FOTO: Cadre didactice de la Şcoala “Ion Agârbiceanu” din Alba Iulia, în vizită în Ungaria. Reuniune de proiect Comenius
Un grup de cadre didactice de la Şcoala Gimnazială “Ion Agârbiceanu” din Alba Iulia a participat, săptămâna trecută, la activităţi comune cu o şcoală din ţara vecină, Ungaria. Este vorba despre cea de-a patra reuniune în cadrul proiectului Comenius “Fairy Garden, the Empire of Health”, (Grădina zânelor,împărăţia sănătăţii), pe care şcoala îl desfăşoară împreună cu alte unităţi de învăţământ din 3 ţări. Primele activităţi comune au fost defăşurate în luna februarie a acestui an la o grădiniţă şi o şcoală în Ungaria, în aprilie s-a vizitat Liceul sanitar din Hatay – Turcia, în mai Italia, şi acum s-au reunit din nou în Ungaria, la Şcoala Gimnazială Weores Sandor Gyomro.
La cea de-a patra întâlnire, desfăşurată în perioada 10-14 octombrie 2014, au participat reprezentanţi ai celor patru ţări implicate în parteneriat: Ungaria-ţara gazdă,Turcia,Italia şi România. Şcoala Gimnazială Ion Agârbiceanu a fost reprezentată de prof. Alexe Vinceller, prof. Mariana Salomia Maierescu (coordonatori de proiect), prof. Anca Belaşcu, prof. Elena Negrescu, prof. Ana Maria Samson, prof. Felicia Pop. Toate activităţile desfăşurate pe parcursul celor 4 zile din cadrul întâlnirii s-au derulat conform programului propus de către echipa gazdă.
Au fost vizitate trei instituţii şcolare: Şcoala coordonatoare Gyomro cu trei structuri (localitate situată la 30 km sud-est de Budapesta), instituţie parteneră în programul multilateral.
Directorul unităţii a prezentat şcoala într-o zi obişnuită de program, expoziţia de lucrări realizate de elevii şcolii, cadrele didactice au relaţionat cu elevii schimbând diverese impresii.
S-au vizitat în continuare obiective turistice din Budapesta (clădirea Pralamentului, podurile peste Dunăre,monumentul Holocaustului dedicat evreilor ucisi în al II-lea război mondial, diverse monumente istorice), cetatea medievală de la Visegrad situată la cotul Dunării, expoziţia de artă populară din oraşul multietnic Szentendre.
Programul stabilit de către gazde a continuat cu o conferinţă, o modalitate eficientă de a promova valorile culturale şi educative din fiecare ţară parteneră şi a oferit oportunitatea unui dialog intercultural.
Activitatea a inclus schimburi de materiale, discuţii şi ateliere de lucru. Fiecare unitate şcolară implicată a prezentat stadiul de realizare si derulare a proiectului la nivel naţional, activităţile derulate în perioada iunie – septembrie 2014 şi propuneri pentru produsele finale care trebuie finalizate.
Următoarea întâlnire a şcolilor partenere va avea loc la Roma–Lanciano-Italia, în perioada 29 dec.2014-1 ian 2015.
Şcoala Gimnazială Ion Agârbiceanu va fi gazdă a parteneriatului în perioada 20- 24 martie 2015.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Cultură Educație
FOTO | Elevi ai Liceului German Sebeș într-o tabără cultural-educativă interetnică: Proiect inițiat de un jurnalist
Elevi ai Liceului German Sebeș într-o tabără cultural-educativă interetnică În perioada 14-19 iulie 2025, șase elevi din clasa a VI-a A de la Liceul German Sebeș (Armina Dima, Ariana Dragomir, Maria Plitea, Philip Mara, David Leonte și Mihai Istrate), însoțiți de profesoara Ioana Giurgiuman și de profesor doctor Mihai-Octavian Groza, au participat la Tabăra Interetnică […]
6 august 1917 | Primul Război Mondial: Începe Bătălia de la Mărășești între armatele României și Germaniei
6 august 1917 | Primul Război Mondial: Începe Bătălia de la Mărășești între armatele României și Germaniei Bătălia de la Mărășești a durat 28 de zile, dintre care 15 au fost de luptă, iar 13 de acalmie relativă. În timpul confruntărilor, Armata I română a pierdut 27.410 oameni – anume 16% din efectivul trupelor române […]
Interes sporit pentru obținerea gradului didactic II în învățământul preuniversitar organizat la Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia
La Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, interes sporit pentru obținerea gradului didactic II în învățământul preuniversitar În peisajul educațional contemporan, formarea continuă a cadrelor didactice reprezintă un pilon esențial pentru menținerea unui învățământ de calitate, adaptat nevoilor reale ale elevilor și societății. Dinamica societății zilelor noastre, în care educația se confruntă cu provocări […]