Drumul de acces către zona industrială 4 din Ciugud va fi modernizat: Piste de biciclete, sens giratoriu, parcări, zone verzi
Drumul de acces către zona industrială 4 din Ciugud va fi modernizat: Piste de biciclete, sens giratoriu, parcări, zone verzi
Administrația comunei Ciugud a depus solicitarea de emitere a acordului de mediu la APM Alba pentru proiectul “Modernizare drum acces zona industrială 4”. Potrivit documentației, se vor moderniza 1,88 km, vor fi create un sens giratoriu, piste de biciclete, parcări și zone verzi.
Potrivit memoriului de prezentare, traseul propus spre modernizare începe de la km 0+000,00 al Drumului de Acces, respectiv din intersecția cu Drumul Județean DJ 107C care asigură legătura Alba Iulia – Drâmbar, și se desfășoară spre sud-vest, până la intersecția cu Str. Europei, pe lungimea de 1,28 km.
Citește și: Peste 19.000 de hectare din comuna Ciugud, vor fi împădurite cu puieți forestieri de talie mică, semimijlocie, mijlocie si mare. Primăria a solicitat emiterea acordului de mediu de la APM Alba
Intersecția va fi sistematizată, fiind propusă înființarea unui sens giratoriu având calea inelară cu circumferința axială de 78,50 m. Brațele girației se vor racorda la Drumul Județean DJ 107C pe lungimea totală de 59,50 m.
Din Drumul de Acces se desprind cele 2 drumuri laterale, respectiv Drum Lateral Dreapta și Drum Lateral Stânga.
Drumul Lateral Dreapta se desprinde din Drumul de Acces în dreptul poziției kilometrice km 0+405 și se desfășoară spre Nord-Vest, pe lungimea de 0,32 km, până la intersecția cu o stradă viitoare, reglementată prin PUZ aprobat prin HCL Comuna Ciugud.
Drumul Lateral Stânga se desprinde din Drumul de Acces în dreptul poziției kilometrice km 0+405 și se desfășoară spre Sud-Est, pe lungimea de 0,28 km, până în dreptul intersecției cu Str. Energiei.
Drumurile care fac obiectul prezentei documentații vor fi modernizate pe lungimea totală de 1,88 km, după cum urmează:
– Drum Acces – L = 1,28 km
– Drum Lateral Dreapta – L = 0,32 km
– Drum Lateral Stânga – L = 0,28 km
Soluția tehnică proiectată:
-Categoria străzilor proiectate, conform Ordin 49/27.01.1998 prinvind aprobarea “Normelor tehnice privind proiectarea și realizarea străzilor în localități urbane”: o Drum acces – Stradă de categoria a III-a – colectoare – cu 2 benzi de circulație; o Drum lateral dreapta – Stradă de categoria a IV-a – de folosință locală – cu 2 benzi de circulație; o Drum lateral stânga – Stradă de categoria a IV-a – de folosință locală – cu 2 benzi de circulație;
-Tipuri de străzi: cu două benzi de circulație, cu partea carosabilă având lățimea cuprinsă între 6,50 m – 7,00 m;
-Viteza de proiectare: 25 km/h;
-Tipul structurii rutiere: semirigidă;
-Lățimea platformei proiectate este cuprinsă între 10,00 m – 17,60 m;
-Lungime totală carosabil proiectat: L = 1,9 km;
-Panta transversală carosabil: pantă 2,50 % tip acoperiș (conform profil transversal tip);
-Lățimea părții carosabile proiectate este cuprinsă între 6,50 m – 7,00 m;
-Lățime acostamente pietruite, acolo unde acestea sunt prevăzute: 2 x 1,00 m;
-Lungime totală piste bicicliști proiectate: L = 0,94 km;
-Panta transversală piste bicicliști: pantă unică 1,50 % spre carosabilul proiectat (conform profil transversal tip);
-Lățimea proiectată a pistelor de bicicliști este de 2,50 m;
-Lungime totală trotuare pietonale proiectate: L = 1,32 km;
-Panta transversală trotuare pietonale: pantă unică 1,00 % spre carosabilul proiectat (conform profil transversal tip);
-Lățimea proiectată a trotuarelor pietonale este de minimum 1,50 m (conform plan situație și profil transversal tip);
-Număr accese asfaltate la proprietăți: 9 buc;
-Număr accese pavate la proprietăți: 8 buc;
-Număr proiectat locuri parcare autovehicule: 52 buc;
-Panta transversală parcaje autovehicule: pantă unică 2,50 % spre carosabilul proiectat (conform profil transversal tip);
