FOTO: Cel mai mare viaduct din România asamblat de un gigant tehnologic. Premieră tehnică la autostrada Sibiu–Orăştie

Constructorii tronsonului al treilea al autostrăzii Sibiu – Orăştie, Grupul Impregilo SpA, au lansat miercuri, 8 august, prima grindă a celui mai înalt viaduct construit până acum în România. Pentru acest moment, italienii au organizat o mică ceremonie printr-o demonstraţie de lucru, a unui gigant tehnologic adus pentru asamblarea viaductului de la Aciliu.

O premieră pentru ţara noastră, spun constructorii, nu este folosirea acestui sistem de montare a grinzilor de oţel pe pilonii înălţaţi la 80 de metri altitudine şi în curbă, pe deasupra, ci mai ales materialul din care sunt confecţionate grinzile. Acesta este folosit pentru prima dată în România, se numeşte metal “Corten” şi este un oţel special anticoroziv, ce presupune costuri de mentenanţă zero.

Tehnologia utilizată este una foarte laborioasă, urmând ca fiecare din cele 8 grinzi ce cântăreşte fiecare câteva zeci de tone să fie aşezată de o imensă maşinărie care se deplasează pe nişte role speciale pentru lansarea grinzilor, care urmează să fie fixate prin sudură specială realizată de roboţi.

Potrivit lui Domenico Saviato, directorul tehnic al lucrărilor, în luna decembrie asamblarea viaductului va fi finalizată. Din aprilie anul viitor, potrivit planurilor, maşinile vor putea circula cu o viteză legală de 130 de km  pe oră, pe un viaduct construit la o înălţime de aproape 100 de metri.

Carlo Scopel, şeful şantierului, a declarat pentru ziarul “Unirea” că realizarea viaductului presupune un cost ce depăşeşte 20% din totalul valorii totale de construcţie (604.791.600 lei) a tronsonului de 22 de kilometri, realizat de italienii de la Impregilo între localităţile Cunţa din judeţul Alba şi Sălişte din Sibiu. Lucrările pe acest tronson de autostradă se desfăşoară la intensitate maximă, pentru a fi recuperate uşoarele întârzieri datorate ploilor abundente înregistrate în zonă, pe parcursul lunii iunie.

La ceremonie au participat Domenico Serafini, directorul general al Impregilo SpA în România, reprezentanţii principalilor subcontractori ai companiei Impregilo la lotul 3 din autostrada Orăştie – Sibiu, respectiv Luca Anversa – compania Pomponio S.A., Maturi Bruno – Colini Lavori şi ai S.C.T. S.A. Bucureşti. Deasemenea au fost prezenţi şi reprezentaţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi a altor constructori ai autostrăzii, precum Grup Astaldi.

Primul asfalt la centura de ocolire a Sebeşului

Ieri pe autostrada Orăştie – Sibiu, care traversează judeţul Alba, a mai fost înregistrată o premieră, constructorii turnând primii metri de asfalt în zona de ocolire a oraşului Sebeş. Aici lucrările sunt realizate de a Asocierea Straco Grup SRL – Studio Corona SRL Civil Engineering, iar valoarea investiţiei se ridică la 377 milioane lei. Lotul are o lungime de 19 kilometri. Şi aici termenul stabilit pentru finalizarea lucrărilor este aprilie 2013.

Tronsonul Orăștie-Sibiu este parte a „Autostrada coridorul nr.4”, proiect, care leagă oraşul Nădlac la graniţa cu Ungaria, cu oraşul Constanta, pe malul vestic al Mării Negre.

Contractul  în valoare de aproximativ 144 de milioane de euro, este finanțat în proporție de 85% de către Comunitatea Europeană şi restul de 15% de către guvernul român.

 

Bogdan PRESECAN

Email:bogdanpresecan@yahoo.com
Tel: 0734.771.136

1 comentariu

popa 9 august 2012 at 11:22

pe cind un comentariu despre cum lucreaza Romstrade pe lotul 1 Nadlac-Arad.

Acolo nu se lucreaza nimic, se emit doar facturi catre CNDAR si la presiunea lui Silaghi se platesc.

Comentariile sunt oprite

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...