FOTO/ Concurs internațional de programare organizat la Liceul Teoretic ,,David Prodan” Cugir
La Liceul Teoretic “David Prodan” Cugir a avut loc concursul internaţional de programare organizat de firma ,,Catalyst România” cu sediul în Cluj – Napoca.
La nivel mondial, evenimentul s-a desfășurat simultan în 34 orașe (reprezentând 16 țări) printre care s-a aflat și orașul Cugir. De menționat că printre orașele participante s-au numărat: Amstetten, Braunau, Graz, Klagenfurt, Linz, Salzburg, Viena, Cairo, Helsinki, Amsterdam, Varşovia, Braşov, Cluj-Napoca, Iaşi, Miercurea-Ciuc, Oradea, Timişoara, New Orleans.
La concursul desfășurat la instituția locală de învățământ din Cugir au participat 41 de elevi organizaţi individual sau în echipe. Potrivit profesorului de Informatică, Janeta Crăciun, locația a fost aleasă din timp, iar elevii au avut la dispoziție materiale promoționale. Ideea organizării concursului la Cugir i-a aparţinut unui fost elev al liceului cugirean (George Linuț), participant la faza naţională a Olimpiadei de informatică, actualmente angajat al firmei organizatoare. Concursul urmăreşte popularizarea programării în rândul elevilor şi studenţilor, are două secţiuni, una dedicată liceelor, cu durata de 2 ore, una facultăţilor, cu durata de 4 ore şi este în general organizat în centre universitare.
În urma desfășurării concursului s-au obținut următoarele rezultate:
Locul 1: Cristian Petrescu, clasa a X-a A – un playstation PS4;
Locul 2: Ruben Buleandră, clasa a XI-a A – o boxă Google Home;
Locul 3: Adrian Ivan, clasa a XII-a A – un mouse Razer;
Elevii clasaţi pe următoarele 10 locuri au primit materiale promoţionale şi tricouri din partea firmei.
,,Cataliștii au extins cel mai mare concurs de codificare la nivel mondial, . anul acesta, programatorii din întreaga lume concurând într-o provocare care a durat 4 ore. Au fost două piese, deja cunoscute: Concurs de codificare , precum și Conte de codificare școlară. Concursurile se organizează din 2007 și până în present au crescut până la proximativ 11.000 de participanți din peste 60 de orașe din întreaga lume. Scopul concursului este de a promova vizibilitatea coderilor din întreaga lume, de a deschide oportunități de angajare și de a promova gazdele și locul lor de desfășurare”, se precizează pe site-ul firmei The Catalysts Coding Contest. (C.P.)
[nggallery id=6912]
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Cultură Educație
FOTO | Grupa Mică „Ciupercuțe”, de la Grădinița cu program prelungit Scufița Roșie – Alba Iulia – Exploratori ai Naturii în Proiectul eTwinning „STEAM for the Ecosystem”
Grupa Mică „Ciupercuțe”, de la Grădinița cu program prelungit Scufița Roșie – Alba Iulia – Exploratori ai Naturii în Proiectul eTwinning „STEAM for the Ecosystem” Steam for the Ecosystem este un proiect Etwinning, desfășurat la grupa mica Ciupercuțe de la Gădinița cu program prelungit Scufița Roșia – Alba Iulia, în perioada februarie – iunie 2025. […]
VIDEO | Vernisajul expoziției „Tezaur Transilvan – punte între generații”, la Palatul Principilor Transilvaniei. Fereastră asupra tradițiilor transilvane și a meșteșugurilor care odinioară dădeau ritm vieții de la țară
Vernisajul expoziției „Tezaur Transilvan – punte între generații”, la Palatul Principilor Transilvaniei. Fereastră asupra tradițiilor transilvane și a meșteșugurilor care odinioară dădeau ritm vieții de la țară Marți, 24 iunie 2025, într-o zi de dublă sărbătoare, la Palatul Principilor Transilvaniei a avut loc vernisajul expoziției „Tezaur Transilvan – punte între generații”. Expoziția realizată de Alexandru […]
Reprezentanții mai multor școli din județul Alba, program de formare în Perugia. Temele proiectului, egalitatea de gen și incluziunea în școli
Reprezentanții mai multor școli din județul Alba, program de formare în Perugia. Temele proiectului, egalitatea de gen și incluziunea în școli În perioada 19–23 mai 2025, în Perugia – Ponte San Giovanni, s-a desfășurat programul de formare „Gender Equality and Inclusion in Schools” dedicat promovării egalității de gen și a incluziunii în mediile școlare, activitate […]