiar constând în suma de 750 de lei, anunțat pentru sprijinirea persoanelor vulnerabile care trebuie să monteze repartitoare de căldură, nu va fi acordat nici de această dată. […]
Daniel David amână publicarea programei de limba română pentru clasa a IX-a. Care este motivul
Daniel David amână publicarea programei de limba română pentru clasa a IX-a. Care este motivul Ministerul Educaţiei a anunțat că perioada dedicată integrării sugestiilor primite pentru programa la disciplina Limba şi literatura română a fost extinsă cu o săptămână din cauza dezbaterilor intense. ,,Luând în calcul dezbaterile intense din spaţiul public şi în urma discuţiilor […]
VIDEO | Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, despre viitorul Cod al Urbanismului: ,,Ne dorim să intre în vigoare în primăvara anului viitor”
Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, despre viitorul Cod al Urbanismului: ,,Ne dorim să intre în vigoare în primăvara anului viitor” Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, anunță că își dorește ca viitorul Cod al Urbanismului, care reprezintă singurul jalon din PNRR de care se ocupă ministerul pe care îl conduce, să fie aprobat până în primăvara anului viitor. […]
