Dacia pregătește un model electric. Afaceri suplimentare de peste 1 miliard de euro pentru uzina din România
Dacia pregătește un model electric. Afaceri suplimentare de peste 1 miliard de euro pentru uzina din România
Dacia electrică ar putea aduce la Mioveni afaceri suplimentare de peste 1 miliard de euro având în vedere cererea tot mai mare pentru astfel de automobile, pe lângă cele 5 miliarde de euro pe care Renault deja le rulează în România.
Gama Dacia va include atât un model hibrid, cel mai probabil următorul SUV Duster facelift, cât şi un model 100% electric în gamă. Accelerarea planurilor are loc în contextul în care începând cu anul viitor fiecare grup auto din Europa va trebui să se încadreze într-o medie de 95 de grame de dioxid de carbon per kilometru la nivel de flotă.
„Dacia va avea un model electric. Se va întâmpla. Dar nu pot spune când. Trebuie un automobil făcut cu ADN-ul Dacia, altfel nu are sens. Avem tehnologia, avem tot ce ne trebuie, decizia e luată, Dacia va avea acest automobil şi vom anunţa când va fi momentul“, explică Hakim Boutehra, directorul general al Renault Commercial Roumanie şi director general al clusterului pentru Europa de Sud-Est în cadrul Renault, pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova.
Cel mai probabil scenariu pentru Dacia ar fi ca modelul Renault K-ZE lansat de francezi în China sub brandul propriu să fie adaptat pieţei europene. Acesta a fost prezentat în septembrie 2018 în cadrul Salonului Auto de la Paris pentru a fi lansat pe pieţele emergente, aceasta fiind şi ultima lansare importantă sub conducerea lui Carlos Ghosn înainte de a fi arestat de procurorii japonezi.
Cu o maşină de 20.000 de euro, şi un volum anual de 50.000 de unităţi, Dacia ar produce anual maşini electrice de un miliard de euro.
Într-un interviu acordat ZF, Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia, declara că Dacia va avea în gamă hibride şi maşini electrice, iar întrebarea este când, nu dacă. Dacă în urmă cu 15 ani când Renault a lansat Logan modelele Dacia primeau motorizări „amortizate“, în prezent maşinile produse sub brandul românesc sunt echipate cu cele mai noi propulsoare, inclusiv cu motorul de 1,33 litri dezvoltat de Renault alături de Mercedes-Benz, sau noul 1,0 TCe dezvoltat alături de Nissan.
Pentru a respecta limita de dioxid de carbon, Renault a lansat în acest an cea de-a cincea generaţie a modelului de clasă mică Clio într-o versiune hibridă, în timp ce noul Captur, SUV-ul mic al mărcii, şi Megane, modelul compact, vor veni în versiuni plug-in hybrid – care pot fi alimentate cu energie electrică şi de la priză.
La nivelul pieţei auto locale, autoturismele „verzi“ (electrice şi hibride) au ajuns la nivelul anului trecut la o cotă de circa 3%.
sursa: zf.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Cărți funciare gratuite pentru români: Peste 9 milioane de imobile deja înregistrate și lucrări în desfășurare în mii de localități
Cărți funciare gratuite pentru români: Peste 9 milioane de imobile deja înregistrate și lucrări în desfășurare în mii de localități Românii pot obține acum gratuit extrase de carte funciară, iar procesul de cadastrare a proprietăților din toată țara merge înainte într-un ritm susținut. Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a ajuns deja la […]
Inflația ar putea depăși 12% până la finalul anului 2025. Adrian Negrescu: „Prețurile sunt ca un elastic, se pot rupe”
Inflația ar putea depăși 12% până la finalul anului 2025. Adrian Negrescu: „Prețurile sunt ca un elastic, se pot rupe” Rata anuală a inflației de 9,9% în august 2025 a surprins prin nivelul ridicat, susține analistul economic Adrian Negrescu. „Creșterea abruptă a prețurilor a fost determinată în special de majorarea cu 66% a energiei electrice, […]
Ratingul de țară al României, confirmat de Moody’s la „Baa3”: Perspectiva rămâne negativă
Moody’s confirmă ratingul României la „Baa3”: Perspectiva rămâne negativă Agenţia de rating Moody’s a confirmat, vineri, 12 septembrie 2025, calificativul României la „Baa3”, perspectiva rămând negativă. „Decizia de a menţine perspectiva negativă reflectă riscurile semnificative de implementare legate de programul ambiţios de consolidare fiscală al Guvernului”, se precizează într-un raport al Moody’s. Conform sursei citate, […]