Rămâi conectat

Actualitate

Evaluare Națională și Bacalaureat 2022: Regulile pentru înscrierea la examenele naționale a copiilor cu deficiențe de vedere, de auz și tulburări de neurodezvoltare

Publicat

în

Evaluare Națională și Bacalaureat 2022: Regulile pentru înscrierea la examenele naționale a copiilor cu deficiențe de vedere, de auz și tulburări de neurodezvoltare

Ministerul Educației a publicat procedura de înscriere la examenele naționale a copiilor cu cerințe educaționale speciale (CES). Astfel, pentru elevii cu deficiențe de vedere, de auz sau cu tulburări de neurodezvolare, care vor să se înscrie la Evaluarea Națională 2022 sau la examenul de Bacalaureat 2022, ministerul a stabilit următoarele reguli:

Art. 4. (1) Părinții/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali ai elevilor/elevii majori cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neurodezvoltare (tulburare de spectru autist cu sau fără tulburări de sănătate intelectuală asociate, tulburări specifice de învățare, tulburări cu deficit de atenție/hiperactivitate, tulburări de dezvoltare intelectuală și alte tulburări de neurodezvoltare) se vor exprima în scris, de regulă, înainte de simularea examenelor naționale, dar nu mai târziu de data limită prevăzută în Calendarul de desfășurare al examenelor naționale, privind înscrierea absolvenților clasei a VIII-a la evaluarea națională/înscrierea absolvenților clasei a XII-a la examenul național de bacalaureat, solicitând conducerii unității de învățământ adaptarea condițiilor pentru susținerea examenului, conform prevederilor prezentei proceduri.

Solicitarea se face în baza certificatului de orientare școlară și profesională/a certificatului de încadrare în grad de handicap/a unei adeverințe medicale eliberate de comisia medicală județeană/a municipiului București de orientare școlar-profesională sau, în judetele în care nu funcționează comisii medicale de orientare școlar-profesională, în baza unui document medical eliberat de medicul specialist.

Elit - Gustul Desăvârșit

(2) În conținutul solicitării depuse în scris de către părinții/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali ai elevilor/elevii majori cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz, tulburări de neurodezvoltare, se menționează modalitatea de adaptare a condițiilor de examinare, în funcție de particularitățile individuale și de cele specifice deficienței.

Citește și: ADMITERE la colegiile militare 2022: CALENDARUL probelor birourile de RECRUTARE. La Colegiul Militar Mihai Viteazul Alba Iulia, 120 de posturi sunt scoase la CONCURS

Art. 5. (1) Cererea înregistrată la unitatea de învățământ este valabilă atât pentru simularea examenelor naționale, cât și pentru examenele naționale. În cazul în care intervin modificări față de cererea inițială, părinții/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali ai elevilor/elevii majori care fac obiectul prezentei proceduri se pot adresa cu o nouă cerere, în perioada prevăzută de Calendarul examenelor naționale.

Adaptarea procedurilor de examen în funcție de particularitățile individuale și de cele specifice deficienței de vedere

Art. 6. Părinții/tutorii legali instituiți/reprezentanții legali ai elevilor/elevii majori cu deficiențe de vedere își vor exprima, în scris, potrivit art. 4, opțiunile referitoare la modalitatea de accesibilizare a subiectului/ modul de redactare a subiectelor (scriere obișnuită, scriere obișnuită cu caractere mărite sau prin intermediul unui profesor asistent, scriere braille).

Art. 7. În redactarea/modul de transmitere a subiectelor de examen către candidat se va ține cont de gradul deficienței de vedere (acuitate vizuală, ambliopie, cecitate), astfel:

a) Asigurarea subiectelor în scriere obișnuită cu caractere mărite se realizează de către comisia din centrul de examen sau, după caz, de subcomisia din centrul de examen, prin transpunerea automată a subiectului din format A4 în format A3, prin intermediul unui copiator.

b) Multiplicarea subiectelor în sistem de scriere braille se realizează de către comisia din cadrul centrului de examen sau, după caz, de subcomisia din centrul de examen, pe imprimante specializate braille, prin intermediul unor programe software specializate, prin scanare sau prin transpunerea manuală a textului după dictare/prin aducerea subiectului în format electronic.

