Foto Cugir: Peste 300 de elevi și dascăli au luat parte la ,,Marșul cărților și cititorilor”
Miercuri, 20 aprilie, s-a desfășurat la Cugir prima ediție a ,,Marșului cărților și cititorilor, activitate subscrisă proiectului național al Bibliotecii Naționale din România în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean și Casa Corpului Didactic Alba. Cu ocazia Zilei Mondiale a cărții, a dreptului de autor și al bibliotecarilor, eveniment celebrat în fiecare an pe 23 aprilie.
Peste 300 de elevi și dascăli ai instituțiilor școlare ale Cugirului s-au strâns sub semnul dragostei de carte, al învățăturii și al promovării lecturii. Scandând lozinci precum ,,Noi citim și gândim, ,,Școala noastră o iubim” sau ,,Citesc, deci exist”!, elevii participanți la marș au împărțit trecătorilor baloane inscripționate și cateva sute de cărți, pliante și fluturași creați chiar de ei, conținând citate care să inspire spre dragostea de carte și să atragă publicul larg spre lectură.
Toate instituțiile participante la marș au susținut la final un program artistic la Casa de Cultură a orașului Cugir, sprijiniți fiind în acest sens de dna director Rodica Florea. Elevii Colegiului Tehnic ,,I.D. Lăzărescu” însoțiți de profesorii Ionuț Iancu, Diana Roșu și Alina Cărpinișan au recitat poezii dedicate iubirii de carte, iar cei ai Școlii Gimnaziale ,,Singidava” au susținut două scenete ,,Five o clock” și ,,Ce-și face omul cu mâna lui”, pregătite împreună cu profesoarele Nicoleta Văsuți, Bogdana Sabău și Florica Adam.
Grupul ,, Mlădițe cugirene al Scolii Gen. Nr 3 pregătit de profesoarele Ionela Popa și Luminița Zgubea au cântat piesa ,,Mult e dulce și frumoasă”. Programul artistic s-a încheiat cu prestația grupului ,, Aprentis” condus de profesorul Călin Furdui de la Colegiul ,,David Prodan”, care a încântat publicul cu piesele ,, Bieții lampagii” și ,,Dor de Eminescu”.
Au fost alături de elevi, directorii instituțiilor amintite: prof. dr. Alexandru Micaciu, Ionela Cozmescu, Stela Țîrlea, Rozalia Mihu și Floarea Vlasea.
Marșul a fost organizat cu susținerea Primăriei, Casei de cultură și al forțelor de ordine locală-Jandarmeria și Poliția, cărora organizatorii marșului, profesoarele Tatiana Ungurianu și Cristina Pătroescu de la Colegiul Național ,,David Prodan, le mulțumesc pe această cale pentru sprijinul acordat. (C.P.)
[nggallery id=1979]
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Cultură Educație
FOTO | Grupa Mică „Ciupercuțe”, de la Grădinița cu program prelungit Scufița Roșie – Alba Iulia – Exploratori ai Naturii în Proiectul eTwinning „STEAM for the Ecosystem”
Grupa Mică „Ciupercuțe”, de la Grădinița cu program prelungit Scufița Roșie – Alba Iulia – Exploratori ai Naturii în Proiectul eTwinning „STEAM for the Ecosystem” Steam for the Ecosystem este un proiect Etwinning, desfășurat la grupa mica Ciupercuțe de la Gădinița cu program prelungit Scufița Roșia – Alba Iulia, în perioada februarie – iunie 2025. […]
VIDEO | Vernisajul expoziției „Tezaur Transilvan – punte între generații”, la Palatul Principilor Transilvaniei. Fereastră asupra tradițiilor transilvane și a meșteșugurilor care odinioară dădeau ritm vieții de la țară
Vernisajul expoziției „Tezaur Transilvan – punte între generații”, la Palatul Principilor Transilvaniei. Fereastră asupra tradițiilor transilvane și a meșteșugurilor care odinioară dădeau ritm vieții de la țară Marți, 24 iunie 2025, într-o zi de dublă sărbătoare, la Palatul Principilor Transilvaniei a avut loc vernisajul expoziției „Tezaur Transilvan – punte între generații”. Expoziția realizată de Alexandru […]
Reprezentanții mai multor școli din județul Alba, program de formare în Perugia. Temele proiectului, egalitatea de gen și incluziunea în școli
Reprezentanții mai multor școli din județul Alba, program de formare în Perugia. Temele proiectului, egalitatea de gen și incluziunea în școli În perioada 19–23 mai 2025, în Perugia – Ponte San Giovanni, s-a desfășurat programul de formare „Gender Equality and Inclusion in Schools” dedicat promovării egalității de gen și a incluziunii în mediile școlare, activitate […]