Rămâi conectat

Curier Județean

DSVSA Alba: Cum puteți deveni proprietarul unui Punct Gastronomic Local și ce este acesta

Publicat

în

Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) va desfăşura, în perioada 25.10 – 30.11.2017, o campanie de informare la nivel naţional privind Punctele Gastronomice Locale.

Campania are un dublu scop, acela de a aduce la cunoştinţă publicului larg detalii despre aceste unităţi de alimentaţie publică de lip familial şi de a oferi celor interesaţi argumente pentru a deveni proprietarii unui Punct Gastronomic Local.

Punctele Gastronomice Locale răspund cerinţei crescânde în ţara noastră de organizare a unor unităţi de alimentaţie publică de tip familial, care să ofere doritorilor produse şi preparate alimentare specifice zonelor geografice ale României, în condiţiile respectării unor norme şi condiţii de igienă, astfel încât alimentele să fie sigure şi sănătatea consumatorilor să nu aibă de suferit.

Elit - Gustul Desăvârșit

Pentru punerea în practică a acestui proiect, o primă etapă constând în identificarea şi informarea potenţialilor aplicanţi a fost demarată la sfârşitul lunii august a acestui an şi se va încheia pe data de 31 decembrie.

Urmează ca, după finalizarea procesului de evaluare şi înregistrare a acestora (conform prevederilor Ordinului Preşedintelui ANSVSA nr.111/2008), Punctele Gastronomice Locale să înceapă să funcţioneze de la începutul anului viitor.

Această campanie de informare va fi coordonată de către Direcţia Generală Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor din cadrul ANSVSA şi se va realiza prin intermediul unor echipe formate din medici veterinari oficiali din cadrul Direcţiilor Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) judeţene, ai Circumscripţiilor Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi medici veterinari oficiali, responsabili de zonă.

Echipele respective vor organiza întâlniri în care cei interesaţi vor fi informaţi asupra cadrului tehnic aplicabil, a normelor şi condiţiilor de igienă care trebuie respectate, dar vor şi răspunde întrebărilor invitaţilor.

Materialele informative ale campaniei vor fi înmânate participanţilor la întâlnirile organizate de către DSVSA judeţene şi vor fi distribuite şi cu sprijinul administraţiei locale, astfel încât informaţia să poată fi propagată cât mai extins.

Aceleaşi materiale informative vor fi postate şi pe site-ul ANSVSA într-un modul special dedicat acestei campanii, intitulat: „Campanie de informare – Puncte Gastronomice Locale’’, pentru a putea fi consultate on-line de către cei interesaţi.

Important de precizat:

Meniul punctelor gastronomice este diferit de cel al restaurantelor.
– Punctul gastronomic local va avea un meniu zilnic cu o gamă sortimentală restrânsă (cel mult 2 feluri de ciorbe sau supe, 2 feluri principale si eventual 2 feluri de desert), specific zonei în care îşi desfăşoară activitatea.
– Va fi obligatoriu preparat şi oferit pentru consum în decursul aceleiaşi zile.
– Metodele de preparare ale meniului vor fi pe cât posibil tradiţionale, respcctându-se condiţiile de igienă în momentul preparării.

Menţionăm că cei care doresc să înfiinţeze aceste puncte gastronomice locale trebuie să se constituie într-o formă de organizare juridică, de tipul: Asociaţie Familială, Persoană Fizică Autorizată sau Societate Comercială.

Prima condiţie, având în vedere aceste tipuri de activităţi depăşesc cadrul consumului privat, este necesitatea obţinerii documentului de înregistrare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor, în conformitate cu Ordinul ANSVSA nr.l 11/2008.

Cererea tip poate fi accesată şi de pe site-ul http:/www.ansvsa.ro/, secţiunea informaţii generale/înregistrare/autorizareunităţi/Model-de-cerere-pentru-înregistrare-vânzare-cu-amanuntul.dQC. sau de la sediul DSVSA-urilor judeţene.

Dosarul depus pentru obţinerea înregistrării sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor trebuie să conţină şi:
– schiţa locului de producere a alimentelor.
– copie după certificatul constatator eliberat de Oficiul Naţional al Registrului comerţului.
– copie după actul de identitate.

