Codul rutier 2022: AMENZI pentru șoferii cu geamuri murdare. Sancțiuni între 870 și 1.160 de lei
Codul rutier 2022: AMENZI pentru șoferii cu geamuri murdare. Sancțiuni între 870 și 1.160 de lei
Șoferii vor trebui să fie foarte vigilenți deoarece în Codul rutier a fost introdusă o nouă contravenție, reglementare care se va aplica începând cu data de 27 februarie 2022 iar amenzile vor fi foarte mari, arată DCNEWS.ro.
Ordonanța Guvernului 1/2022 spune că: ”nerespectarea obligației de a menține permanent curate parbrizul, luneta și geamurile laterale ale autovehiculului, tractorului agricol sau forestier, dacă prin aceasta se restrânge sau se estompează vizibilitatea în timpul mersului”.
CITEȘTE ȘI: Noul COD RUTIER 2022: Cum este definit comportamentul agresiv și ce amenzi riscă șoferii în aceste cazuri
Cei care vor fi surprinși de polițiști că nu respectă această nouă reglementare vor risca amenzi încadrate în clasa a III-a de sancțiuni, ceea ce înseamnă între șase și opt puncte de amendă, adică sume cuprinse între 870 și 1.160 de lei.
O problemă a noii reglementări este însă că nu a fost definit precis termenul de ”geam murdar”.
Codul rutier actualizat
Codul rutier a suferit mai multe modificări, OG 1/2022 a introdus sancțiuni pentru șoferii agresivi în trafic. Ordonanța impune pentru astfel de abateri amenzi cuprinse între 580 de lei de 725 de lei, plus suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile.
CITEȘTE ȘI: Noul Cod Rutier 2022: AMENZI usturătoare pentru șoferi care nu-și asigura mașină când parchează
Documentul înăsprește și pedepsele pentru încălcarea regulilor pe autostradă. Astfel, circulația nejustificată pe banda de urgență se pedepsește cu amendă cuprinsă între 1.305 de lei și 2.900 lei. În plus, se reține permisul de conducere pentru 90 zile sau chiar 120 de zile dacă șoferul întoarce sau merge înapoi pe autostradă.
Codul rutier revizuit. Bolile care te lasă fără carnet
Potrivit ultimelor schimbări ale Codului Rutier, nu pot șofa cei care au afecțiuni respiratorii și cardiovasculare. Excepții: cei pentru care medicul susține că sunt apți să conducă. Cei care suferă de epilepsie pot conduce o mașină doar dacă sunt monitorizați timp de cinci ani și nu au nici o criză în tot acest timp. De avizul medicului vor avea nevoie și șoferii care au probleme renale grave, un handicap locomotor sau cei care suferă de apnee în somn.
Medicul pneumolog Cristian Cojocaru, de la Spitalul de Pneumoftiziologie Iași, preciza pentru DCNews: ”Înseamnă, de fapt, niște pauze respiratorii care se produc în timpul somnului, iar aceste pauze au repercusiuni importante asupra activităților din timpul zilei, pe de o parte, adică determină un grad de somnolență diurnă, și pe de altă parte, determină tulburări cardiovasculare, dar și neurologice. Dacă vorbim despre cei care conduc mașina, există și aici un risc foarte important, somnolența fiind principala cauză de accidente rutiere la nivel mondial”.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
PENSII 2025 | Pensionarea pe caz de boală: Afecțiunile acceptate oficial și cum se calculează pensia de invaliditate
PENSII 2025 | Pensionarea pe caz de boală: Afecțiunile acceptate oficial și cum se calculează pensia de invaliditate Sistemul public de pensii din România prevede ca în 2025 persoanele a căror capacitate de muncă este semnificativ redusă din cauza unor afecțiuni medicale să beneficieze de pensia de invaliditate. Această formă de protecție socială este reglementată […]
Șoferii și curierii din aplicații au acum propriul sindicat: Mai multă protecție, negocieri și drepturi garantate
Șoferii și curierii din aplicații au acum propriul sindicat: Mai multă protecție, negocieri și drepturi garantate A fost lansat Sindicatul Lucrătorilor de pe Platforme Digitale, prima organizație națională pentru șoferii și curierii care fac bani prin aplicații de ridesharing sau livrări. Scopul e să le protejeze drepturile și să le facă viața mai ușoară în […]
România trece la un nou sistem de control la graniță: Din octombrie, date biometrice și înregistrare electronică pentru călători din afara UE
România trece la un nou sistem de control la graniță: Din octombrie, date biometrice și înregistrare electronică pentru călători din afara UE Poliția de Frontieră anunță că, începând cu 12 octombrie 2025, România va introduce treptat Sistemul de Intrare/Ieșire (EES), la fel ca toate statele din Uniunea Europeană. Practic, dispare ștampila clasică din pașaport și […]