Colegiul de Afaceri Alba Iulia – o nouă unitate în peisajul învăţământului din municipiu
Prin Ordinul MECTS nr. 5250/31.08.2011, la Alba Iulia funcţionează o nouă unitate de învăţământ liceal şi postliceal, rezultată în urma comasării prin absorbţie a Grupului Şcolar de Cooperaţie de către Şcoala Postliceală de Afaceri Alba Iulia. Colegiul de Afaceri Alba Iulia este o unitate de învăţământ acreditată de drept privat, cu personalitate juridică şi de interes public. Noul colegiu este condus de conf. univ. dr. Dorel Ursu – director şi prof. Vasile Ursu – director adjunct, echipa managerială fiind recunoscută ca având o pregătire deosebită în managementul educaţional, experienţă îndelungată în conducerea unităţilor de învăţământ, competenţe manageriale perfomante, seriozitate şi total angajament în realizarea obiectivelor unităţii. Colegiul este organizat pe două nivele de învăţământ: liceal – cu formele de învăţământ de zi, seral şi cu frecvenţă redusă şi postliceal – cu forma de învăţământ de zi. Învăţământul liceal pregăteşte elevii în domeniul economic, profilul servicii, iar la cursurile de zi este fără taxă de şcolarizare, în timp ce la seral şi fără frecvenţă este cu taxă. Învăţământul postliceal este organizat în specializările asistent medical de farmacie şi asistent medical generalist.
În anul şcolar 2011 – 2012, în cadrul Colegiului de Afaceri Alba Iulia funcţionează 22 de clase cu 611 elevi, care sunt instruiţi de personal didactic calificat la toate disciplinele de învăţământ, din cei 31 de profesori 12 fiind titulari, iar 19 sunt personal asociat, specialişti din unităţi de profil, respectiv farmacii şi unităţi medicale. Noua unitate de învăţământ dispune de spaţii de învăţământ proprii: o clădire cu 16 săli, din care 4 amfiteatre, 3 laboratoare şi 3 cabinete de specialitate şi este în curs de finalizare o extindere a spaţiilor şcolare cu două amfiteatre, 5 săli de clasă şi birouri. Colegiul de Afaceri dispune de echipamente moderne de instruire, conform standardelor naţionale, iar la evaluarea externă efectuată anul trecut de Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar a obţinut calificativul „Foarte bine”. Trebuie spus, totodată, că până acum, peste 80% dintre absolvenţii învăţământului postliceal au fost încadraţi în muncă, ceea ce nu este puţin lucru, ţinând cont de criza prin care trece societatea românească. Mult succes în noul an şcolar echipei manageriale şi colectivului de profesori şi elevi din cadrul Colegiului de Afaceri Alba Iulia!
Robert GHERGU
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Cultură Educație
FOTO | Expoziție de artă deschisă la Centrul de zi pentru persoane vârstnice Sebeș: Cine sunt autorii lucrărilor
Expoziție de artă deschisă la Centrul de zi pentru persoane vârstnice: Cine sunt autorii lucrărilor O expoziție specială de artă a fost deschisă la Centrul de zi pentru persoane vârstnice din cadrul Direcției de Asistență Socială Sebeș. Evenimentul a fost nu doar despre artă, ci și despre conexiuni între generații – un adevărat schimb de […]
FOTO | Raft al Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba inaugurat la Gârbova: Colecție de carte trimisă în custodie școlii locale
Raft al Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba inaugurat la Gârbova: Colecție de carte trimisă în custodie școlii locale Consiliul Județean Alba şi Biblioteca Judeţeană „Lucian Blaga” Alba, în parteneriat cu Primăria și Consiliul local al comunei Gârbova și cu Școala Gimnazială Gârbova, au inaugurat, miercuri, 30 aprilie 2025, Raftul Bibliotecii Judeţene „Lucian Blaga” Alba în […]
FOTO | Festivalul Internațional de Umor, la Aiud: Expoziție de caricaturi, seară de teatru și oră de desen satiric
Festivalul Internațional de Umor, la Aiud: Expoziție de caricaturi, seară de teatru și oră de desen satiric La Aiud s-a desfășurat în acest sfârșit de săptămână ediția a XXI-a a Festivalului Internațional de Umor, sub înaltul patronaj al maestrului Ștefan Popa Popa’s. Festivalul a fost deschis de „ora de desen satiric, caricatură”, un proiect cultural […]