Rămâi conectat

Economie

Cum obţinem semnătura electronică

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Companiile şi PFA-urile care nu şi-au luat încă certificat digital pentru depunerea declaraţiilor fiscale trebuie să se grăbească să-l obţină

    Firmele şi persoanele fizice autorizate (PFA) care au angajaţi, dar încă nu şi-au achiziţionat certificate digitale calificate nu vor mai putea depune la administraţia financiară Declaraţia unică privind salariaţii 112. Asta deoarece derogările acordate în mod repetat de Ministerul de Finanţe, în a doua jumătate a anului trecut, au expirat la 31 decembrie 2011.
lPaşi de urmat
Fiscul prezintă 12 paşi care trebuie urmaţi de firmele şi PFA-urile obligate prin lege să depună declaraţia unică pentru a intra în posesia unui certificat digital, care costă, iniţial, aproximativ 60 de euro, la care se adaugă 37 de euro pentru reînnoirea anuală. În total, procesul descris mai jos durează aproximativ zece zile.
1. Obţineţi un certificat calificat de semnătură electronică de la unul dintre furnizorii acreditaţi: companiile CertSign, DigiSign, Trans Sped şi Alfatrust Cerţification.
2. Instalaţi pe calculator programul Adobe Reader 8.2.
3. Descărcaţi documentul de confirmare de pe portalul ANAF, completaţi-l, transmiteţi-l pe email la furnizorul certificatului şi, după ce îl primiţi semnat de acesta, îl transmiteţi prin portal la ANAF (modulul Declaraţii electronice, opţiunea înregistrare certificate calificate).
4. Listaţi, semnaţi şi ştampilaţi cererea de utilizare a serviciului de depunere electronică (formularul 150).
5. Dacă titularul certificatului calificat nu este reprezentant legal al contribuabilului, se prezintă documentul de împuternicire, autentificat la notar, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil. Dacă titularul certificatului calificat este reprezentantul legal al firmei, se prezintă documentul care atestă această calitate.
6. Prezentaţi împuternicirea, actul de identitate şi formularul 150 la orice unitate fiscală.
7. Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului se face prin email, pe adresa comunicată în formularul 150, în termen de cel mult şapte zile lucrătoare de la depunerea documentelor la Fisc. După acest termen, puteţi încerca să utilizaţi serviciul de depunere a declaraţiilor chiar dacă nu aţi primit confirmarea pe mail. Dacă întâmpinaţi probleme, trimiteţi mesajul de eroare pe adresa de email Admin.Portal@ mfinante.ro.
8. Accesaţi adresa www.e-gu-vernare.ro, Depunere declaraţii, Declaraţii ANAF şi veţi fi direcţionat pe portalul ANAF.
9. Descărcaţi formularele electronice.
10. Completaţi formularele de declaraţii.
11. Transmiteţi declaraţiile.
12. Examinaţi starea declaraţiilor transmise.
lDeclaraţii trimestriale pentru firmele mici
Firmele mici, care au o cifră de afaceri de până la echivalentul a 100.000 de euro pe an şi cel mult trei salariaţi depun declaraţia unică 112 trimestrial şi nu lunar, cum era până în toamna anului trecut, când Finanţele au făcut această modificare. Facilitatea se aplică şi pentru persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, persoanele fizice care exercită profesii libere, precum şi pentru asocierile fără personalitate juridică dacă acestea au personal angajat cu contract individual de muncă. Din estimările făcute, anul trecut, de premierul Emil Boc, nu mai puţin de 370.000 de mici intreprinzători beneficiază de această reducere a poverii administrative. Iar firmele cu venituri de până la 35.000 euro depun doar două bilanţuri pe an. (A.V.)


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Economie

Economie

Comunicat de presă 16 decembrie 2025: ANUNȚ FINALIZARE PROIECT „Construire locuințe sociale”, cod SMIS 143516

Dana Opruta

Publicat

în

DATA: 16 Decembrie 2025 ANUNȚ FINALIZARE PROIECT  Proiectul „Construire locuințe sociale”, cod SMIS 143516 a contribuit la realizarea obiectivului priorității de investiție 9.1 (Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, prin măsuri integrate), întrucât construirea și atribuirea către persoane defavorizate a unităților locative va avea ca efect reducerea riscului de […]

Citește mai mult

Economie

15 decembrie 2025: Anunț solicitare obținerea aviz de mediu pentru Planul Urbanistic General al orașului Cugir

Dana Opruta

Publicat

în

15 decembrie 2025 Anunț public Orașul Cugir, titular al Planului Urbanistic General al Orașului Cugir, județul Alba, cu amplasamentul în Orașul Cugir, anunță publicul interesat asupra depunerii primei versiuni a planului la Direcția Județeană de Mediu Alba, în vederea obținerii avizului de mediu. Informațiile privind varianta de plan pot fi consultate la sediul Direcției Județene […]

Citește mai mult

Economie

Comunicat de presă PNRR – Fianlizare Proiect „Dotatea Școlii Gimnaziale din comuna Hopârta”

Dana Opruta

Publicat

în

Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată” DOTAREA ȘCOLII GIMNAZIALE DIN COMUNA HOPÂRTA Comuna HOPÂRTA, în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului cu titlul ,,DOTAREA ȘCOLII GIMNAZIALE DIN COMUNA HOPÂRTA” subiect al contractului de finanțare nr. 1194DOT/2023  cod F-PNRR-DOTĂRI-2023-6036, finanțat prin  Planul Național de Redresare și Reziliență,  Pilonul VI. Politici pentru […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea