Codul rutier 2022: AMENZI pentru șoferii cu geamuri murdare. Sancțiuni între 870 și 1.160 de lei
Codul rutier 2022: AMENZI pentru șoferii cu geamuri murdare. Sancțiuni între 870 și 1.160 de lei
Șoferii vor trebui să fie foarte vigilenți deoarece în Codul rutier a fost introdusă o nouă contravenție, reglementare care se va aplica începând cu data de 27 februarie 2022 iar amenzile vor fi foarte mari, arată DCNEWS.ro.
Ordonanța Guvernului 1/2022 spune că: ”nerespectarea obligației de a menține permanent curate parbrizul, luneta și geamurile laterale ale autovehiculului, tractorului agricol sau forestier, dacă prin aceasta se restrânge sau se estompează vizibilitatea în timpul mersului”.
CITEȘTE ȘI: Noul COD RUTIER 2022: Cum este definit comportamentul agresiv și ce amenzi riscă șoferii în aceste cazuri
Cei care vor fi surprinși de polițiști că nu respectă această nouă reglementare vor risca amenzi încadrate în clasa a III-a de sancțiuni, ceea ce înseamnă între șase și opt puncte de amendă, adică sume cuprinse între 870 și 1.160 de lei.
O problemă a noii reglementări este însă că nu a fost definit precis termenul de ”geam murdar”.
Codul rutier actualizat
Codul rutier a suferit mai multe modificări, OG 1/2022 a introdus sancțiuni pentru șoferii agresivi în trafic. Ordonanța impune pentru astfel de abateri amenzi cuprinse între 580 de lei de 725 de lei, plus suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile.
CITEȘTE ȘI: Noul Cod Rutier 2022: AMENZI usturătoare pentru șoferi care nu-și asigura mașină când parchează
Documentul înăsprește și pedepsele pentru încălcarea regulilor pe autostradă. Astfel, circulația nejustificată pe banda de urgență se pedepsește cu amendă cuprinsă între 1.305 de lei și 2.900 lei. În plus, se reține permisul de conducere pentru 90 zile sau chiar 120 de zile dacă șoferul întoarce sau merge înapoi pe autostradă.
Codul rutier revizuit. Bolile care te lasă fără carnet
Potrivit ultimelor schimbări ale Codului Rutier, nu pot șofa cei care au afecțiuni respiratorii și cardiovasculare. Excepții: cei pentru care medicul susține că sunt apți să conducă. Cei care suferă de epilepsie pot conduce o mașină doar dacă sunt monitorizați timp de cinci ani și nu au nici o criză în tot acest timp. De avizul medicului vor avea nevoie și șoferii care au probleme renale grave, un handicap locomotor sau cei care suferă de apnee în somn.
Medicul pneumolog Cristian Cojocaru, de la Spitalul de Pneumoftiziologie Iași, preciza pentru DCNews: ”Înseamnă, de fapt, niște pauze respiratorii care se produc în timpul somnului, iar aceste pauze au repercusiuni importante asupra activităților din timpul zilei, pe de o parte, adică determină un grad de somnolență diurnă, și pe de altă parte, determină tulburări cardiovasculare, dar și neurologice. Dacă vorbim despre cei care conduc mașina, există și aici un risc foarte important, somnolența fiind principala cauză de accidente rutiere la nivel mondial”.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Profesorul universitar Bodgan Glăvan, mituri demolate despre execuția bugetară: „Este la mintea cocoșului că dacă statul cheltuie mai mult, atunci va colecta și mai multe taxe”
Profesorul universitar Bodgan Glăvan, mituri demolate despre execuția bugetară: „Este la mintea cocoșului că dacă statul cheltuie mai mult, atunci va colecta și mai multe taxe” Într-o postare recentă pe pagina de Facebook, profesorul universitar Bogdan Glăvan analizează execuția bugetară și demontează trei mituri legate de deficit, venituri și digitalizare. Citește și: Profesorul Bogdan Glăvan: ”România dublei […]