-Lățimea proiectată a locurilor de parcare pentru autovehicule este de 2,50 m (conform plan situație și profil transversal tip);
-Număr proiectat locuri parcare vehicule grele: 6 buc;
-Panta transversală parcaje vehicule grele: pantă unică 2,50 % spre carosabilul proiectat (conform profil transversal tip);
-Lățimea proiectată a locurilor de parcare pentru vehicule grele este de 6,00 m (conform plan situație și profil transversal tip);
-Drumuri laterale (racord) amenajate: 3 buc;
-Lungime totală drumuri laterale (racord) amenajate L = 80,00 m;
-Lățimea părții carosabile a drumurilor laterale este de 7,00 m;
-Lățimea platformei drumurilor laterale este cuprinsă între 7,00 m – 10,70 m;
-Lungime totală rigolă prefabricată tip scafă: 473,00 m;
-Rețea canalizare pluvială nouă: L = 1783,50 m;
-Guri de scurgere: 111 buc;
-Cămine de vizitare: 60 buc;
-Amenajare podeț cadre existent (extindere): 1 buc;
-Marcaje rutiere longitudinale: L = 3,23 km (din care 2,25 km drum și 0,98 km piste);
-Marcaje rutiere transversale și diverse: S = 413,00 m;
Indicatoare rutiere de circulație: 53 buc.
STRUCTURĂ RUTIERĂ NOUĂ
Dimensionarea sistemului rutier are la baza un trafic de calcul 𝑁 = 0,99 𝑚. 𝑜. 𝑠., pentru o perioadă de perspectivă de 15 ani.
Dimensionarea structurii rutiere a respectat Normativul PD177-2001 “Normativ privind dimensionarea structurilor rutiere suple și semirigide (Metoda analitică)”.
Structura rutieră propusă corespunde celei propuse în cadrul expertizei tehnice și are următoarea alcătuire: ⮚ Sistem rutier semirigid, structură rutieră integral nouă, cu pământ de fundare de tip P5: o 4 cm – strat de uzură din beton asfaltic BA 16; o 6 cm – strat de legatură din beton asfaltic deschis BAD 22,4; o 20 cm – strat de bază din agregate naturale stabilizate cu liant hidraulic rutier; o 20 cm – strat de fundație din balast; o 15 cm – strat de formă din balast nisipos; o Teren de fundare – Pământ tip P5; ⮚ Sistem rutier semirigid, tronson pietruire existentă (Drum acces, km 0+000,000 – km 0+206,000):
o 4 cm – strat de uzură din beton asfaltic BA 16; o 6 cm – strat de legatură din beton asfaltic deschis BAD 22,4; o 20 cm – strat de bază din agregate naturale stabilizate cu liant hidraulic rutier; o 15 cm – strat din balast; o 30 cm – strat existent din piatră spartă și secundar balast; o Teren de fundare – Pământ tip P5;
AMENAJAREA ZONEI DE INTERSECȚIE CU DJ 107C – INTERSECȚIE GIRATORIE
Traseul propus spre modernizare începe de la km 0+000,00 al Drumului de Acces, respectiv din intersecția cu Drumul Județean DJ 107C care asigură legătura Alba Iulia – Drâmbar. În prezent, fluxurile auto de ieșire de pe tronsonul supus modernizării și, respectiv, de intrare de pe Drumul Județean DJ 107C nu sunt reglementate.
În această locație se propune amenajarea unei intersecții cu funcționalitate clasa IV – sens giratoriu cu trei brațe centrate, între artere de Clasă funcțională III – Artere locale( drumuri județene, drumuri comunale) conform AND 600 “Normativ pentru amenajarea intersecțiilor la nivel pe drumuri publice”.
AMENAJARE PODEȚ EXISTENT
Pe traseul studiat al Drumului de acces s-a identificat 1 podeț existent aflat în stare bună, cu lungimea de 11,40 m, realizat pe structură alcătuită din 7 cadre prefabricate de tip C2. Podețul este localizat în dreptul poziției kilometrice km 0+210,000.
Deasupra cadrelor prefabricate, pe toată lungimea acestora, în prezent există o placă din beton monolit de dimensiuni (L x l x h) 11,40 m x 2,20 m x 0,20 m pe post de suprabetonare. Amonte și aval, podețul este dotat cu timpane din beton armat, de dimensiuni (L x l x h) 2,20 m x 0,30 m x 0,50 m. De asmenea, în sens transversal drumului pe toată lungimea podețului și pe ambele părți, există anrocamente. Nu există amenajări amonte sau aval, podețul nu este dotat cu aripi.
PISTE PENTRU BICICLETE
Se propune realizarea de piste pentru biciclete bine delimitate față de partea carosabilă proiectată, acolo unde limitele cadastrate și situația din teren permit acest lucru. Se vor realiza piste de biciclete pe lungimea totală de 935,00 m.
Pistele pentru biciclete se vor executa conform plan situație, profil transversal tip și detalii de execuție. Acestea vor avea lățimea amenajată de 2,50 m între bordurile pentru încadrare și delimitare.
ACCESE ASFALTATE LA PROPRIETĂȚI
Pe zonele pe care s-au proiectat piste pentru biciclete, se propune amenajarea acceselor la proprietăți cu structură rutieră cu îmbrăcăminte asfaltică. Astfel, în dreptul acceselor la proprietăți se va întrerupe zona verde, se va bordura și se va realiza un sistem rutier identic cu sistemul rutier semirigid cu structură rutieră integral nouă proiectat pentru partea carosabilă.
TROTUARE PIETONALE ȘI ACCESE PAVATE LA PROPRIETĂȚI
Se propune realizarea de trotuare pietonale pe una dintre părțile străzilor propuse spre modernizare, acolo unde limitele cadastrate și situația din teren permit acest lucru. Panta transversală a trotuarelor pietonale proiectate este de 1,00 %, înspre partea carosabilă sau zona verde adiacentă, după caz, conform profil transversal tip și detalii de execuție. În dreptul acceselor la proprietăți, trotuarele se vor racorda la nivelul (cota) porților existente.
AMENAJAREA PARCAJELOR
Se propune amenajarea locurilor de parcare la sol pentru autovehicule, acolo unde limitele cadastrate și situația din teren permit acest lucru. Se vor realiza 3 loturi de parcaje de tip P1 (parcaj cu capacitate de la 11 la 100 de autoturisme) și un lot de parcaje pentru vehicule grele.
DRUMURI LATERALE
Pe traseul străzilor vizate spre modernizare s-a identificat un număr total de 3 drumuri laterale secundare pe care este benefică realizarea racordurilor. Acest considerent este fezabil deoarece Zona Industrială 4 este într-o continuă dezvoltare, amenajarea drumurilor de acces este privită drept investiție de ansamblu și se preconizează lucrări de execuție a drumurilor secundare într-un viitor apropiat.
Se propune amenajarea zonelor de racord a drumurilor laterale cu același tip de sistem rutier ca și sistemul rutier semirigid (structură rutieră integral nouă) propus pentru partea carosabilă.
ZONE VERZI
Acolo unde limitele cadastrate și situația din teren permit, se propune așternerea de pământ vegetal în grosime de 15 cm și însămânțarea zonelor rezultate.
Se propune amenajarea de zone verzi atât la marginea părții carosabile, înspre limita de proprietate, cât și adiacent părții carosabile proiectate cu rol de creare a unui spațiu de siguranță cu lățimea totală de 1,50 m pentru pietoni și bicicliști.
Acestea se vor realiza conform plan situație, profil transversal tip și detalii de execuție. Se vor adapta situației reale existente în teren, la data demarării lucrărilor de execuție a obiectivului de investiții care face obiectul prezentei documentații tehnice
Valoarea investiției
Valoarea totală a investiției, inclusiv TVA (lei): 12.949.939,23 lei, din care C+M: 9.469.832,83 lei
Valoarea totală a investiției, fără TVA (lei): 10.914.607,67 lei, din care C+M: 7.957.842,72 lei
Perioada de implementare propusă
Se estimează o durată de 12 luni pentru executarea lucrărilor prevăzute în documentația de avizare a lucrărilor de intervenții pentru obiectivul „MODERNIZARE DRUM ACCES ZONA INDUSTRIALĂ 4, COMUNA CIUGUD”.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
VIDEO | Eficientizarea energetică a blocurilor din municipiul Blaj: Care este stadiul lucrărilor
VIDEO | Eficientizarea energetică a blocurilor din municipiul Blaj: Care este stadiul lucrărilor Lucrările de eficientizare energetică a blocurilor din municipiul Blaj sunt în plină desfășurare. Acestea au început din 13 ianuarie, iar în prezent, intervențiile se desfășoară pe strada Gării, la blocul 2. Citește și: Blaj: Proiecte cu bani europeni pentru dezvoltare urbană și […]