Deputatul PNL Florin Roman îi cere ministrului Transporturilor să ia măsuri pentru susținerea turismului feroviar de epocă
Deputatul PNL Florin Roman îi cere ministrului Transporturilor să ia măsuri pentru susținerea turismului feroviar de epocă:
Stimate domnule ministru,
Doresc să vă aduc la cunoștință o situație de mare interes nu numai pentru economia orașului Zlatna, ci și pentru situația socială a locuitorilor acestui oraș. Au trecut mai mult de patru ani de când primăria orașului Zlatna, județul Alba, a reconstituit un tren de epocă pentru calea ferată normală, compus dintr-o locomotivă cu abur, un vagon clasă și un vagon restaurant. Prin acest proiect, autoritatea locală a dorit să facă un pas important în dezvoltarea turismului feroviar de epocă, activitate care înainte de anul 2000 înregistra rezultate de excepție. Chiar dacă garnitura acestui tren reprezintă un unicat pentru țara noastră, aceasta este neutilizată din 2016!
Problemele semnalate de către oficialii locali sunt legate de reglementări stufoase, birocrație, dar și de taxe/tarife exagerate, elaborate de către cei de la A.F.E.R. București.
În calitate de parlamentar de Alba, consider că, pentru a veni în sprijinul dezvoltării turismului feroviar de epocă, reglementările trebuie regândite, iar tarifele reanalizate. De asemenea, o altă problemă este constituită de faptul că, deși S.C. R.C. – C.F. TRANS S.R.L Brașov a demontat în anul 2014, provizoriu și în interesul firmei, macazele 1-3 din punctul de încrucișare de trenuri Feneș în baza avizului C.T.E. nr. 26101.07.2014, nici astăzi aceste macaze nu au fost repuse în starea inițială, firma refuzând și tergiversând lucrările fără un motiv justificat.
În acest sens, mă adresez dumneavoastră, domnule ministru, să îmi precizați care sunt măsurile pe care le veți întreprinde, la nivelul ministerului pe care-l conduceți, pentru a soluționa problemele enumerate, astfel încât trenul de epocă să funcționeze pe teritoriul U.A.T. Zlatna, pe ruta Feneș-Zlatna Călători și retur, dând astfel o șansă reală turismului feroviar de epocă și în egală măsură dezvoltării comunității respective?
Menționez că solicit răspuns scris.
Cu stimă,
Florin-Claudiu ROMAN, deputat PNL de Alba
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Comunicat de presă | Adrian Bara, Deputat PSD de Alba: O guvernare social-democrată eficientă, cu creșteri de venituri, măsuri sociale benefice și investiții publice serioase
O guvernare social-democrată eficientă, cu creșteri de venituri, măsuri sociale benefice și investiții publice serioase Încheiem o guvernare social-democrată eficientă și responsabilă, cu creșteri consistente de venituri, măsuri sociale benefice în perioade de crize majore și investiții publice serioase în infrastructura rutieră de mare viteză și dezvoltarea comunităților locale. Toate guvernările sunt cu bune și […]
La Teiuș, încă un pas pentru înlocuirea rețelei principale de alimentare cu apă din stânga Văii Geoagiului
La Teiuș, încă un pas pentru înlocuirea rețelei principale de alimentare cu apă din stânga Văii Geoagiului Vineri, 9 mai 2025 a avut loc, în prezența reprezentanților furnizorilor de utilități (apă-canal, gaz, energie electrică), a constructorului și a reprezentanților Primăriei și ai constructorului care modernizează străzile, predarea amplasamentului în vederea începerii lucrărilor de înlocuire a […]
Comunicat de presă |Voicu Vușcan, deputat PSD de Alba: Acesta este PSD ACESTA ESTE PSD 1. Cele mai mari investiții publice din istorie: 54 de miliarde de euro, între noiembrie 2021 – mai 2025. 2. Cei mai mulți km de drumuri de mare viteză: 382 km dați în circulație. 3. Cele mai consistente programe de […]