Citește și: CALENDAR BACALAUREAT 2022: Programul probelor pentru sesiunile din VARĂ și din TOAMNĂ

Candidații cu deficiență de vedere care solicită susținerea examenelor naționale prin utilizarea sistemului braille primesc subiectele transpuse în scriere braille, precum și subiectul în scriere obișnuită.

După distribuirea subiectelor, pentru identificarea eventualelor erori de transcriere și, după caz, menționarea diferitelor figuri/scheme/diagrame și altele asemenea, profesorii asistenții dau citire subiectelor.

c) Pentru candidații cu deficiență de vedere care solicită susținerea examenelor naționale prin utilizarea sistemului braille, dar nu există condiții pentru transpunerea subiectelor și multiplica

d) Pentru candidații cu deficiență de vedere care optează pentru elaborarea lucrării scrise prin dictare, subiectele se comunică prin citire/dictare, de către un profesor asistent, transmiterea cerințelor putându-se realiza secvențial.

e) Pentru citirea subiectelor se poate folosi și tehnologie asistivă, fără conectare la internet și care să nu permită descărcarea de documente. Dispozitivele pot fi puse la dispoziție de unitățile de învățământ sau pot fi dispozitive personale ale candidaților, verificate în prealabil de către membrii comisiei din centrul de examen.

f) Citirea subiectelor cu ajutorul tehnologiei asistive (voce sintetică pe laptop, PC etc.) poate fi însoțită de dictarea cerințelor de către un profesor asistent. Candidații pot utiliza laptopurile sau celelalte categorii de dispozitive electronice personale numai după ce au fost verificate în prealabil, astfel încât să nu conțină în memoria internă materiale interzise la examen.rea acestora prin sistemul braille, subiectele se transmit prin dictare directă, de către unul dintre profesorii asistenți, timpul de redactare a lucrărilor scrise fiind contorizat de la momentul finalizării dictării.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Ministerul Transporturilor mai face o încercare pentru a salva CFR Marfă: Soarta companiei ar putea fi decisă la Bruxelles

Publicat

în

Ministerul Transporturilor mai face o încercare pentru a salva CFR Marfă: Soarta companiei ar putea fi decisă la Bruxelles

Ministerul Transporturilor încearcă să salveze CFR Marfă, o companie-cheie a statului, mai ales în contextul crizei din Ucraina, când este nevoie de soluţii rapide pentru transportul volumelor mari, în special cereale.

CFR Marfă are pierderi şi datorii uriaşe, iar variantele pe care le va propune guvernul trebuie să respecte regulile de concurenţă pe care le-a stabilit Comisia Europeană.

Elit - Gustul Desăvârșit

Soarta companiei CFR Marfă ar putea fi decisă în luna iunie, la Bruxelles, când ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, urmează să propună Comisiei Europene variantele statului român, notează RRA.

Cu o cotă de piaţă de 20%, CFR Marfă trebuie să returneze Ministerului Finanţelor peste 500 de milioane de euro, reprezentând ajutorul de stat acordat ilegal în 2013, o variantă fiind procedura de dare în plată, adică transferul de active, clădiri şi mai ales materialul rulant, vagoane şi locomotive.

CFR Marfă are peste 27.000 de vagoane, însă funcţionale sunt 8.500. În portul Constanţa, luna trecută, au fost mutate aproape 400 de vagoane, iar alte 300 de vagoane, nemişcate de ani buni, blochează liniile de tren care trebuie eliberate urgent pentru a ajuta la descărcarea mărfurilor.

