FOTO: Autostrada Sebeș-Turda prinde contur. Termenul de finalizare iunie 2016 rămâne o provocare pentru constructori
Comunitatea forumului de infrastructură peundemerg.ro a publicat luni imagini proaspete de pe șantierele autostrăzii A10 Sebes – Turda, respectiv cu stadiul lucrărilor de pe tronsonul dintre Aiud și Turda.
Vestea bună este că, cel puțin pe aceste două loturi, lucrările sunt destul de avansate, termenul – iunie 2016- de finalizare a investiției nefiind o țintă imposibilă, ca și în cazul loturilor 1 și 2, ce acoperă tronsonul dintre Lancrăm și Aiud.
Din cauza contestațiilor la loturile 1 și 2, contractatele de execuție au fost semnate mai târziu ca și în cazul loturilor 3 și 4, respectiv în noiembrie 2014. Constructorii s-au mobilizat însă și susțin că intenționează să recupereze decalajul.
A10 este autostrada care va face legatura dintre Autostrada A1 si Autostrada A3, pe traseul Sebes – Turda. In luna iulie 2013 a fost anunata organizarea unei licitatii pentru portiunea Sebes-Turda, iar rezultatele acesteia au fost anuntate in decembrie 2013.
Lucrarile ar urma sa fie finalizate din fonduri europene (85%) si de la bugetul de stat (diferenta). Un proiect parțial în execuție (30 de km din ciirca 65), parțial palnificat îl constituie prelungirea autostrazii pana la Targu Mures.
Tronsonul Sebeș-Turda are o lungime de 70 de kilometri (cost aproximativ de 7 milioane de euro per kilometru) și este impartit in patru loturi:
-Lot 1 – 17,0 km de la intrarea pe autostrada in Sebes pana la Paraul Iovului, constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL. Cost: 541.739.137 lei fara TVA
-Lot 2 – 24,3 km de la Paraul Iovului pana la intrarea in Aiud; constructori: asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL. Cost: 549.332.494 lei fara TVA.
-Lot 3 – 12,5 km de la intrarea in Aiud pana la nodul de la Decea, constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A. Cost: 420.511.921 lei fara TVA
-Lot 4 – 16,3 km de la nodul Decea pana in Turda, constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH. Cost: 470.004.894 lei fara TVA
Proiectul cuprinde constructia a 25 poduri, 55 pasaje și a 7 noduri rutiere.
Valoarea totala a Proiectului este de circa 500.000.000 de euro, din care contributia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune este de 85% din valoarea totala eligibila a proiectului, iar diferenta de 15% din valoarea totala eligibila a proiectului este asigurata prin bugetul de stat.
Avand in vedere faptul ca proiectul nu va putea fi finalizat integral in cadrul perioadei de programare 2007-2013, acesta a fost fazat dupa cum urmeaza:
– faza 1 reprezinta lucrari executate si considerate functionale pentru scopul lor, pana la data de 31.03.2017 cu rambursarea cheltuielilor eligibile din POS – T 2007 – 2013;
– faza 2 reprezinta lucrari executate pana la sfarsitul contractului cu rambursarea cheltuielior eligibile din POIM 2014 – 2020.
Faza 1 a proiectului face subiectul aplicatiei transmise la Comisia Europreana si va fi finantat in cadrul POS – T 2007 – 2013 iar faza a 2- a a proiectului va face obiectul unei aplicatii diferite si va fi transmisa spre aprobare catre Comisia Europeana in cadrul perioadei de programare 2014 – 2020.
[nggallery id=461]
Hartă autostrăzi funcționale în mai 2015
Calendarul de deschidere a tronsoanelor proiectelor de autostrazi din Romania – 2016 termen de finalizare (sunt incluse în această listă și cele 4 tronsoane de pe A10 Sebeș-Turda)
Imaginile au fost realizate de membrii forumului peundemerg.ro.
sursa calendar: 130km.ro
sursa harta autostrazi functionale: cnadnr.ro
Bogdan Presecan
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
La 2 noiembrie 1784: Izbucnea marea răscoală țărănească din Transilvania condusă de Horea, Cloșca și Crișan, cea mai importantă ridicare la luptă a populației românești din Evul Mediu
La 2 noiembrie 1784: Izbucnea marea răscoală țărănească din Transilvania condusă de Horea, Cloșca și Crișan, cea mai importantă ridicare la luptă a populației românești din Evul Mediu Răscoala ţărănească din Transilvania din 1784, numită şi „Răscoala lui Horea, Cloşca şi Crişan”, a fost o importantă acţiune de revoltă a ţărănimii iobage împotriva constrângerilor feudale […]
Secțiune Articole Similare
-
Ştirea zileiacum 3 zile
Ziarul „Unirea” din Alba Iulia angajează REDACTORI pentru ediția online. Cerințe și responsabilități
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
MESAJE de HALLOWEEN 2024. SMS-uri, felicitări, statusuri, mesaje amuzante, înfricoșătoare și mesaje în limba engleză de HALLOWEEN
-
Ştirea zileiacum 7 ore
La 2 noiembrie 1784: Izbucnea marea răscoală țărănească din Transilvania condusă de Horea, Cloșca și Crișan, cea mai importantă ridicare la luptă a populației românești din Evul Mediu
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Mesaje de Halloween în limba engleză. Texte pentru Sms-uri și urări „înfricoșătoare”
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
29 octombrie, Ziua Internațională a Internetului. România a intrat în era internetului în 1999
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
30 octombrie: DEZASTRUL de la Certej, cea mai mare catastrofă ecologică din istoria României. 89 de oameni au murit şi 76 au fost răniţi