De patru ori olimpic naţional! Elev originar din Craiova a scris istorie la Colegiul Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia
Elevul Colegiului Militar Liceal „Mihai Viteazul” din Alba Iulia, Stancu Mirel Aurel se poate mândri cu cvadrupla participare la olimpiadele naţionale, semnând condica în primii doi ani la franceză şi în ultimii la geografie. Originar din Craiova tânărul a ales Colegiul Militar Liceal „Mihai Viteazul” pentru că îşi doreşte să facă o carieră militară „într-un colegiu de elită unde exigenţa şi disciplina sunt la ele acasă, asigurând reuşita în viaţă şi performanţa”.
Care este legătura dintre franceză şi geografie? Şi mai ales, care este motivul „reprofilării”?
În fiecare an am fost printre cei mai buni la învăţătură din clasă. Astfel, am fost avansat la gradul de elev sergent-major. Nu m-am mulţumit cu atât, am considerat că un elev bun trebuie să participe şi la activităţi extraşcolare, la olimpiade.
Astfel, prin muncă, an de an, trecând peste sarcinile specifice unui elev militar şi, mai ales, unui elev gradat, am reuşit să fac performanţă în două arii diferite dar care îmi plac la fel de mult. Am participat în fiecare an la faza judeţeană a olimpiadei de geografie şi limba franceză (mai puţin în acest an şcolar când datele de desfăşurare la cele două discipline au coincis) şi am obţinut fie premii, fie menţiuni.
Prin urmare nu pot spune că am avut în plan să fiu olimpic mai întâi la franceză şi apoi să mă reprofilez la geografie. Pur şi simplu aşa a fost să fie.
Cu ce te poţi mândri mai exact şi ce vrei să faci în viitorul apropiat?
Rezultatele cu care mă mândresc cel mai mult sunt menţiunea specială obţinută în clasa a IX-a la faza naţională a olimpiadei de franceză şi menţiunea acordată de Societatea de Geografie din România la faza naţională a olimpiadei de geografie de anul trecut de la Târgu Jiu; ţinând cont şi de faptul că am avut locul IV pe ţară în cadrul probei practice a olimpiadei, cu un punctaj de 94,5 despre care am aflat că este şi cel mai bun punctaj obţinut vreodată de judeţul Alba la Olimpiada Naţională de Geografie.
În viitorul apropiat îmi doresc să obţin o clasare cât mai bună la naţionala din acest an ce se va desfăşura la Bacău dar, mă gândesc de două ori mai mult la examenul de bacalaureat şi admitere, obiectivul meu principal fiind să fiu admis la Academia Forţelor Aeriene din Braşov.
Cum crezi că te vor ajuta cunoştinţele acumulate la olimpiade, în viaţa de zi cu zi?
Cunoştinţele acumulate la olimpiade îmi sunt utile şi în viaţa cotidiană: limba franceză este o limbă de circulaţie internaţională; cu ajutorul înclinaţiilor „lingvistice” să zic aşa, şi cu pregătirea pe care am făcut-o pentru olimpiadă, am reuşit în anul 2013 să obţin Certificatul Lingvistic Internaţional DELF B2 care mă va ajuta pe plan profesional.
De asemenea, cu ajutorul geografiei, am înţeles anumite fenomene şi modul cum se produc. Ca să dau un exemplu: o călătorie cu trenul printr-o zonă muntoasă pentru un pasager obişnuit ar părea frumoasă, rezumându-se doar la peisaj. Eu, în schimb, remarc anumite lucruri: ce vegetaţie are zona, direcţia cursurilor apelor, tipul de sol, tipul de relief (vulcanic sau pe conglomerate, etc).
Ce ne poţi împărtăşi despre atmosfera olimpiadelor, prieteniile legate acolo, dorul de casă sau alte evenimente din viaţa personală?
În cadrul olimpiadelor, pe lângă competiţie am legat şi prietenii (prietenii de durată) astfel că astăzi dacă merg în Cluj sau Iaşi …cunosc pe cineva, am la cine să apelez.
Datorită distanţei până acasă (peste 300 km) am mers acasă doar în vacanţe, fapt cu care a trebuit să mă obişnuiesc.
Pe lângă geografie şi franceză, am cunoscut şi lumea dezbaterilor. Am participat la diverse concursuri de dezbateri pentru liceeni. Ca rezultate, m-am calificat de două ori împreună cu echipa la faza naţională a Concursului „Tinerii dezbat”, obţinând locul I la faza pe regiuni. Dezbaterile m-au ajutat prin faptul că am devenit un bun orator, am avut ocazia să vorbesc în faţa a zeci de oameni, să susţin o cauză, să o argumentez şi să o apăr.
Peste câteva zile, voi merge împreună cu alţi colegi în Italia în cadrul unui proiect internaţional Comenius pe limba engleză, lucru pe care îl aştept cu multă nerăbdare (îmi place mult să călătoresc) şi să cunosc noi culturi, noi colegi, noi abilităţi lingvistice.
Trebuie să le mulţumesc domnilor profesori: Lupu Lucia (limba franceză), Macarie Valer (geografia), Fărcaş Paraschiva (istorie şi dezbateri) şi domnului maior Sârbu Sebastian, comandantul companiei din care fac parte, pentru sprijinul şi susţinerea din toţi aceşti ani.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
Cum urăm ”Crăciun fericit” în toate limbile europene: Cel mai des folosit mesaj de sărbători pentru cei dragi
Cum urăm ”Crăciun fericit” în toate limbile europene: Cel mai des folosit mesaj de sărbători pentru cei dragi Doar o singură zi ne mai desparte de sărbătoarea Crăciunului, iar mulți dintre cei care vor sărbători nu sunt întotdeauna aproape de cei dragi. Centrul InfoCons a făcut o listă cu urarea „Crăciun fericit” scrisă în toate […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE de CRACIUN 2024. URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Povestea sau legenda lui Moș Crăciun
-
Ştirea zileiacum o zi
Renii lui Moș Crăciun. Povestea renilor. Care sunt numele lor și cum îi ajută aceștia pe Moșul
-
Opinii - Comentariiacum o zi
MESAJE SMS de CRĂCIUN 2024 în limba ENGLEZĂ. Idei de URĂRI şi Felicitări în română şi engleză !
-
Curier Județeanacum 3 zile
Mesaje de Crăciun 2024 în limba italiană, traduse în limba română. Cântece tradiționale de Crăciun în limba italiana
-
Curier Județeanacum 3 zile
Obiceiuri, tradiții și superstiții de Ignat – Ziua sacrificării porcului de Crăciun