După această etapă, inspectorii din cadrul DSVSA judeţene vor efectua o vizită la locul de preparare al alimentelor, unde vor efectua evaluarea unităţii, dacă aceasta corespunde normelor generale pentru acest tip de activitate, stipulate în anexa II, Cap. 111 din Reg. CE.852/2004. În caz contrar se vor notifica proprietarului deficienţele constatate, precum şi termenele de remediere. (Vezi Reg.CE.852).

O altă condiţie, pe care trebuie să o îndeplinească un Punct Gastronomic Local, este aceea ca alimentele să fie preparate numai de către proprietar, sau de către membrii familiei acestuia, iar starea de sănătate a acestora trebuie să fie verificată periodic. Materiile prime din care se prepară alimentele trebuie să provină numai din unităţi autorizate /înregistrate sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, punându-se accentul pe acele produse autohtone, specifice zonei în care punctul gastronomic îşi desfăşoară activitatea.

Înfiinţarea Punctelor Gastronomice Locale va genera o dezvoltare pe orizontală a regiunii respective, prin crearea unor noi locuri de muncă, prin contribuţia locuitorilor din zonă la asigurarea, din producţia proprie, a materiilor prime necesare desfăşurării activităţii acestor Puncte şi, implicit, o dezvoltare.

Biroul de presă al DSVSA Alba


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Curier Județean

Ce au stabilit magistrații în cazul administratorilor unui magazin din Alba, judecați pentru 16 haine contrafăcute, după aproape 4 ani de cercetări şi judecată

Publicat

în

Ce au stabilit magistrații în cazul administratorilor unui magazin din Alba, judecați pentru 16 haine contrafăcute, după aproape 4 ani de cercetări şi judecată

Magistraţii Judecătoriei Alba Iulia au renunţat la aplicarea pedepsei în cazul a două persoane fizice şi a unei persoane juridice acuzate de punerea în circulaţie a unor bunuri contrafăcute, după aproape 4 ani de cercetări şi judecată.

Dosarul este rezultatul unui control desfăşurat în noiembrie 2018 la sediul unui magazin de pe B-dul Revoluţiei 1989, din Alba Iulia, unde au fost descoperite 16 de produse de îmbrăcăminte contrafăcute care purtau însemnele unor firme cunoscute (Prada, Adidas, Levi Strauss şi altele), fără a avea caracteristicile unor produse originale.

Pentru articolele de îmbrăcăminte expuse spre vânzare, administratorii societăţii nu deţineau certificate de origine a mărcii sau alte documente din care să rezulte faptul că aceste produse sunt originale.

Elit - Gustul Desăvârșit

În timpul anchetei au fost solicitate informaţii de la reprezentanţii firmelor care deţin mărcile respective, singurii care s-au considerat prejudiciaţi fiind cei ai mărcii ”Prada”, care au solicitat daune în valoare de 450 de euro.

Restul fie nu s-au constituit părţi civile, fie nu au răspuns solicitărilor anchetatorilor din Alba Iulia.

Persoanele trimise în judecată au achitat integral prejudiciul invocat de avocaţii mărcii menţionate.

Cu privire la alte mărci, instanţa a constatat că nu s-a reuşit probarea caracterului contrafăcut al produselor, întrucât o parte din reprezentanţii acestora nu au răspuns adreselor organelor de cercetare penală, iar o altă parte au răspuns că nu se constituie parte civilă şi nu pot aprecia dacă produsele sunt contrafăcute.

Soţii trimişi în judecată au precizat că nu au cunoscut exact ce obiecte vestimentare există în sacii pe care i-au cumpărat, întrucât bunurile achiziţionate erau livrate în saci sau baloţi. În final, instanţa a decis să renunţe la aplicarea pedepsei având în vedere numărul mic al produselor contrafăcute descoperite, precum şi refuzul majorităţii firmelor de a deveni părţi civile.

”Se are în vedere şi numărul mic de obiecte vestimentare care a fost găsit cu ocazia controlului, aspect care dă credibilitate susţinerilor inculpaţilor, în sensul că aceste obiecte vestimentare care păreau a fi produse de firme cunoscute, se regăseau sporadic printre restul hainelor pe care le cumpărau spre a fi puse în vânzare. Referitor la pedeapsa care urmează a fi aplicată, se reţine că atât aplicarea pedepsei amenzii, cât şi amânarea aplicării pedepsei închisorii ar constitui o sancţiune excesivă raportat la modalitatea concretă de săvârşire a faptei şi la urmările produse. Instanţa are în vedere, în principal, lipsa antecedentelor penale ale tuturor inculpaţilor, precum şi identificarea unui număr relativ mic de bunuri contrafăcute”, se precizează în hotărârea Judecătoriei Alba Iulia din 22 iunie 2022.

Magistratul a mai luat în considerare şi faptul că nu a fost găsit un număr mare de obiecte vestimentare din aceeaşi categorie, cu însemnele aceleiaşi firme, ”aspect care arată că inculpaţii nu urmăreau să creeze senzaţia cumpărătorilor că magazinul comercializa haine ale unor branduri cunoscute”.

Instanţa i-a mai obligat să achite cheltuieli de judecată şi a confiscat 16 produse în cazul cărora s-a stabilit că erau contrafăcute. Alte 14 obiecte vestimentare, în cazul cărora nu s-a putut stabili dacă erau originale sau nu, au fost restituite.

Sursa: adevarul.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Bază sportivă cu teren multifuncțional la Colegiul HCC din Alba Iulia: Primăria a lansat achiziția pentru studiul de fezabilitate

Publicat

în

Bază sportivă cu teren multifuncțional la Colegiul HCC din Alba Iulia: Primăria a lansat achiziția pentru studiul de fezabilitate

O bază sportivă TIP 2, va fi amenajată pentru Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan”, pe b-dul 1 Decembrie 1918, nr. 11 și va cuprinde un teren multifuncțional pentru handbal, baschet, volei, tenis și o clădire pentru vestiare.

Primăria a lansat achiziția pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru viabilizare teren și asigurare utilități apă, canalizare, energie electrica și alimentare cu gaz – construire Bază Sportivă Tip 2, B-dul 1 Decembrie 1918, Nr.11, Alba Iulia.

Prin realizarea acestui proiect se vor crea o serie de beneficii si avantaje cetatenilor municipiului Alba Iulia, județul Alba printre care si:
– Mentinerea starii de sanatate
– Evolutia corecta si armonioasa a organismului
– Dezvoltarea aptitudinilor psihomotorice
– Formarea obisnuintelor de exersare independenta a exercitiilor de educatie fizica
– Educarea sociabilitatii, colaborarii, a spiritului de ordine si actiune, avand la baza respectarea unui sistem de reguli
– Formarea si stimularea activitatilor intelectuale
– Formarea si stimularea capacitatii de scolarizare
– Formarea si dezvoltarea calitatilor morale
– Formarea unor deprinderi si calitati necesare in activitatea sociala
Dupa finalizarea proiectului, costurile pentru intretinerea si functionarea in parametrii optimi vor fi suportate din surse proprii de catre UAT Municipiul Alba Iulia județul Alba.

Elit - Gustul Desăvârșit

Descriere din punct de vedere tehnic și funcțional
Baza sportiva curenta va cuprinde:

  • Teren multifunctional pentru handbal, baschet, volei si tenis,
  • Cladire pentru vestiare,
  • Alei pietonale,
  • Spatii verzi.

Regim de înălțime clădire= Parter
S.construită= 153,69 mp
S.desfășurată= 153,69 mp
Suprafață desfășurață proiectată necesară bazei sportive= 1508 mp
Înălțime utilă vestiare = 3m
Volum construit propus= 530,23 mc

TEREN MULTIFUNCTIONAL PENTRU HANDBAL, BASCHET, VOLEI SI TENIS
Terenul multifunctional are dimensiunile suprafetei utile de evolutie 26,00 x 44,00m si cele ale suprafetei utile de joc 20,00 x 40,00m. Zona de protectie perimetrala are latimea de 2,00m.
Marcajele terenului sunt conforme cu cerintele Regulamentelor de functionare ale Federatiilor Romane de handbal, baschet, volei si tenis.
Suprafata de joc va fi dintr-un covor de tartan, pe un planseu din beton armat si balast compactat.

CLADIRE PENTRU VESTIARE
Cladirea pentru vestiare va fi parter si va avea dimensiunile 7,05 x 21,80m, cu inaltimea la atic de 3,85m. Suprafata construita a cladirii va fi de 153,69mp, cea desfasurata va fi de 153,69mp.
Vor exista un acces principal si 2 secundare pentru sportivi pe latura catre terenul de fotbal; va exista 1 acces secundar pe latura opusa catre camera tehnica. Din holul de acces se va face distributia catre spatiile cladirii.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Ansamblu de locuințe individuale și spații comerciale, în Municipiul Blaj: Primăria lansează în consultare Planul Urbanistic Zonal

Publicat

în

Ansamblu de locuințe individuale și spații comerciale, în Municipiul Blaj: Primăria lansează în consultare Planul Urbanistic Zonal

Planul Urbanistic Zonal pentru schimbarea categoriei de folosință și introducerea unui teren în intravilanul municipiului, pentru un ansamblu de locuințe și spanții comerciale a fost lansat în consultare publică de către primăria Blaj.

Unitatea Administrativ Teritorială – Municipiul Blaj, cu sediul în Blaj, 515.400, Piața 1848, nr. 16, anunță publicul interesat de aprobarea proiectului de hotărâre de consiliu local privind PUZ (Plan Urbanistic de Zonă) pentru obiectivul de investiții „ANSAMBLU DE LOCUINȚE INDIVIDUALE Șl SPAȚII COMERCIALE, SCHIMBAREA CATEGORIEI DE FOLOSINȚĂ Șl INTRODUCERE TEREN ÎN INTRAVILAN ÎN BLAJ – STR. MIHAIL KOGĂLNICEANU, F.N.”, că întreaga documentație, așa cum este prevăzută de art.7 din legea nr.52/2003, privind transparența decizională în admnistrația publică, cu modificările și completările ulterioare, poate fi consultată la sediul Unității Administrativ Teritoriale – Municipiul Blaj (Primăria municipiului Blaj) din Blaj, 515.400, Piața 1848, nr. 16, județul Alba – Biroul Urbanism, Amenajarea Teritoriului, Administrarea Domeniului Public și Privat al Municipiului Blaj, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Blaj sau la Secretarul General al Municipiului Blaj – Sergiu Ștefănescu sau pe pagina de internet a Municipiului Blaj, www.primariablaj.ro.

Elit - Gustul Desăvârșit

Persoanele interesate sunt invitate să transmită în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de hotărâre privind aprobarea PUZ (Plan Urbanistic de zonă) pentru obiectivul de investiții ANSAMBLU DE LOCUINȚE INDIVIDUALE Șl SPAȚII COMERCIALE, SCHIMBAREA CATEGORIEI DE FOLOSINȚĂ Șl INTRODUCERE TEREN ÎN INTRAVILAN ÎN BLAJ – STR. MIHAIL KOGĂLNICEANU, F.N.” până la data de 15 iulie 2022, la adresa Unității Administrativ Teritoriale – Municipiul Blaj (Primăria Municipiului Blaj), Blaj, 515.400, Piața 1848, nr. 16, județul Alba, la nr. fax (004) 0258710014 sau pe adresele de e-mail [email protected] sau [email protected]

Persoana desemnată din cadrul UAT- Municipiul Blaj, responsabilă pentru relația cu societatea civilă, care va primi propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate în legătură cu proiectul de hotărâre privind aprobarea PUZ (Plan Urbanistic de Zonă) pentru obiectivul de investiții ANSAMBLU DE LOCUINȚE INDIVIDUALE Șl SPAȚII COMERCIALE, SCHIMBAREA CATEGORIEI DE FOLOSINȚĂ Șl INTRODUCERE TEREN ÎN INTRAVILAN ÎN BLAJ – STR. MIHAIL KOGĂLNICEANU, F.N.” este Sergiu Ștefănescu – Secretarul General al Municipiului Blaj.

Proiectul de hotărâre privind aprobarea PUZ (Plan Urbanistic de Zonă) pentru obiectivul de investiții ANSAMBLU DE LOCUINȚE INDIVIDUALE Șl SPAȚII COMERCIALE, SCHIMBAREA CATEGORIEI DE FOLOSINȚĂ Șl INTRODUCERE TEREN ÎN INTRAVILAN ÎN BLAJ – STR. MIHAIL KOGĂLNICEANU, F.N.” va fi supus aprobării Consiliului Local al Municipiului Blaj în prima ședință de Consiliu Local după data de 12.08.2022.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare