FOTO: Autostrada SEBEȘ- TURDA. Au început lucrările pe lotul 2, în zona localității Oiejdea
Lucrările pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda au început în urmă cu câteva zile, după ce în data de 14 septembrie a fost emisă autorizația de construire pe secțiunea 1, cuprinsă între km 17 + 000 — km 22 + 500 și km 25 + 300 — km 26 + 100.
În imaginile realizate vineri, 18 septembrie, în zona localității Oiejdea (în apropiere de Albalact), se poate observa cum se lucra cu utilajele la decopertări.
Potrivit CADNR, pe secțiunea 2 și 3 de pe lotul 2, autorizația de construire este condiționată de finalizarea procedurii de revizuire a Acordului de mediu.
[nggallery id=1026]
Reamintim că tronsonul Sebeș-Turda are o lungime de 70 de kilometri (cost aproximativ de 7 milioane de euro per kilometru) și este împărțit în patru loturi:
-Lot 1 – 17,0 km de la intrarea pe autostrada in Sebes pana la Paraul Iovului
-Lot 2 – 24,3 km de la Paraul Iovului pana la intrarea in Aiud
-Lot 3 – 12,5 km de la intrarea in Aiud pana la nodul de la Decea,
-Lot 4 – 16,3 km de la nodul Decea pana in Turda
Recent, CNADNR SA a făcut câteva precizări legate de întârzierea execuției lucrărilor și emiterea autorizațiilor de construire la Autostrada Sebeș – Turda.
Contractele de lucrări ale proiectului ”Construcția Autostrăzii Sebeș — Turda” sunt de tip FIDIC GALBEN (proiectare și execuție|), iar în conformitate cu prevederile Contractului, Antreprenorul trebuie să proiecteze și să execute lucrările aferente. Astfel, în cadrul acestora este prevăzută o perioadă de 4 luni pentru realizarea proiectării și o perioadă de 18 luni pentru realizarea execuției lucrărilor.
În contextul în care pentru Loturile 1 și 2 Ordinul de începere al lucrărilor a fost emis în data de 02.12.2014, iar pentru Loturile 3 și 4 Ordinul de începere a fost emis în data de 20.05.2014, precizăm că data contractuală de finalizare a lucrărilor este 02.10.2016, respectiv 20.03.2016.
Astfel, având în vedere faptul că termenul de finalizare depășește perioada de eligibilitate a POST 2007 — 2013 (31.12.2015), dar ținând cont de reglementările emise de către Comisia Europeană și AMPOST, acest proiect s-a încadrat drept unul ce poate fi fazat din punct de vedere tehnic și financiar.
De asemenea, luând în considerare stadiul evoluției contractelor de lucrări, precum și mecanismele contractuale și legale de realizare ale acestora, dar și plata aferentă, s-a propus ca fazele proiectului ”Construcția Autostrăzii Sebeș — Turda” să fie în cuantum de:
Faza 1: 442.242.221,89 lei fără TVA (POS-T 2007-2013);
Faza 2: 1.539.346.225,22 lei fără TVA (POIM 2014-2020)
În ceea ce privește emiterea autorizațiilor de construire, CNADNR SA face următoarele clarificări:
*până la această dată s-au obținut autorizații de construire pentru:
Lotul 2 — Secțiunea 1 (cuprinsă între km 17 + 000 — km 22 + 500 și km 25 + 300 — km 26 + 100): emisă în data de 14.09.2015;
Lotul 4 — Secțiunea 5 (cuprinsă între km 64 + 500 — km 68 + 550): emisă în data de 17.03.2015 și celelalte Secțiuni (cuprinse între km 53+700 — km 64+500 și km 68+550 — km 70+000): emise în data de 01.09.2015.
*pentru celelalte sectoare autorizația de construire este condiționată de:
Lotul 1 — Secțiunea 1 (cuprinsă între km 0+300 — km 14+000) — finalizarea procedurii de revizuire a Acordului de mediu; Secțiunea 2 și 3 (cuprinse între km 0+000 — km 0+300, inclusiv Nodul rutier Sebeș și km 14+000 — km 17+000) — finalizarea proiectării și revizuirea Acordului de mediu;
Lotul 2 — Secțiunea 2 și 3 (cuprinse între km 22 + 500 — km 25 + 300, km 26 + 100 — km 41+250) — finalizarea procedurii de revizuire a Acordului de mediu;
Lotul 3 — întreg sectorul (cuprins între km 41+250 — km 53+700) — finalizarea procedurii de revizuire a Acordului de mediu;
Lotul 4 — anumite zone neautorizate anterior din cauza Acordului de mediu — finalizarea procedurii de revizuire a Acordului de mediu.
(C.M.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Tânăr de 20 de ani, din Ciugud, condamnat la închisoare cu suspendare, după ce a provocat un accident mortal: Victima, chiar tatăl său
Tânăr de 20 de ani, din Ciugud, condamnat la închisoare cu suspendare, după ce a provocat un accident mortal: Victima, chiar tatăl său Un tânăr în vârstă de 20 de ani din comuna Ciugud, care a provocat un accident rutier în urmă cu 2 ani, în urma căruia a decedat tatăl său, și-a aflat prima […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE de CRACIUN 2024. URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Povestea sau legenda lui Moș Crăciun
-
Ştirea zileiacum o zi
Renii lui Moș Crăciun. Povestea renilor. Care sunt numele lor și cum îi ajută aceștia pe Moșul
-
Opinii - Comentariiacum o zi
MESAJE SMS de CRĂCIUN 2024 în limba ENGLEZĂ. Idei de URĂRI şi Felicitări în română şi engleză !
-
Curier Județeanacum 3 zile
Mesaje de Crăciun 2024 în limba italiană, traduse în limba română. Cântece tradiționale de Crăciun în limba italiana
-
Curier Județeanacum 3 zile
Obiceiuri, tradiții și superstiții de Ignat – Ziua sacrificării porcului de Crăciun