Corneliu Vişoianu, director în Ministerul Transporturilor: „Organizăm o vizită la Bruxelles, unde domnul ministru va purta aceste discuţii direct cu Comisia, încercând să rezolvăm problemele de legalitate.”

sursa: forbes.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Daniel Breaz, rectorul UAB: „Se fac afirmaţii că România are prea multe universităţi. Dimpotrivă, e loc pentru mai bine”

Publicat

în

Daniel Breaz, rectorul UAB: „Se fac afirmaţii că România are prea multe universităţi. Dimpotrivă, e loc pentru mai bine”

Prof. univ. dr. Daniel Breaz, rectorul Universităţii 1 Decembrie 1918 Alba Iulia, arată spre rolul de motor de dezvoltare regională pentru România pe care îl au universităţile şi îi contrazice pe cei care cred că România are prea multe astfel de instituţii.

„Sunt perfect de acord că avem nevoie de instituţii de învăţământ superior care să fie în topurile internaţionale, în top 500 Shanghai. Avem universităţi care pătrund în aceste topuri, avem un învăţământ superior recunoscut. România are un învăţământ medical recunoscut în toată lumea, nu doar în UE. Da, România a dovedit că specialiştii produşi în diferite domenii sunt extrem de rapid integrabili pe piaţa muncii.

Ridic următoarea problemă sau următoarea întrebare: Credeţi că aceste companii multinaţionale care vin, au venit şi vor veni în România, vin aici doar pentru facilităţile fiscale? Doar pentru oferta pe care le-o pune la dispoziţie un UAT? Nu! Vin în primul rând pentru resursa umană foarte bine pregătită. Am văzut companii gen Microsoft. Credeţi că a venit în România ca să aducă informaticieni din alte ţări ale lumii pentru a dezvolta anumite proiecte? Nu. Au venit în România pentru că au găsit tineri foarte bine pregătiţi şi uşor integrabili. Vin pentru resursa umană, care este rodul muncii cadrelor didactice în universităţile din România”, a declarat Prof. univ. dr. Valer Daniel Breaz, Rector Universitatea ”1 Decembrie 1918” Alba Iulia, la conferinţa DC MEDIA GROUP Rolul învățământului superior românesc.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Nu avem multe universităţi. E loc pentru mai bine”

„Am făcut o analiză la nivel naţional şi am văzut că acolo unde există o universitate, în zona respectivă, în oraş, judeţ, regiune, cum vreţi să definim zona, dezvoltarea e cu totul alta. Din punct de vedere demografic vedem o creştere a populaţiei, o medie de vârstă scăzută, o dezvoltare din toate punctele de vedere, începând de la imobiliare până la atractivitatea pentru companii naţionale, multinaţionale, mici business-uri, huburi de afaceri cu idei pe care tinerii absolvenţi vin şi le dezvoltă acolo unde au învăţat, unde s-au pregătit. De ce am spus acest lucru?

Pentru că observăm că se fac anumite afirmaţii de genul că în România sunt prea multe universităţi. Dar oare cineva a numărat câte universităţi sunt, raportate la populaţie, în SUA? Oare cineva a făcut acest calcul în Germania, Franţa, orice altă ţară? Vă spun eu, nu avem multe universităţi în România. Dimpotrivă, există loc şi pentru mai bine”, a mai spus acesta.

România, 25% tineri cu studii superioare. Media europeană, peste 40%

„Iarăşi, o analiză pe care am făcut-o. Fiecare universitate se dezvoltă în funcţie de capacitatea managerială a echipei de conducere, în funcţie de performanţele cadrelor didactice, de vizibilitatea universitară, de rolul pe care l-a avut de-a lungul timpului. Sunt universităţi înfiinţate acum 200 de ani, altele înfiinţate acum 20-30 de ani. Dar fiecare dintre acestea, aşa cum am spus, are un rol bine definit în dezvoltarea ţării. În momentul acesta discutăm despre o creştere a mediei de tineri care să obţină o diplomă de studii superioare. Media europeană este 40-42 %. În România avem 25% în momentul de faţă. Trebuie să ne gândim cum vom reuşi să ducem către învăţământul superior cât mai mulţi tineri, astfel încât acest procent să crească. Să avem cât mai mulţi tineri educaţi într-o universitate din România”, a mai punctat Daniel Breaz.

