Directorul CNAIR: România va avea până la sfârșitul acestui an 90 de kilometri noi de autostradă
Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ștefan Ioniță, a declarat, că România va avea, până la sfârșitul acestui an, 90 de kilometri noi de autostradă, la care se pot adăuga circa 45 de kilometri de Variante de Ocolire, în timp ce aproximativ 250 de kilometri vor însemna drumuri reabilitate și îmbunătățite.
„La începutul anului am realizat o estimare și ne ținem cu ardoare de a această cifră, adică undeva la 90 de kilometri noi de autostradă funcționali, în jur de 40-45 de kilometri de Variante de Ocolire de la profil de drum național și undeva la 200 — 250 de kilometri de drumuri reabilitate și îmbunătățite.
La nivelul companiei, dacă vorbim despre ce s-a realizat până acum și pe exercițiul financiar trecut, avem cereri de rambursare undeva la 10 miliarde (lei, n.r.) și undeva la 7,8 miliarde sume certe care au fost aduse din fonduri europene de către companie, de-a lungul timpului.
În acest an, ne propunem, prin bugetul pe care îl avem, pentru că este structurat într-o proporție covârșitoare din fonduri europene nerambursabile, să realizăm o absorbție de patru miliarde de lei. Este un obiectiv care nu s-a mai făcut de-a lungul timpului. Dacă ne uităm înapoi, vedem că s-au făcut circa opt miliarde în exercițiul trecut și noi vrem să facem patru miliarde numai într-un singur an. Am găsit acest angajament odată cu preluarea mandatului, mi-l asum și eu și vreau să mă țin de el să dovedim că se poate. De aceea, le-am comunicat antreprenorilor că resurse sunt și totul ține de ei și de noi să avem capacitatea administrativă să rezolvăm blocajele generate și de legislație”, a spus Ioniță.
Întrebat pe ce loc vede România în ceea ce privește infrastructura de transport și cum estimează că va arăta aceasta peste câțiva ani, în comparație cu țările europene, directorul CNAIR a răspuns: ”Așteptările pentru acest domeniu de activitate ar trebui să fie în strânsă legătură și cu evoluția economică a țării. Am făcut o analiză la nivel european și am văzut că țările puțin mai avansate alocă 2% din Produsul Intern Brut pentru partea de infrastructură. Noi, de-a lungul timpului, și cu resursele pe care le-am avut, am încercat să menținem cei 17.000 de kilometri (de drumuri — n.r.) pe care îi avem în administrare la un nivel de viabilitate corespunzător. La o primă analiză, circa 20% din acest total nu sunt într-o stare satisfăcătoare — și aici vorbesc de drumurile naționale. Pe partea de autostrăzi, procesul de construcție a început într-un mod ceva mai alert după anul 2010 și nu vorbesc aici despre autostrăzile care deja erau cunoscute. Eu spun că suntem pe locul pe care ar trebui să fim în funcție de alocările avute și modul de abordare din trecut. Vreau să spun că ne-am propus să recuperăm și să nu se mai spună că și vecinii noștri de la sud de Dunăre și cei de la est și cei de la vest sunt înaintea noastră. De data aceasta, ambiția noastră este să ajungem cel puțin acolo încât să ne întrecem vecinii”.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Guvernul nu renunță la proiectul legat de pensiile speciale, dar oferă variante de compromis: Tăieri mai mici la pensiile magistraților și pensionare la 65 de ani din 2040, după protestele din justiție
Guvernul nu renunță la proiectul legat de pensiile speciale, dar oferă variante de compromis: Tăieri mai mici la pensiile magistraților și pensionare la 65 de ani din 2040, după protestele din justiție Pe masa Coaliţiei sunt mai multe variante de compromis privind pensiile speciale, după protestele de astăzi din justiție: perioada de tranziţie ar putea […]
Garaje, terase, pergole, bucătării de vară, fără autorizaţie de construire. Cseke Attila: „Nu devenim poliţia garajelor de lemn. Nu va trebui să ceri autorizație pentru orice coteț”
Garaje, terase, pergole, bucătării de vară, fără autorizaţie de construire: „Nu devenim poliţia garajelor de lemn. Nu va trebui să ceri autorizație pentru orice coteț” Ministrul Dezvoltării a clarificat informaţiile potrivit cărora autorităţile vor fi dotate cu drone şi vor putea să îi amendeze pe cei care au construit ilegal. Cseke Attila explică faptul că […]
Ingredient interzis în UE din septembrie 2025: Protecția Consumatorilor recomandă evitarea cumpărării produselor cosmetice care conţin TPO
Protecția Consumatorilor recomandă evitarea cumpărării produselor cosmetice care conţin TPO Reprezentanţii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au anunţat, miercuri, 27 august 2025 că de la 1 septembrie 2025 cadrul legislativ european va interzice utilizarea TPO (Trimethylbenzoyl Diphenylphosphine Oxide) în produsele cosmetice. ANPC menționează că România, ca stat european, se aliniază liniilor directoare ale Uniunii […]