Cod fiscal 2025: Românii care beneficiază de asigurare de sănătate fără să plătească CASS
Cod fiscal 2025: Românii care beneficiază de asigurare de sănătate fără să plătească CASS
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat cine sunt beneficiarii de asigurare de sănătate fără să plătească CASS.
Citește și: Meditații doar cu bon fiscal, obligația pe care o au profesorii din România. ANAF le-a declarat ”război”

Potrivit ANAF, aceste categorii sunt definite în modificările aduse actelor normative la Legea nr.95/2006, privind reforma în domeniul sănătății, precum și în Codul fiscal.
Cine sunt românii care beneficiază de asigurare de sănătate fără să plătească CASS. Categoriile exceptate de la plata contribuției de sănătate
Recent, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat lista beneficiarilor de asigurare de sănătate gratuită. Noile modificări ale legii privind reforma în sănătate și ale Codului Fiscal clarifică și sprijină accesul la serviciile de sănătate pentru unii români.
Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) anunță că persoanele neasigurate pot beneficia de servicii de prevenție, de depistare și confirmare a afecțiunii oncologice, decontate de sistemul asigurărilor sociale de sănătate, scrie bugetul.ro.
Potrivit noilor reglementări, cei care beneficiază de asigurare de sănătate fără să plătească CASS sunt:
-copiii până la vârsta de 18 ani;
-tinerii de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, inclusiv absolvenții de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni de la terminarea studiilor;
-ucenicii sau studenții, respectiv studenţii-doctoranzi, înmatriculaţi într-o instituţie de învăţământ liceal/şcoală profesională sau instituţie de învăţământ superior, după caz, acreditată, din altă ţară;
-absolvenţii facultăților de Medicină, Stomatologie, Farmacie, dar nu mai mult de 6 luni de la absolvirea facultăţii;
persoanele care urmează modulul instruirii individuale, pe baza cererii lor, pentru a deveni soldați sau gradați profesioniști.
Legea spune că se aplică plata contribuției la asigurările sociale de sănătate pentru categoriile menționate, dacă realizează venituri ce includ:
-venituri din salarii și asimilate salariilor (definite conform art. 76 din Codul fiscal);
-venituri din activități independente (conform art. 67)
-venituri din activități agricole, silvicultură și piscicultură (conform art. 103).
Potrivit legii, plata contribuției de sănătate se calculează în funcție de tipul și nivelul veniturilor realizate.
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
Concurs directori școli 2026: Peste 7.000 de candidați pentru șefia unităților de învățământ din România. Prima probă, pe 13 octombrie
Concurs directori școli 2026: Peste 7.000 de candidați pentru șefia unităților de învățământ din România. Prima probă, pe 13 octombrie Peste 7.000 de dosare au fost depuse pentru concursul de ocupare a funcțiilor de director și director adjunct din școlile de stat. Pentru cele 7.819 posturi scoase la concurs au fost exprimate peste 8.500 de […]
Cum va fi vremea în Transilvania și celelalte regiuni în următoarele două săptămâni: Temperaturi peste normal și ploi locale în mai multe zone. Prognoza meteo până la jumătatea lui octombrie 2026
Cum va fi vremea în Transilvania și celelalte regiuni în următoarele două săptămâni: Temperaturi peste normal și ploi locale în mai multe zone. Prognoza meteo până la jumătatea lui octombrie 2026 Vremea în România se va menţine caldă în perioada 5 – 18 octombrie, la nivel naţional, chiar dacă se vor semnala şi intervale cu […]
Ce șanse reale au românii să primească pensii și salarii mărite de la 1 ianuarie 2027 Una dintre cele mai importante întrebări pentru români în această perioadă este dacă pensiile și salariile vor fi majorate de la 1 ianuarie 2027 și, mai ales, de unde va avea statul bani pentru a susține aceste creșteri. În […]
