Cod rutier 2024: Poliția rutieră poate reloca mașinile parcate regulamentar. În ce condiții se aplică noile reguli
Cod rutier 2024: Poliția rutieră poate reloca mașinile parcate regulamentar. În ce condiții se aplică noile reguli
Poliția Rutieră poate dispune relocarea mașinilor chiar și atunci când acestea sunt parcate regulamentar, conform modificărilor recente din Codul Rutier, adoptate vineri, 28 iunie. Care sunt noile reguli pentru șoferi în acest context?
Relocarea vehiculelor poate fi efectuată din oficiu. Cine va suporta costurile?
Regulile pentru șoferi se schimbă. Relocarea vehiculelor parcate conform regulamentelor pe drumurile publice poate fi dispusă de către Poliția Rutieră în următoarele situații:
– Pentru a permite executarea unor lucrări sau prestarea unor servicii publice de interes național sau local.
– Pentru intervenția serviciilor de urgență în prevenirea sau limitarea efectelor unor accidente, calamități sau dezastre.
– Pentru instituirea unor măsuri de ordine și siguranță publică.
Relocarea vehiculelor poate fi efectuată din oficiu sau la cererea administrației publice locale, a administratorului drumului public sau a instituțiilor care intervin. Înainte de a dispune relocarea, este obligatoriu să se efectueze măsuri de informare publică cu privire la necesitatea eliberării spațiului destinat parcării, în conformitate cu situația de fapt.
Relocarea vehiculelor poate fi efectuată de administrația publică locală sau de administratorul drumului public. Ei vor suporta şi costurile necesare. Aceasta se va realiza în imediata apropiere a locului de staționare sau în cel mai apropiat spațiu destinat parcării, conform situației.
OUG privind modificarea și completarea unor acte normative în vederea creșterii siguranței rutiere
După articolul 64, se introduce un nou articol, art. 641, cu următorul cuprins:
Art. 641
(1) Poliția rutieră poate dispune relocarea vehiculelor staționate regulamentar atunci când această măsură este necesară pentru a permite:
a) executarea unor lucrări sau prestarea unor servicii publice de interes național sau local;
b) intervenția serviciilor de urgență în vederea prevenirii sau limitării efectelor unor accidente, calamități sau dezastre;
c) instituirea unor măsuri de ordine și siguranță publică.
(2) Prin relocare se înțelege mutarea vehiculelor staționate regulamentar pe drumul public pentru a permite realizarea activităților prevăzute la alin. (1).
(3) Poliția rutieră poate dispune relocarea vehiculelor din oficiu ori la solicitarea administrației publice locale, administratorului drumului public sau a instituțiilor care realizează intervenția ori care instituie măsurile prevăzute la alin. (1) lit. b) și c). Atunci când cazurile prevăzute la alin.(1) lit. a) și c) privesc activități planificate, relocarea se poate dispune numai dacă, în prealabil, au fost realizate măsuri adecvate de informare publică cu privire la necesitatea eliberării spațiului cu destinația de parcare.
(4) Relocarea vehiculelor se realizează, după caz, de către administrația publică locală sau de către administratorul drumului public.
(5) Relocarea vehiculelor se face în imediata apropiere a locului staționării acestora ori în cel mai apropiat spațiu cu destinația de parcare, după caz.
(6) Administrația publică locală sau, după caz, administratorul drumului public adoptă măsuri adecvate de informare a proprietarului sau deținătorului vehiculului cu privire la locul unde acesta a fost relocat.
(7) Relocarea vehiculelor dispusă de poliția rutieră în cazurile prevăzute la alin. (1) se realizează potrivit procedurii stabilite prin regulament.
(8) Relocarea vehiculelor potrivit prezentului articol poate fi dispusă și de către poliția locală.
(9) Contravaloarea cheltuielilor pentru relocarea vehiculului se suportă de către administrația publică locală, ori, după caz, de către administratorul drumului public sau de către executantul lucrării ori prestatorul serviciului, după caz.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Curier Județean
ITM Alba: Amenzi de 20.000 de lei și 15 avertismente date firmelor din județ, în perioada 13 – 17 ianuarie 2025. Ce nereguli au descoperit inspectorii
ITM Alba: Amenzi de 20.000 de lei și 15 avertismente date firmelor din județ, în perioada 13 – 17 ianuarie 2025. Ce nereguli au descoperit inspectorii Inspectorii ITM Alba au aplicat 5 amenzi în valoare de 20.000 de lei și au acordat 15 avertismente, în urma controalelor din ultima săptămână. Prin Programul cadru de acţiuni […]