FOTO| Cum s-a prăbușit avionul care încerca să decoleze de pe o pistă de lânga Alba Iulia: Raport preliminar AIAS

După ce în luna mai a fost declanșată o anchetă în legătură cu aterizarea forţată a unui avion de mici dimensiuni în zona satului Vurpăr din Alba, Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranță Aviației Civile (AIAS) a publicat raportul preliminar al accidentului aviatic în care pilotul a suferit răni superficiale, dar avionul a fost distrus.

Potrivit raportului prleiminar al AIAS, în dată de 15 mai 2020, în zona localității Vurpar, Vîntu de Jos, proprietarul a inaugurat un teren de zbor cu pistă decolare-aterizare amenajată pe direcția N – S, perpendiculara pe direcția văii răului Mureș.

ELIT

Din cauza reliefului, că o particularitate a acestui teren de zbor, se poate decola doar pe direcția sud și ateriza doar pe direcția nord. Proprietarul terenului, împreună cu un alt pilot care deține calificarea de instructor pentru aeronave ULM, au efectuat pe jos o verificare a terenului. După un zbor de repoziționare al aeronavei de pe terenul de zbor unde proprietarul o ținea parcată pe noul teren de zbor, aceștia au efectuat cinci zboruri cu decolare/aterizare pentru reluarea antrenamentului și verificarea modului de desfășurare a activității de zbor pe această nouă pistă”, se precizează în raport.

După aproximativ două ore de la finalizarea acestei activități, pilotul a depus plan de zbor pentru a se deplasa singur de la Vurpar la Timișoara. „Pe timpul efectuării decolării pe direcția de 180 grade, din cauza direcției și vitezei vântului (240 – 270 grade, în rafale), acesta nu a putut controla direcția de rulaj a aeronavei, a forțat desprinderea de la sol și a pierdut controlul aeronavei. Aeronava a urmat o traiectorie curbilinie spre stânga, ajungând la un moment dat pe un cap magnetic invers capului de decolare. Fiind la joasă înălțime, a intrat în contact cu dealul din capătul de nord al pistei. În urmă contactului cu solul aeronava a fost distrusă”, se menționează în documentul AIAS.

Pilotul nu a suferit vătămări corporale şi era autorizat să execute următoarele categorii de zboruri: zbor în interes propriu, zboruri particulare, zboruri cu pasageri (o altă persoană la bord, alta decât un pilot califcat pe clasa respectivă de aeronave sau un elev pilot).

”Obiectivul investigaţiei privind siguranţa aviaţiei civile este prevenirea producerii accidentelor şi incidentelor viitoare, prin determinarea cauzelor şi împrejurărilor care au dus la producerea acestor evenimente şi emiterea recomandărilor necesare pentru îmbunătăţirea siguranţei aviaţiei civile şi nu are ca scop stabilirea vinovăţiilor ori a responsabilităţilor individuale sau colective. Investigaţia acestui accident este în curs de desfăşurare. La finalizarea acesteia, concluziile şi cauza probabilă a producerii accidentului vor fi date publicităţii prin intermediul Raportului Final, care va fi publicat pe site-ul AIAS”, se mai susţine în documentul publicat de instituţie.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...