Exemplul Universităţii Alba Iulia

„Fiecare universitate are dreptul să atingă culmi cât mai înalte. Dar sunt şi universităţi care trebuie să se gândească cât mai bine cum pot pune umărul la dezvoltarea regională. Vin de la Alba Iulia, unde universitatea a fost înfiinţată acum 31 de ani. Cineva îmi spunea de ce nu spun că prima universitate de la Alba Iulia a fost la 1622, eveniment sărbătorit sâmbăta trecută la Cetatea Marii Uniri. 400 de ani de învăţământ superior la Alba Iulia. Nu pretindem că suntem continuatorii acelui Colegiu de rang universitar. Suntem o universitate care ne-am înfiinţat acum 31 de ani şi cred că am făcut lucruri de calitate, destul de apreciate. Dar ce vreau să aduc în discuţie aici. Am observat o creştere demografică a municipiului Alba Iulia, a bazinului nostru de studenţi care cuprinde tot judeţul Alba, o parte importantă a judeţului Hunedoara. Sunt şi multe companii care vin spre Alba Iulia. Nu trebuie să fim niciodată izolaţi. Atunci când am avut afirmaţii din partea mediului privat că absolvenţii nu sunt suficient de pregătiţi, i-am întrebat care e rolul lor în pregătirea absolvenţilor. Săptămânile de practică sunt insuficiente. Când tinerii mergeau la un astfel de angajator, de multe ori li se spunea să îşi vadă de vacanţă, primeau hârtia şi gata. Am spus că e nevoie de practică, de integrare din timpul facultăţii. Acest lucru se întâmplă şi dezvoltăm un mediu sănătos”, a concluzionat Daniel Breaz.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

FOTO| Posibilă MEGA investiție la Câmpeni: Un producător de încălțăminte ar putea crea 200 de locuri de muncă în Țara Moților, spune senatorul Matieș

Publicat

în

Posibilă MEGA investiție la Câmpeni: Un producător de încălțăminte ar putea crea 200 de locuri de muncă în Țara Moților, spune senatorul Matieș

Cetățenii orașului Câmpeni și din zona Țării Moților s-ar putea bucura în curând de o nouă investiție din partea unei companii producătoare de încălțăminte, care ar putea duce la crearea a peste 200 de noi locuri de muncă.

Senatorul PSD de Alba, Călin Matieș, a transmis câteva idei despre posibila investiție a producătorului pentru marile branduri internaționale, într-un mesaj postat în mediul online.

„Sunt trup și suflet nu doar pentru eroii Munților Apuseni, ci și pentru oamenii din această zonă a județului nostru! În ultimele săptămâni am căutat soluții pentru una dintre cele mai stringente probleme ale lor – lipsa locurilor de muncă.

Elit - Gustul Desăvârșit

La Câmpeni ar putea fi create pana la 200 de noi locuri de muncă. După discuțiile purtate la Alba Iulia, astăzi am avut o întâlnire de lucru, în Capitala Țării Moților, cu domnul Alcide Giacometti directorul companiei producătoare de încălțăminte Rekord.

Au mai participat colegii noștri din PSD: deputat Radu Tuhut ,consilier județean Marcela Dărămuș, președinte interimar Câmpeni Călin Bodea, consilieri senatoriali Angela Muntean și Iulian Bunea, consilieri locali Câmpeni – Costache Ștefan, Mihon Nicolae, Augustin Raiu, Șenilă Dan și Grigorescu Câra Gabriel.

Sper din suflet că proiectul nostru se va concretiza. Voi rămâne alături de moții noștri bravi și gospodari!”, a fost mesajul transmis de senatorul Matieș.

Unitatea de producţie a Rekord din Alba realizează încălţăminte pentru Salomon, Garmont, Mammut, Dolomite sau Viking, conform celor mai recente date ale Ziarului Financiar.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare