Rămâi conectat

Curier Județean

DSP Alba: Sub 2% dintre elevii și preșcolarii din județ învață în școli neautorizate sanitar

Publicat

în

Un număr de 94 de unități de învățământ din cele 506 de la nivelul județului Alba, în care învață sub 2% din totalul elevilor și preșcolarilor, au rămas neautorizate sanitar, a anunțat, marți, directorul DSP, Alexandru Sinea, în cadrul unei conferințe de presă.

Astfel, la nivelul județului Alba, dintre cei peste 51.000 de elevi, mai puțin de 1.000 învață în școli neautorizate sanitar.

„Anul trecut erau 124 de școli sau grădinițe neautorizate sanitar în Alba. Între timp un număr de 30 de unități de învățământ au primit autorizație ca urmare a vizitelor noastre în teritoriu, a muncii inspectorilor care au oferit consiliere și nu au încercat neapărat să sancționeze. Au rămas, sigur, un număr de aproximativ 90 de unități neautorizate din 506 câte sunt la nivel de județ, dar să nu ne lăsăm influențați de acest număr care pare mare la prima vedere mare, pentru că realitatea este alta. Un procent de sub 2% din totalul de elevilor și preșcolarilor învață în unități neautorizate. La nivel național asta ne situează pe locuri fruntașe”, a spus Alexandru Sinea.

Electrica Furnizare Discount

Astfel, din totalul celor 506 unități de învățământ 412 sunt autorizate sanitar.

Din cele 94 neautorizate, patru si-au depus documentația pentru autorizare.

Situație defalcată pe tipuri de unități:

  • Licee: 34 toate autorizate sanitar
  • Școli primare și gimnaziale: 231 din care 179 autorizate
  • Grădinițe: 240 din care 198 autorizate
  • Scoală postliceala : 1 autorizata

”Ca urmare a eforturilor depuse de Instituția Prefectului, IȘJ și DSP Alba am reușit să autorizăm în ultima perioadă peste 30 de școli și grădinițe, iar procentul elevilor care învață în unități de învățământ neautorizate sanitar a scăzut sub 2%. Transmitem cu această ocazie mulțumiri prefectului și inspectorului școlar general pentru buna colaborare pe care am avut-o”, a mai spus Alexandru Sinea.

Deficiențele majore, pentru care nu au primit autorizație sanitară de funcționare, sunt: lipsă apă curentă și canalizare, lipsa grupurilor sanitare sau grupuri sanitare improprii, existența grupurilor sanitare în curte, neîncălzite, cu toalete turcești, iar deficiențele minore sunt iluminarea artificială a claselor, respectiv degradarea pavimentelor, pardoselilor și interioarelor, precum și funcționarea în spații comune a unităților de învățământ diferite (de exemplu, școală gimnazială și grădiniță fără circuite separate).

Publicitate

Curier Județean

ACCIDENT rutier la Zlatna: O femeie a fost acroșată pe trecerea de pietoni de un șofer în vârstă de 20 de ani

Publicat

în

ACCIDENT rutier la Zlatna: O femeie a fost acroșată pe trecerea de pietoni de un șofer în vârstă de 20 de ani

La data de 25 septembrie 2021, în jurul orei 08,40, polițiștii din Zlatna au intervenit pe strada Piața Unirii din oraș unde a fost semnalată producea unui accident.

Din primele cercetări, a rezultat că un tânăr de 20 de ani, din Zlatna, în timp ce conducea un autoturism, a acroșat o femeie de 43 de ani, din comuna Meteș, care era angajată în traversarea străzii pe trecerea de pietoni.

În urma accidentului, femeia a suferit leziuni corporale ușoare și a fost transportată la spital.

Electrica Furnizare Discount

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.

Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.

Citește mai mult

Curier Județean

Investiție de 675.000 lei pentru modernizarea DJ 107E, la Hopârta: Acordul de mediu a primit undă verde

Publicat

în

Investiție de 675.000 lei pentru modernizarea DJ 107E, la Hopârta: Acordul de mediu a primit undă verde

Agenția pentru Protecția Mediului Alba a dat undă verde pentru modernizarea DJ 107E, în lungime totală de 1,670 km. de la km 15+090 la km 16+760. Lucrările proiectate sunt în ampriză acestuia în afară părții carosabile, constând din creare spații destinate circulației pietonale și sistem de colectare și evacuare ape pluviale.

Lucrări pentru corecția și îmbunătățirea elementelor geometrice

Terasamente

Electrica Furnizare Discount

Se vor execută lucrări de săpături și umpluturi pentru realizarea cotelor proiectate și gabaritele profilului transversal proiectat. În cadrul lucrărilor de terasamente se consideră și pregătirea platformei străzii, respectiv lucrări de tăiere a îmbrăcăminții rutiere pentru a prelua cotele îmbrăcăminții sau a efectua săpăturile pentru traversări.

Zone stabilizări teren fundare

Pentru stabilizarea patului drumului în cazul unor infiltrații excesive de apă, a unor pungi de nămol sau a unor zone ce nu se pot compactă, s-a evaluat o suprafață de blocaj de piatră pe substrat de nisip. Aceste lucrări au fost incluse în lucrările de terasamente.

Capace cămine de ridicat

Pe sectorul proiectat există echipare edilitară parțial, respectiv apă. Pentru asigurarea cotelor proiectate, capacele de cămin trebuie aduse la cota finală a sistematizării. Pentru aducere la cota s-a ales soluția monolit în următoarea tehnlogie: dală monolită din beton simplu C25/30 care să înglobeze căminul de utilități. Această se va realiza orizontală la cota minim – 0,30m sub cota capac proiectată pe un strat de pozare din nisip pilonat. După realizarea straturilor drumului se va poză pe un strat beton proaspăt piesă din Ba (suport capac) la pantă transversală a drumului la cota stratului de legătură. Stratul de uzură se va turna peste această, urmând că după compactare să se îndepărteze numai uzură de pe capac. S-au prevăzut pentru ridicarea la cota 10 cămine.

Sistem rutier

Pentru realizarea obiectivului propus am proiectat sisteme rutiere verificate la îngheț dezgheț conf. STAS 1709/1, 2, 3 – 90 și la sarcini din trafic NP 116-2004 alcătuirea structurilor rutiere. Astfel s-au proiectat:

Sistem rutier S1:

Refacere sistem se aplică pe partea carosabilă existența în casete la podețe și pe traseul tuburilor de descărcare a gurilor de scurgere. Strat de fundație din balast în grosime de 16cm, strat de baza din balast stabilizat în grosime de 30cm, strat de legătură din beton asfaltic cu criblură BAD22.4 în grosime de 6cm și un strat de îmbrăcăminte beton asfaltic BA16 în grosime de 4cm. S1 este echivalent cu sistemul SR12 conform NP116/2004.

Sistem rutier S2:

Sistem rutier parțial se aplică pe trotuare: Strat de fundație din balast în grosime de 30cm, și un strat de îmbrăcăminte pavele din beton vibropresat în grosime de 8cm pe strat de nisip pilonat de 3cm. S2 este echivalent cu sistemul SR19, respectiv SRT5 conform NP116/2004.

Sistem rutier S3 se aplică pe accese:

Strat de fundație din balast în grosime de 30cm, îmbrăcăminte din pereu din beton C35/45 în grosime de 10cm grosime pe un substrat de nisip pilonat în grosime de 3cm. S4 este echivalent cu sistemul SR1, respectiv SRT3 conform NP116/2004.

Valoarea totală a investiției este de 675.000 lei, iar durata de realizare este de 6 luni.

Citește mai mult

Curier Județean

Drumul sătesc Valea Largă din comuna Sălciua va fi modernizat: Licitația pentru execuția lucrărilor, lansată în SEAP

Publicat

în

Drumul sătesc Valea Largă din comuna Sălciua va fi modernizat: Licitația pentru execuția lucrărilor, lansată în SEAP

Drumul sătesc Valea Largă din comună Sălciua va fi modernizat. Primăria comunei Sălciua a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru execuția lucrărilor. Valoarea totală estimată a investiției este de 829.580,87 lei, fără TVA.

În prezent, drumul studiat este un drum de pământ, fără elemente caracteristice definite, fără zestre, fiind impracticabil pe o porțiune considerabilă în orice anotimp, accesul la gospodăriile existente făcându-se cu mare dificultate, doar cu autovehicule speciale de teren. Pe traseul studiat, nu există amenajări pentru scurgerea apelor, nu sunt amenajate podețe pentru traversarea unor cursuri de apă, traversarea acestora făcându-se prin văd.

Platform drumului de 3-4m iar a părții carosabile de 2-3m, este delimitată clar; prezintă multe afuieri datorită scurgerii necontrolate a apelor pluviale. Scurgerea apelor de pe partea carosabilă nu este asigurată prin pantele transversale corespunzătoare; lipsa parțiala a șanțurilor de scurgere și colectare a apelor pluviale în lungul drumului;

Electrica Furnizare Discount

Drumul sătesc Valea Largă s-a proiectat pentru modernizare că și drum secundar de folosință locală cu intensitatea traficului foarte redusă cu o bandă de circulație.

-Lungimea drumuluiui proiectat: 1.751 km
-Lățimea platformei drumului:4m
-Lățimea carosabilului:3m
-Viteză de proiectare: 25km/h

Soluția adoptată pentru modernizarea drumului are în vedere prevederea unei structuri rutiere suple cu îmbrăcăminte din beton asfaltic pe partea carosabilă, constând din:

-4cm strat uzură BAPC16
-6cm strat de legătură BADPC20
-15cm piatră spartă
-30cm fundație balast

Lucrările nu necesită căi de acces provizorii, executarea acestora putându-se realiza sub trafic, evantual cu oprirea temporară a acestora pe perioade scurte de timp.

Lucrările la podețe necesită variante ocolitoare, care se vor execută în imediată vecinătate a amplasamentelui podețului.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare