Cornel Coca Constantinescu (ASF) – Intermediarii, rol activ în creşterea densităţii şi a gradului de penetrare a asigurărilor
Prezent astăzi la conferinţa anuală PRBAR, vicepreşedintele ASF Cornel Coca Constantinescu a declarat:
”Rolul intermediarilor va deveni mai complex odată cu implementarea Directivei IDD transpusa în legislaţia naţională, iar în centrul preocupărilor se va afla consumatorul şi necesitatea de protejare a acestuia prin diverse mecanisme, precum promovarea unei conduite oneste şi transparente în relaţia cu clienţii.
Transparenţa în relaţia cu clientul nu se rezumă numai la informaţii standardizate cu privire la produse, ci se referă şi la furnizarea de informaţii cu privire la calitatea în care lucrează intermediarii, la posibilele conflicte de interese şi la natura remuneraţiei. În acest context, o atenţie deosebită trebuie acordată aspectelor ce ţin de competenţa şi de formare profesională, pentru a administra corect relaţia dintre asigurat şi asigurator.
O abordare nouă cu scopul de a proteja asiguraţii, se distinge şi în cazul distribuţiei produselor de asigurare de viaţă, produselor de investiţii bazate pe asigurări, în care riscul este asumat de către asigurat. Intermediarii vor avea responsabilităţi cu privire la caracterul adecvat al produsului la nevoile şi posibilităţile clienţilor.
Pentru dezvoltarea sustenabila a pieţei asigurărilor este necesară promovarea produselor facultative şi dezvoltarea împreună cu asiguratorii a unor produse care să răspundă necesitaţilor unei categorii de clienţi în directă legătura, inclusiv cu capacitatea financiară a acestora. Răspunsul la această problematică ar putea fi reprezentat de produsele de tip microasigurari, care ar corespunde mai bine în anumite situaţii atât nevoilor, cât şi posibilităţilor potenţialilor asiguraţi şi ar sprijini asiguratorii în diversificarea ofertelor de asigurare cu produse mai facil de intermediat.
Consider că într-o mare măsură dezvoltarea acestui domeniu depinde de activitatea intermediarilor, de calitatea serviciilor furnizate, de echilibrul de care trebuie să dea dovadă în relaţia cu clienţii.
Apreciez că oportunitatea creată de prevederile legale privind manufacturarea de produse de asigurare va deschide noi orizonturi profesionale şi va permite creşterea sustenabila a profitabilităţii, odată cu creşterea densităţii şi a gradului de penetrare a asigurărilor”.
Biroul de presă al ASF
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Alertă alimentară europeană ignorată în România: Somon, creveți și fructe de mare contaminate cu Listeria continuă să fie vândute
Alertă alimentară europeană ignorată în România: Somon, creveți și fructe de mare contaminate cu Listeria continuă să fie vândute Pe 14 noiembrie 2025, la nivel european a fost emisă o alertă privind riscul infestării cu Listeria monocytogenes a unor produse alimentare provenite din România, inclusiv somon în diferite rețete, fructe de mare și creveți. Comisia […]
Cutiile de lapte și suc ar putea intra în Sistemul de Garanție Returnare: Ministerul Mediului testează extinderea programului și pentru alte tipuri de ambalaje
Cutiile de lapte și suc ar putea intra în Sistemul de Garanție Returnare: Ministerul Mediului testează extinderea programului și pentru alte tipuri de ambalaje Cutiile de lapte și de suc ar putea intra în Sistemul de Garanție Returnare. Ministerul Mediului intenționează să extindă programul și pentru alte tipuri de ambalaje. Deocamdată este în curs un […]
„Taxă pe poluare” 2026 pentru mașinile foarte vechi. Taxe duble sau triple, în mărimea motorului, dar și de nivelul de poluare
„Taxă pe poluare” 2026 pentru mașinile foarte vechi. Taxe duble sau triple, în mărimea motorului, dar și de nivelul de poluare De la 1 ianuarie 2026, impozitul auto crește semnificativ. Taxarea va ține cont atât de mărimea motorului, cât și de nivelul de poluare. Pentru maşinile vechi, de exemplu, impozitul se poate dubla sau chiar […]