Dacia pregătește un model electric. Afaceri suplimentare de peste 1 miliard de euro pentru uzina din România
Dacia pregătește un model electric. Afaceri suplimentare de peste 1 miliard de euro pentru uzina din România
Dacia electrică ar putea aduce la Mioveni afaceri suplimentare de peste 1 miliard de euro având în vedere cererea tot mai mare pentru astfel de automobile, pe lângă cele 5 miliarde de euro pe care Renault deja le rulează în România.
Gama Dacia va include atât un model hibrid, cel mai probabil următorul SUV Duster facelift, cât şi un model 100% electric în gamă. Accelerarea planurilor are loc în contextul în care începând cu anul viitor fiecare grup auto din Europa va trebui să se încadreze într-o medie de 95 de grame de dioxid de carbon per kilometru la nivel de flotă.
„Dacia va avea un model electric. Se va întâmpla. Dar nu pot spune când. Trebuie un automobil făcut cu ADN-ul Dacia, altfel nu are sens. Avem tehnologia, avem tot ce ne trebuie, decizia e luată, Dacia va avea acest automobil şi vom anunţa când va fi momentul“, explică Hakim Boutehra, directorul general al Renault Commercial Roumanie şi director general al clusterului pentru Europa de Sud-Est în cadrul Renault, pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova.
Cel mai probabil scenariu pentru Dacia ar fi ca modelul Renault K-ZE lansat de francezi în China sub brandul propriu să fie adaptat pieţei europene. Acesta a fost prezentat în septembrie 2018 în cadrul Salonului Auto de la Paris pentru a fi lansat pe pieţele emergente, aceasta fiind şi ultima lansare importantă sub conducerea lui Carlos Ghosn înainte de a fi arestat de procurorii japonezi.
Cu o maşină de 20.000 de euro, şi un volum anual de 50.000 de unităţi, Dacia ar produce anual maşini electrice de un miliard de euro.
Într-un interviu acordat ZF, Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia, declara că Dacia va avea în gamă hibride şi maşini electrice, iar întrebarea este când, nu dacă. Dacă în urmă cu 15 ani când Renault a lansat Logan modelele Dacia primeau motorizări „amortizate“, în prezent maşinile produse sub brandul românesc sunt echipate cu cele mai noi propulsoare, inclusiv cu motorul de 1,33 litri dezvoltat de Renault alături de Mercedes-Benz, sau noul 1,0 TCe dezvoltat alături de Nissan.
Pentru a respecta limita de dioxid de carbon, Renault a lansat în acest an cea de-a cincea generaţie a modelului de clasă mică Clio într-o versiune hibridă, în timp ce noul Captur, SUV-ul mic al mărcii, şi Megane, modelul compact, vor veni în versiuni plug-in hybrid – care pot fi alimentate cu energie electrică şi de la priză.
La nivelul pieţei auto locale, autoturismele „verzi“ (electrice şi hibride) au ajuns la nivelul anului trecut la o cotă de circa 3%.
sursa: zf.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Radu Georgescu, despre majorările de taxe și impozite de la 1 august: Această lege cu creșteri de taxe… nu este legală! Orice modificare din Codul Fiscal intră în vigoare după minim 6 luni de la publicare
Radu Georgescu, despre majorările de taxe și impozite de la 1 august: Această lege cu creșteri de taxe… nu este legală! Orice modificare din Codul Fiscal intră în vigoare după minim 6 luni de la publicare Radu Georgescu explică în ultimele postări în mediul online de ce conform Codului Fiscal, taxele și impozitele se pot […]
Jale! Deficitul în primele 6 luni din 2025 mai mare decât anul trecut: Salariile bugetarilor au continuat să crească masiv
Jale! Deficitul în primele 6 luni din 2025 mai mare decât anul trecut: Salariile bugetarilor au continuat să crească masiv Execuţia bugetului general consolidat în primele şase luni ale anului 2025 s-a încheiat cu un deficit de 69,80 miliarde lei, respectiv 3,68% din PIB faţă de deficitul de 63,67 miliarde lei, respectiv 3,62% din PIB […]
Angajații de la Finanțe, evaluați de superiori pe baza a ce au „muncit”: Rapoarte scrise zilnice
Angajații de la Finanțe, evaluați de superiori pe baza a ce au „muncit”: Rapoarte scrise zilnice Începând cu 1 august 2025, angajații din aparatul Ministerului Finanțelor vor transmite zilnic, în scris, către superiorul direct, în detaliu, ce activități au desfășurat în ziua respectivă, la birou. Coordonatorii de servicii şi direcţii vor întocmi săptămânal rapoarte sintetice, […]