Rămâi conectat

Economie

Comunicat de presă PNRR: Reducerea abandonului școlar în Școala Gimnazială Singidava Cugir

Andreea Ștefan

Publicat

în

Comunicat de presă

Reducerea abandonului școlar în Școala Gimnazială Singidava Cugir

Luna decembrie 2024 aduce pentru Școala Gimnazială ”Singidava” Cugir, Jud. Alba un nou proiect cu finanțare nerambursabilă ,,Împreună învățăm să reușim”, Cod proiect F-PNRAS-2-3-2024-0107, care face parte din Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar, în urma semnării contractului de finanțare nr. 7697/22.11.2024. Suma grantului este de 1.484.370,00 lei și sume aferente TVA 282.030,00 lei pentru perioada de implementare 28.11.2024-30.06.2026. Grupul țintă îl reprezintă 180 de  elevi de gimnaziu ai școlii.

CATEGORIILE DE ACTIVITĂȚI ELIGIBILE

– Activitățile MATE –  Înregistrarea copiilor în risc, folosirea instrumentelor și introducerea datelor în Observatorul Școlii în vederea elaborării planurilor educaționale de intervenție. Introducerea datelor în SIIIR, raportarea periodică și ajustarea planurilor la timp.

ACTIVITĂȚI PROPUSE

  • ORE REMEDIALE ȘI GUSTĂRI – se va oferi elevilor posibilitatea de a beneficia de ore remediale, la matematică, limba română și limba engleză, susținute de către cadrele didactice din cadrul școlii. Aceste activități vor fi organizate după un program stabilit de către echipa managerială a proiectului.
  • MATERIALE ȘCOLARE PENTRU FIECARE – este o activitate prin care oferim elevilor din grupul țintă un ajutor concret și necesar pentru frecventarea școlii: cărți (lecturi școlare, ficțiune generală, non-ficțiune, auxiliare școlare, dicționare, atlase), produse necesare studiului, cum ar fi caiete, penare, instrumente de scris etc.
  • ACTIVITĂȚI JOC ȘI MIȘCARE – se vor organiza competiții sportive și de dans la care se dorește participarea tuturor elevilor de gimnaziu din școală. Activitățile sportive vor include diverse jocuri și competiții adaptate vârstei și nivelului de pregătire al elevilor, având scopul de a încuraja spiritul de echipă, fair-play-ul și perseverența. În paralel, activitățile de dans vor oferi elevilor oportunitatea de a explora expresivitatea artistică.
  • FORMARE PROFESIONALĂ PRIN CURSURI ONLINE pentru cadrele didactice prin cursuri care au ca teme principale abandonul școlar, cauze și modalități de combatere, predarea remedială pentru elevii aflați în risc de abandon școlar și prevenirea și combaterea bullying-ul.
  • DOTAREA CU CĂRȚI a Centrului de Documentare și Informare
  • REABILITAREA PARDOSELII sălii de sport și achiziții de echipament sportiv
  • ACTIVITATEA DE DIGITALIZARE A PROCESULUI EDUCAȚIONAL – dotarea centrului de Documentare si Informare cu echipamente IT și cu tehnologie digitală după cum urmează: cromebooks,  stații de încărcare mobile, sistem de supraveghere audio-video, abonamente la biblioteca digitală

REZULTATELE AȘTEPTATE

  • 100 de elevi de gimnaziu participanți la program de pregătire suplimentară;
  • 100 de elevi de gimnaziu beneficiari de consiliere și orientare profesională;
  • Rata de abandon a elevilor din anii terminali scăzută cu 1%;
  • Rata de absolvire a școlii crescută cu 1% ;
  • Rata de participare la Evaluare națională crescuta cu 1,5% si promovarea examenului crescuta cu 1,00%
  • 10% dintre părinți informați despre activitățile proiectului și despre situația școlară a elevilor.

IMPACTUL PROIECTULUI

  1. Asupra elevilor grupului țintă:
    • creșterea stimei de sine și a motivației pentru învățare, îmbunătățirea rezultatelor școlare curente si creșterea procentului de promovabilitate, promovarea examenului de evaluare națională;
    • creșterea competențelor de care au nevoie elevii pentru viață: autoînvățare, comunicare eficientă, lucru în echipă și colaborare;
    • oportunitatea elevilor să își extindă autocunoașterea, să descopere care le sunt alternativele vocaționale pe care le-ar putea lua în considerare de timpuriu și totodată, să își stabilească nivelul de satisfacție cu privire la aspirațiile viitoare de carieră;
  2. Asupra profesorilor: îmbunătățirea competențelor digitale, pedagogice, dezvoltarea profesională;
  3. Asupra părinților: implicarea într-o mai mare măsură a părinților în relația cu școala cât și în relația emoțională cu proprii copii și creșterea nivelului de educație al familiei;
  4. Asupra comunității: implicarea comunității în pregătirea elevilor din grupul țintă pentru integrarea cu succes în câmpul muncii și conștientizarea rolului pe care îl are asupra educației elevilor;

„Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României”


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Economie

Economie

Adrian Negrescu: ”prosperitatea clamată de politicieni a fost indusă artificial cu perfuzii financiare din împrumuturi”

Unirea Ziarul

Publicat

în

Adrian Negrescu: ”prosperitatea clamată de politicieni a fost indusă artificial cu perfuzii financiare din împrumuturi” Analistul economic Adrian Negrescu susține într-o postare pe facebook că prosperitatea din ultimii ani s-a bazat pe împrumuturi excesive și nu exclude să ajungem ”la mâna” FMI: ”Datoria externă totală a României continuă să crească şi în noiembrie 2024 a […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea